RJ's streamer/dac
Moderator: Beheerdersteam
Re: RJ's streamer/dac
Vandaag weer wat gedaan, gekeken naar een 12V trafo meer helaas die heb ik niet meer liggen dus net als Hans nu een 2x15V 1A als trafo gepakt voor de DAM en ook met de voeding die ik had besteld in China goed bekeken, gemeten en een aantal soldeerverbindingen opnieuw gesoldeerd en deze werkt nu ook gelukkig. De voeding gaf eerst -9 V en +5.71V ja dat gaat niet werken.
Het plankje moest dus weer mee naar boven om ook de voeding voor de DAM er op te zetten.
Een plaatje van het plankje met de hele zooi
Het plankje moest dus weer mee naar boven om ook de voeding voor de DAM er op te zetten.
Een plaatje van het plankje met de hele zooi
Re: RJ's streamer/dac
Kloppen alle instellingen van dat boardje, of is er niets te verdraaien, + - of zo?
Re: RJ's streamer/dac
Als je de voeding bedoelt Hans, die is niet te regelen met een potmetertje of zo maar met vaste instel weerstanden, bij het bestellen geef je op welke spanning.
De juiste weerstanden zitten er op dat was het eerste wat ik had gecontroleerd, na het onderzoek van vandaag bleek dat de soldeerverbindingen niet allemaal goed waren.
Het is wel heel erg fijn dat die brommende labvoeding nu uit is
De juiste weerstanden zitten er op dat was het eerste wat ik had gecontroleerd, na het onderzoek van vandaag bleek dat de soldeerverbindingen niet allemaal goed waren.
Het is wel heel erg fijn dat die brommende labvoeding nu uit is
Re: RJ's streamer/dac
OK, en nu dus wel de juiste spanningen?
Dat is dan vlot opgelost, en je kunt nu ook de kwaliteit van het totaal dan gaan beoordelen, en dat is dan wel lekker.
Ik ben benieuwd hoe je dit verder gaat aansturen.
Dat is dan vlot opgelost, en je kunt nu ook de kwaliteit van het totaal dan gaan beoordelen, en dat is dan wel lekker.
Ik ben benieuwd hoe je dit verder gaat aansturen.
Re: RJ's streamer/dac
Ja de juiste spanningen de DAC is er volgens mij erg blij mee en dat laat die horen
Klinkt schoner ruimtelijker en gecontroleerder dus ik ben hier heel erg blij mee.
Nu nog een keer gaan spelen met de filters, moet je de DAM daarvoor opnieuw opstarten eigenlijk of is dat direct actief?
Kwam wel weer wat vervelends tegen van Ropieee, na een update is de config ook weer overschreven en zijn tegenmaakte instellingen weer weg
misschien toch DietPi gaan gebruiken maar dan is er ook weer uitzoekwerk.
Hans wat bedoel je met "Ik ben benieuwd hoe je dit verder gaat aansturen"
Klinkt schoner ruimtelijker en gecontroleerder dus ik ben hier heel erg blij mee.
Nu nog een keer gaan spelen met de filters, moet je de DAM daarvoor opnieuw opstarten eigenlijk of is dat direct actief?
Kwam wel weer wat vervelends tegen van Ropieee, na een update is de config ook weer overschreven en zijn tegenmaakte instellingen weer weg
Hans wat bedoel je met "Ik ben benieuwd hoe je dit verder gaat aansturen"
Re: RJ's streamer/dac
Dietpi is ook niet allesKwam wel weer wat vervelends tegen van Ropieee, na een update is de config ook weer overschreven en zijn tegenmaakte instellingen weer wegmisschien toch DietPi gaan gebruiken maar dan is er ook weer uitzoekwerk.
Gebruik zelf Max2play en maak ondertussen een backup van mijn distro kaartjes met dit programma.
Zie bijlage.
Dit program maakt een ISO en zet hem net zo weer terug.
Altijd makkelijk als de boel weer eens verkloot is
- Bijlagen
-
- imageusb.zip
- (1.06 MiB) 36 keer gedownload
Re: RJ's streamer/dac
Misschien als je contact met de ontwikkelaar hebt van ropieee, dat je het wel samen kunt tackelen , volgens mij is hij / Harry ten Berghe best iemand die dan meedenkt.
Met aansturen bedoel ik dit soort geklooi, voor je het naar je zin hebt, ben je weer een stukje verder.
Met aansturen bedoel ik dit soort geklooi, voor je het naar je zin hebt, ben je weer een stukje verder.
Re: RJ's streamer/dac
Hmm wat is er met DietPi dan?
Waar ik tegen aan liep bij DietPi was eigenlijk alleen nog een pop up scherm van chromium dat die niet kan updaten als ik dat uit krijg is het voor mij goed.
Het enige wat die RPI samen met het display moet doen is end point zijn voor Roon en het liefst snel opstarten.
Kan Max2Play wel eens proberen en kijken wat het doet.
