Wel top dat het snel weer geregeld is iig
Hypex Fusion Plate amps
Moderator: Beheerdersteam
- morca
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Misschien beter om deze nu ook in een apart kastje te bouwen ,met betere koeling .
Deze heeft al rondom extra koel gleuven, en ik heb nergens gezegd dat deze door warmte kapot is gegaan.
- morca
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Ok sorry verkeerd begrepen,omdat je zelf de opmerking over betere koeling maakte mbt die andere 2.
Maakt niet uit, maar zo'n plate amp blijft mijn inziens qua warmte afvoer wel discutabel.
Hij is natuurlijk een beetje opgesloten, maar een class D versterker met geschakelde voeding is natuurlijk heel efficiënt en produceert weinig warmte. Ik neem aan dat je als fabrikant toch wel aan de veilige kant van de warmteafvoer wil blijven, want garantiegevallen kosten je veel geld.
Hmja. Daar kun je pas echt iets zinnigs over zeggen als de cijfers van retourmeldingen van Hypex, gerelateerd aan warmte-problemen weet. Anders blijft het een mening of gevoel. De plate-amps hier geven geen krimp. Terwijl ze best een beetje moeten boostenholco schreef:Maakt niet uit, maar zo'n plate amp blijft mijn inziens qua warmte afvoer wel discutabel.
Dat Hypex bij de FusionAmp's nu koeling gleuven heeft gemaakt zegt ook wel iets.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Mijn 253's met MFB worden nauwelijks warm, ook niet na een tijdje "pompen". Ik zeg nogmaals, de modules zijn getest op betrouwbaarheid in gesloten houten bakjes waar ze net in passen.jvenema schreef:Hij is natuurlijk een beetje opgesloten, maar een class D versterker met geschakelde voeding is natuurlijk heel efficiënt en produceert weinig warmte. Ik neem aan dat je als fabrikant toch wel aan de veilige kant van de warmteafvoer wil blijven, want garantiegevallen kosten je veel geld.
Niet bij alle plates toch?ds23man schreef:Die gleuven hebben er altijd al ingezeten.
Bij mijn psc2.400 i.i.g. niet, en die wordt behoorlijk warm, terwijl hij niet ingebouwd is.
Lijkt me ook, want als je een structureel warmte probleem zou hebben, dan loop je helemaal leeg op de garantie en dat wil je niet als fabrikant. En dit soort dingen, die test je en is ook relatief eenvoudig te doen. Gewoon flink belasten en een thermometer erbij, het is redelijk bekend wat de relatie is tussen temperatuur en de levensduur van componenten. Dus voor elke component bepaal je maximale temperatuur die hij mag bereiken (hier neem je ook vaak nog een marge) en vervolgens meet je de temperatuur die component maximaal bereikt bij volle belasting in de ongunstige omstandigheden qua externe temperatuur en inbouw etc. Dus verwacht hier niet direct een probleem.ds23man schreef:Mijn 253's met MFB worden nauwelijks warm, ook niet na een tijdje "pompen". Ik zeg nogmaals, de modules zijn getest op betrouwbaarheid in gesloten houten bakjes waar ze net in passen.jvenema schreef:Hij is natuurlijk een beetje opgesloten, maar een class D versterker met geschakelde voeding is natuurlijk heel efficiënt en produceert weinig warmte. Ik neem aan dat je als fabrikant toch wel aan de veilige kant van de warmteafvoer wil blijven, want garantiegevallen kosten je veel geld.
Heb wel leuke dingen meegemaakt met printen die helemaal ingegoten moesten worden i.v.m. export regels. De printen bevatte cryptografische functionaliteit. Printen werden helemaal getest voordat ze ingegoten werden en alles koek en ei. na ingieten was er veel uitval, je raad het al, de warmte kon door ingieten niet meer weg en bepaalde componenten werden te warm.
Daar doelde ik ook op.
toetertje schreef:Niet bij alle plates toch?ds23man schreef:Die gleuven hebben er altijd al ingezeten.
Bij mijn psc2.400 i.i.g. niet, en die wordt behoorlijk warm, terwijl hij niet ingebouwd is.
De FA123 die in mijn centerspeaker zit schat ik toch op zo'n 40 graden aan de buitenkant, zal niet te warm zijn maar nauwelijks warm is in mijn beleving wel koeler.
ds23man schreef:Mijn 253's met MFB worden nauwelijks warm, ook niet na een tijdje "pompen". Ik zeg nogmaals, de modules zijn getest op betrouwbaarheid in gesloten houten bakjes waar ze net in passen.jvenema schreef:Hij is natuurlijk een beetje opgesloten, maar een class D versterker met geschakelde voeding is natuurlijk heel efficiënt en produceert weinig warmte. Ik neem aan dat je als fabrikant toch wel aan de veilige kant van de warmteafvoer wil blijven, want garantiegevallen kosten je veel geld.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Wat is het probleem? Heb je weleens een Quad 405 gevoeld die een paar uur heeft aangestaan? Die zit dan makkelijk op 65 graden.
Ik heb ook wel een paar kachels gehad ja, maar die waren klasse A 
Sinds een paar dagen geen beweging in de sub icm FA252 en Arcam AVR550. Zie wel dat VU meter op de FA252 output geeft, houdt dit in dat de FA252 in orde is en dat de oorzaak ergens anders zit?
Wat zou ik zoal kunnen gaan controleren?
Wat zou ik zoal kunnen gaan controleren?
Laatst gewijzigd door snapo6 op wo 20 mei 2020, 9:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Als de Vu meter uitslaat dan werkt het dsp gebeuren goed. Misschien ergens een kabeltje kapot/los? Of je woof is gaan hemelen.
- morca
Op de vorige psc serie kan je bijna een eitje bakken......jvenema schreef:Hij is natuurlijk een beetje opgesloten, maar een class D versterker met geschakelde voeding is natuurlijk heel efficiënt en produceert weinig warmte. Ik neem aan dat je als fabrikant toch wel aan de veilige kant van de warmteafvoer wil blijven, want garantiegevallen kosten je veel geld.
Yep, die worden lekker warm ja. En dan zit die van mij nog niet eens ingebouwd.morca schreef:Op de vorige psc serie kan je bijna een eitje bakken......jvenema schreef:Hij is natuurlijk een beetje opgesloten, maar een class D versterker met geschakelde voeding is natuurlijk heel efficiënt en produceert weinig warmte. Ik neem aan dat je als fabrikant toch wel aan de veilige kant van de warmteafvoer wil blijven, want garantiegevallen kosten je veel geld.
Veels te jong om te gaan hemelen ........ interne sub kabel was losgeraaktds23man schreef:Als de Vu meter uitslaat dan werkt het dsp gebeuren goed. Misschien ergens een kabeltje kapot/los? Of je woof is gaan hemelen.
Gelukkig wel, maar was even zweten niet wetende wat er aan de hand was!
Werd er moe van dat remotes elkaar in de weg zaten dat ik nu de remote van de FA252 uitgeschakeld heb.
Heb nu wel WOL ingeschakeld, kleven er voor- of nadelen aan het gebruik van WOL?
Heb nu wel WOL ingeschakeld, kleven er voor- of nadelen aan het gebruik van WOL?