Little/One MFB

Actieve filters, DSP, MFB / servo controlled.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Little/One MFB

Bericht door pappaleo »

motoindo schreef:
jvenema schreef:
Met VituixCAD krijg je zoiets als onder, in rood met positie in midden en in blauw met 16 mm verschoven. Vind VituixCAD net wat makkelijker werken, omdat je meerdere grafieken tegelijk met elkaar kan vergelijken en dat je met pijltjestoetsen positie kan veranderen, kun je makkelijker mm links rechts boven onder schuiven en kijken of het beter of slechter word. Kan misschien ook in Edge, maar heb dat nog niet kunnen vinden. Daar met muis verplaatsen en dan loslaten en kijken. Toetsen werkt dan makkelijker.
Screenshot 2020-05-03 at 15.23.38.png

P.S. 1, 10 of 100 meter doet allemaal niet zoveel, dichterbij ga je wel flinke verschillen zien.
Ahhhh, was te veel gefocussed op het passend krijgen van een en ander dat ik vergat dat het om de doompjes zelf gaat :roll: dank !

Heb er zelf nog niet mee gewerkt maar weet dat mfblabs vituixcad inzet bij loopshaping simulaties, daar zijn David en René druk mee geweest.

Zit dit te lezen over de SB26STCN-C000-4 :

http://www.audioexcite.com/?page_id=4084
Laat ik die nou ook op de plank hebben liggen:
SB26STCN-C000-4.jpg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Little/One MFB

Bericht door Pjotr »

Gaat dat passen dan?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Little/One MFB

Bericht door pappaleo »

Geen idee. Als hij ze uit het midden zet misschien wel.
Of doel je op mijn plank? Die is redelijk vol idd :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Little/One MFB

Bericht door ds23man »

Verrek, ook 72mm. Hij oogt veel kleiner.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Little/One MFB

Bericht door pappaleo »

Ik had ze ooit overgenomen van iemand om de MI te upgraden (daar zit nu een Dayton ND25FA in)
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Little/One MFB

Bericht door satefan »

En anders zoiets? Maar wel een beetje aan de prijs. :rofl:
accuton_c51-6-686-990pixel.jpg
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: Little/One MFB

Bericht door jvenema »

Dat type had ik ook genoemd eerder, heeft erg grote Xmax maar is ook 72 mm. Als niet rond frezen geen probleem is kun je hem ook minder rond maken. Maar iets naar links of rechts zal misschien ook voldoende zijn om het te laten passen. Altijd lastig die keuze stress.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Little/One MFB

Bericht door Shadow »

viewtopic.php?f=3&t=27607&start=100
die tweeter die Jeroen_d gebruikt in de speakers van z'n dochter :roll:
voor 2 tientjes zien de specs en metingen er erg goed uit iig.
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Little/One MFB

Bericht door motoindo »

Heb er twee besteld, zien er goed uit op papier en passen ook mooi qua budget. Papaleo, jouw WaveCor's wil ik zeker ook nog proberen - ze staan op mijn activiteiten lijstje voor de ZBA luisterdag Amsterdam & omstreken als die fukking corona zooi voorbij is.
Pjotr schreef:
Gaat dat passen dan?
Ik ga een beetje schuiven met edge :-)
Laatst gewijzigd door motoindo op ma 04 mei 2020, 12:17, 2 keer totaal gewijzigd.
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: Little/One MFB

Bericht door jvenema »

Die MCM ziet er zeker niet verkeerd uit qua metingen en dan met die prijs. Als ik naar foto kijk lijkt het me wel meer een standaard 10 cm diameter front plate. Ik weet niet of je dat met een links rechts schuiven wel gaat reden. Misschien dat Jeroen even de maat kan doorgeven, wellicht heeft hij die ook vermeld en zag ik het niet zo snel.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Little/One MFB

Bericht door Shadow »

jvenema schreef:
Die MCM ziet er zeker niet verkeerd uit qua metingen en dan met die prijs. Als ik naar foto kijk lijkt het me wel meer een standaard 10 cm diameter front plate. Ik weet niet of je dat met een links rechts schuiven wel gaat reden. Misschien dat Jeroen even de maat kan doorgeven, wellicht heeft hij die ook vermeld en zag ik het niet zo snel.