En anders wordt het na een update kaartje eruit 2 regels aan de config toevoegen en weer opstarten. Anders de ontwikkelaar van Ropieee maar eens een berichtje sturen met de vraag van overschrijven.
Tot nu toe nog geen backup's gemaakt eigenlijk begon gewoon opnieuw, maar bedankt voor het programmaatje.
Waar ik tegen aan liep bij DietPi was eigenlijk alleen nog een pop up scherm van chromium dat die niet kan updaten als ik dat uit krijg is het voor mij goed.
Het enige wat die RPI samen met het display moet doen is end point zijn voor Roon en het liefst snel opstarten.
Kan Max2Play wel eens proberen en kijken wat het doet.
En anders wordt het na een update kaartje eruit 2 regels aan de config toevoegen en weer opstarten. Anders de ontwikkelaar van Ropieee maar eens een berichtje sturen met de vraag van overschrijven.
Tot nu toe nog geen backup's gemaakt eigenlijk begon gewoon opnieuw, maar bedankt voor het programmaatje.
Re: RJ's streamer/dac
Ah ok, ik dacht het kunnen kiezen van de ingang en zo dat wordt meer geklooi dan met de RPI.hannesie schreef:Met aansturen bedoel ik dit soort geklooi, voor je het naar je zin hebt, ben je weer een stukje verder.
Als ik daar verder mee ben laat ik het wel zien, eerst kijken als dat wat ik in de gedachten heb ook voor elkaar kan krijgen
Re: RJ's streamer/dac
Nog even voor de duidelijkheid, met het progje Winisd kun je dus een sdcard clonen of een nieuwe .img maken van de oude of een nieuwe beschrijven.
Je kunt dus een .img maken, en opslaan, of dan de nieuwe op een sd card zetten, gewoon een keer doen, geeft weer een nieuwe ervaring.
Je kunt dus een .img maken, en opslaan, of dan de nieuwe op een sd card zetten, gewoon een keer doen, geeft weer een nieuwe ervaring.
Re: RJ's streamer/dac
Mijn progje controleerd ook alles als het weggeschreven is.
En plaatst de data waar het weg komt.
Daarom zelfs ook EMCC geheugens er mee kunnen back-uppen en herschrijven.
Natuurlijk kun je andere dingen gebruiken, als ze werken.............
En plaatst de data waar het weg komt.
Daarom zelfs ook EMCC geheugens er mee kunnen back-uppen en herschrijven.
Natuurlijk kun je andere dingen gebruiken, als ze werken.............
Re: RJ's streamer/dac
Weer wat aan het spelen geweest met de RPI.
Max2play gaat het niet worden veel te uitgebreid en wil je een plugin installeren moet je je eerst registreren.
Voor Ropieee heb ik verder nog geen actie ondernomen.
Met DietPi nog weer aan het spelen geweest en wat aanpassingen gedaan in de configuratie kijken hoe dit verder uitpakt. Zal van deze SD kaart maar eens een backup maken
Max2play gaat het niet worden veel te uitgebreid en wil je een plugin installeren moet je je eerst registreren.
Voor Ropieee heb ik verder nog geen actie ondernomen.
Met DietPi nog weer aan het spelen geweest en wat aanpassingen gedaan in de configuratie kijken hoe dit verder uitpakt. Zal van deze SD kaart maar eens een backup maken
Re: RJ's streamer/dac
Waarom niet een kale Ubuntu installeren, en op smaak brengen?
https://ubuntu.com/download/raspberry-pi-core
https://ubuntu.com/download/raspberry-pi-core
Re: RJ's streamer/dac
Ook wel een idee maar DietPi is volgens mij ook behoorlijk kaal.
Zal eens kijken hoe dat core gebeuren werkt, misschien wel de "beste" optie.
Nu eerst de werkplaats weer in voor het audiorek
Zal eens kijken hoe dat core gebeuren werkt, misschien wel de "beste" optie.
Nu eerst de werkplaats weer in voor het audiorek
Re: RJ's streamer/dac
Wat is prijzig
maar goedkoop is inderdaad anders.
Het loopt ook best wel op zo alles bij elkaar maar welke hobby kost geen geld.
Bij mij is het ook begonnen met een Hifiberry DAC op een Raspberry 1 waar picoreplayer op draaide op een gegeven moment overgestapt naar de Hifiberry DAC+ Pro met uiteindelijk Roon en nu weer een stap. Maar die Hifiberry's zijn zeker niet verkeert.
Het loopt ook best wel op zo alles bij elkaar maar welke hobby kost geen geld.
Bij mij is het ook begonnen met een Hifiberry DAC op een Raspberry 1 waar picoreplayer op draaide op een gegeven moment overgestapt naar de Hifiberry DAC+ Pro met uiteindelijk Roon en nu weer een stap. Maar die Hifiberry's zijn zeker niet verkeert.
Re: RJ's streamer/dac
Ach, een gewone FPGA-module kost ook al snel een paar honderd euro, en dan zit er niet eens een DAC op.Zwartoog schreef:Wow, prijzig DACjeDacht ik dat ik goed bezig was met m'n HifiBerry
