ds23man schreef:Even een opmerking over het feit dat je alles in filmpjes doet tegenwoordig. Dat werkt dus niet, ik haak toch echt af als ik anderhalf uur kijkbuis moet doorworstelen ( met de nodige advertenties). Denk dat daarom er bar weinig reacties in dit draadje zijn...
zoiets dacht ik al

dat is ok

probleem is dat ik domweg niet de tijd heb om alles te doen foto reportage filmen ,volledig bouwverslag en als het even kan werken en ook nog iets werkends krijg

het tegenwoordig is altijd al geweest hier althans

ik was nog geen lid hier ten tijde dat ik op DIyaudio.com posten aonder video. ik zal eens kijken of ik eens een foto rep kan maken van een project. probleem is met name zoals je al gemerkt hebt,ik nogal snel van projecten wissel en projecten vaak bij uitstapjes blijven. werkt dit werkt dat ?
firsttimer schreef:Had de filmpjes al gezien op je youtube kanaal. Mooi werk hoor en goed doorgezet met het verder ontwikkelen van die vouw-tool.
Misschien heb ik het gemist maar heb je ook nog vervormingsmetingen gedaan van deze AMT?
Na al die verschillende bouwsels van je nog klankmatig een voorkeur gekregen voor AMT, Magnetostaat of Electrostaat?
nee niet echt, er zit er wel een in de video maar die heb ik nooit als vervorming measurements gemeten (bewust) had per ongeluk verkeerde plaatje geschoten

daardoor ook veel te laag volume gebruikt, ik was met name aan het kijken hoe verschuift de maximale frequentie te opzichten van de diepte van de vouwen. deze versie red net 18Khz, stukje minder diep zou hoger eindigen. maar dan weet ik ongeveer waar ik rekening mee kan houden afhankelijk van wat ik wil met het ding

zijn nog steeds super veel parameters die de vervorming en resonantie kunnen bepalen maar moet ergens beginnen

wat betreft klank, in mijn ogen electrostaat is nog steeds het mooist voor het aller hoogste hoog. magnetostaat en AMT zijn soort van het zelfde alleen de manier is anders. beide hun voor en nadelen. magnetostaat makkelijke kwar constructie, maar een AMT is ook nog steeds een magnetostaat. voordeel is dat het afstralend oppervlakte kleiner kan zijn, waardoor afstraling weer een stukje beter kan zijn. dan nog de ribbon , kwan hoog vind ik die denk ik net iets mooier alos een magnetostaat of amt. maar het is een beetje appels met peren vergelijken als je ze zo lang naar elkaar beluisterd hebt.. geen wetenschap ben ik bang