Ik zag het ook, gelukkig heeft Chris de SB26 besteld zie ik nu :lol:
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Little/One MFB

Bericht door motoindo »

Handig hoor, beetje faceboeken, heb het tweetertipje hier vandaan :
fb.diypad.png
Mooie Little/One's :goeie:
Rene_Nhz
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 30 apr 2018, 8:18

Re: Little/One MFB

Bericht door Rene_Nhz »

Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Little/One MFB

Bericht door motoindo »

Rene_Nhz schreef:
MCM heeft ook kleinere:
Leuk ding, alleen jammer dat er 25 euro US shipping bij komt.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Little/One MFB

Bericht door satefan »

motoindo schreef:
Rene_Nhz schreef:
MCM heeft ook kleinere:
Leuk ding, alleen jammer dat er 25 euro US shipping bij komt.
En dat ze niet echt heel scheutig zijn met informatie. Of is der ergens anders te vinden?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Little/One MFB

Bericht door Pjotr »

Grappig, een heel rondje gemaakt om toch weer op goedkoop budget spul uit te komen, terwijl er toch een paar echt mooie voorbij zijn gekomen, die ook nog gewoon passen :rofl: Mijn ervaring met tweeters is toch wel dat je voor weinig best iets leuks koopt. Maar wil je iets moois met lage vervorming en hogere resolutie, zowel op lage SPL niveaus als hogere, dan moet je gewoon dieper in je zakken graven.
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Little/One MFB

Bericht door motoindo »

Pjotr schreef:
Grappig, een heel rondje gemaakt om toch weer op goedkoop budget spul uit te komen....
Eens, maar dit is pas stap twee na de ND28F, zoals ik al eerder riep vind ik het juist een sport om te zien hoever je kan komen zonder meteen iets van een bovenste plank te pakken en daarbij, duurder is niet altijd beter.

Dat laatste was ook de boodschap tijdens de laatste xFi waar ik diverse malen het advies kreeg de 999 die een set Little/Ones moet opbrengen nog eens serieus tegen het licht te houden omdat een passief systeem in dezelfde maatvoering even verderop $2195/pair deed. Nu de verkoop van de Little/Ones langzaam op gang komt ontstaat er ruimte voor verbetering met bijvoorbeeld andere drivers zodat straks wanneer ze naast zo'n LS3/5A staan iemand als Rene van Es er allerlei leuke vergelijkingen tussen kan maken.

On a side note, die LS3/5A kast heeft behoorlijk naar voren uitstekende randen en drivers die verticaal mooi op 1 lijn zitten, mis ik iets ?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Little/One MFB

Bericht door Pjotr »

50 jaar? :D Al is de SS-9700 ook al 40 jaar in productie. En is dat KEF doompje ook geen vergelijk met de 9700...

Eigenlijk kun je beter eerst eens voor top-of-the-line gaan en dat vergelijken met nu. Dan hoor je echt verschil. En vandaar down scalen zolang het leuk blijft. Dan heb je i.i.g. eerst een goede referentie gezet.
Laatst gewijzigd door Pjotr op ma 04 mei 2020, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Little/One MFB

Bericht door pappaleo »

motoindo schreef:
iemand als Rene van Es er allerlei leuke vergelijkingen tussen kan maken.
Die werkte bij PostNL. Man, man, man.....
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Little/One MFB

Bericht door Pjotr »

pappaleo schreef:
motoindo schreef:
iemand als Rene van Es er allerlei leuke vergelijkingen tussen kan maken.
Die werkte bij PostNL. Man, man, man.....
En hij draagt een geruite pullover die zijn oma hem gaf toen ie naar de middelbare school ging. Heb jij die sjoelschijven nog wel eens teruggezien die hij ooit op zijn speakers had geplakt Leo? Dat klonk zo geweldig dat hij ze er nooit meer af ging halen.
Laatst gewijzigd door Pjotr op ma 04 mei 2020, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Little/One MFB

Bericht door pappaleo »

Pjotr schreef:
pappaleo schreef:
motoindo schreef:
iemand als Rene van Es er allerlei leuke vergelijkingen tussen kan maken.
Die werkte bij PostNL. Man, man, man.....
En hij draagt een geruite pullover die zijn oma hem gaf toen ie naar de niddelbare school ging. Heb jij die sjoelschijven nog wel eens teruggezien die hij ooit op zijn speakers had geplakt Leo? Dat klonk zo geweldig dat hij ze er nooit meer af ging halen.
Die had ie op de rugleuning van zijn stoel geplakt, tegen RSI. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Little/One MFB

Bericht door Pjotr »

Verhip hij schaamde zich toch een beetje en heeft ze verstopt achter de grille van zijn Electra’s: https://hifi.nl/artikel/3331/Acoustic-System.html MFB avant la lettre :lagge:
Rene_Nhz
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 30 apr 2018, 8:18

Re: Little/One MFB

Bericht door Rene_Nhz »

satefan schreef:
En dat ze niet echt heel scheutig zijn met informatie. Of is der ergens anders te vinden?
https://diy.midwestaudio.club/discussio ... cm-53-5150
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Little/One MFB

Bericht door satefan »

Rene_Nhz schreef:
satefan schreef:
En dat ze niet echt heel scheutig zijn met informatie. Of is der ergens anders te vinden?
https://diy.midwestaudio.club/discussio ... cm-53-5150
Thanks - die had ik gezien idd. Ik was meer op zoek naar een datasheet met iets meer T/S parameters.
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: Little/One MFB

Bericht door jvenema »

Ik mis ook een beetje Xmax en dat soort dingen. Wat gaat het doen als je harder gaat spelen?
Plaats reactie

Terug naar “Actieve Luidsprekerelektronica”