BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Moderator: Beheerdersteam
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Wat deed dat gipsplaatje daar nou? Zo was 'ie er en zo was 'ie weer weg!
- pappaleo
- Contacteer:
Zie je spoken ?markbakk schreef:Wat deed dat gipsplaatje daar nou? Zo was 'ie er en zo was 'ie weer weg!
- pappaleo
- Contacteer:
Ja, maar wel alleen voor deze toepassing. Er wordt een 2.1 plate amp ingebouwd die ook de satellietjes van geluid gaat voorzien. Voor de sub is slechts 50 watt in 4 ohm beschikbaar. Vandaar de -in verhouding tot het woofertje- wat grote kast.XXsanderXX schreef:Ik vind die sub wel interessant. En is zeker een mooi maatje.
Ben benieuwd naar er resultaat straks.
Gr Sander.
Als je een een dedicated plate-amp gebruikt met meer vermogen en dsp mogelijkheden, dan kan het compacter of -met een andere unit- met meer lawaai.
Maar dat is voor een bureau toepassing niet nodig en voor deze hele specifieke toepassing (op de slaapkamer van mijn zoon) zelfs niet gewenst
haha goed klinken moet het maar hard is zeker niet nodig 
- pappaleo
- Contacteer:
Ik heb net nog even gekeken en heb niet geconstateerd dat er materiaalmutatie is opgetreden. Het ziet er nog steeds uit als multiplex. Mèt houtnerfjes 
Gelukkig maar. Anders had je een goede verklaring voor je botte freesjes gehad. BTW weer mooi bouwverslag, respect!
- pappaleo
- Contacteer:
Zojuist het laatste zijkantje van een gipsmultiplexplaatje voorzien:
Daarna uitsparingen in de onderkant frezen zodat ie op 4 pootjes komt te staan. Dan kunnen we hem eens gaan uitproberen.
- Hans Nootdorp
Is het niet zo dat juist in een BR demping het rendement laat dalen; meer nog dan in een CB?Pjotr schreef:Zou het toch eens proberen. Juist bij kleine kasten verlaagt het behoorlijk de Qt van de kast. Het doet weinig met Fb, dat klopt wel. Ca. 10 - 15 gr./l Baileys/Baf geeft een rustiger en "schonere" bas in een 12L CB, bij deze kast ging de Qb van 0,84 naar 0,66! Verschil was echt wel duidelijk hoorbaar. Meer demping deed weinig nog, behalve dat het rendement enkele dB ging zakken. Maar misschien dat het bij een BR minder doet?pappaleo schreef:Het ding zal waarschijnlijk geen toon voortbrengen die hoger is dan 200Hz. Daaronder doet dempingsmateriaal hoegenaamd niks.
Dus ik denk dat het niet nodig is.
Je maak je zorgen over de hoeveelheid lawaai van een sub voor je zoon en dan maak je die downfiring! Laat me raden jij zit beneden en hij boven met zijn sub.

- pappaleo
- Contacteer:
De reden om hem downfiring te maken is niet gerelateerd aan de hoeveelheid lawaai of het feit dat hij boven zit en ik beneden.
Als ik hem niet downfiring maak, dan is er met de punt van de schoen binnen 2 uur na ingebruikname -per ongeluk, dat wel- een gat in de konus getrapt. Hij komt waarschijnlijk inderdaad onder het bureau terecht.
Leer mij mijn kinderen kennen
Als ik hem niet downfiring maak, dan is er met de punt van de schoen binnen 2 uur na ingebruikname -per ongeluk, dat wel- een gat in de konus getrapt. Hij komt waarschijnlijk inderdaad onder het bureau terecht.
Laatst gewijzigd door pappaleo op do 21 mei 2020, 8:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Je moet een BR ook niet helemaal vol proppen hèHans Nootdorp schreef:Is het niet zo dat juist in een BR demping het rendement laat dalen; meer nog dan in een CB?Pjotr schreef:Zou het toch eens proberen. Juist bij kleine kasten verlaagt het behoorlijk de Qt van de kast. Het doet weinig met Fb, dat klopt wel. Ca. 10 - 15 gr./l Baileys/Baf geeft een rustiger en "schonere" bas in een 12L CB, bij deze kast ging de Qb van 0,84 naar 0,66! Verschil was echt wel duidelijk hoorbaar. Meer demping deed weinig nog, behalve dat het rendement enkele dB ging zakken. Maar misschien dat het bij een BR minder doet?pappaleo schreef:Het ding zal waarschijnlijk geen toon voortbrengen die hoger is dan 200Hz. Daaronder doet dempingsmateriaal hoegenaamd niks.
Dus ik denk dat het niet nodig is.
Die van jou lijken verdacht veel op de mijne!pappaleo schreef:De reden om hen downfiring te maken is niet gerelateerd aan de hoeveelheid lawaai of het feit dat hij boven zit en ik beneden.
- pappaleo
- Contacteer:
Plaatje tussendoor. Alle zijwanden er op en gladgeschuurd.
Morgen verder.
- pappaleo
- Contacteer:
Vanmorgen vroeg even lekker de buurt wakker gemaakt met gezellige freesgeluidjes.
Even het maken van de pootjes in stripverhaalformaat: Met de schuurplank de pootjes gelijk gemaakt zodat ie niet wiebelt.
En nu moeten we wat aan de tuin gaan doen......
Even het maken van de pootjes in stripverhaalformaat: Met de schuurplank de pootjes gelijk gemaakt zodat ie niet wiebelt.
En nu moeten we wat aan de tuin gaan doen......
Hij wordt leuk!
Hopelijk heeft je zoon geen gladde vloer op zijn kamer. Een van de bijwerkingen van een down fire is dat ie dan het stof van de vloer steeds de kamer door jaagt 
- pappaleo
- Contacteer:
Laminaat. Dat zal hem leren wat vaker te stofzuigenPjotr schreef:Hij wordt leuk!Hopelijk heeft je zoon geen gladde vloer op zijn kamer. Een van de bijwerkingen van een down fire is dat ie dan het stof van de vloer steeds de kamer door jaagt
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Of hij vraagt een zuigrobot voor zijn verjaardag.
- pappaleo
- Contacteer:
Aan wie?ds23man schreef:Of hij vraagt een zuigrobot voor zijn verjaardag.
Nieuwe term om een vriendin aan te duiden ?ds23man schreef:Of hij vraagt een zuigrobot voor zijn verjaardag.