Laat ik die nou ook op de plank hebben liggen:motoindo schreef:Ahhhh, was te veel gefocussed op het passend krijgen van een en ander dat ik vergat dat het om de doompjes zelf gaatjvenema schreef:Met VituixCAD krijg je zoiets als onder, in rood met positie in midden en in blauw met 16 mm verschoven. Vind VituixCAD net wat makkelijker werken, omdat je meerdere grafieken tegelijk met elkaar kan vergelijken en dat je met pijltjestoetsen positie kan veranderen, kun je makkelijker mm links rechts boven onder schuiven en kijken of het beter of slechter word. Kan misschien ook in Edge, maar heb dat nog niet kunnen vinden. Daar met muis verplaatsen en dan loslaten en kijken. Toetsen werkt dan makkelijker.
Screenshot 2020-05-03 at 15.23.38.png
P.S. 1, 10 of 100 meter doet allemaal niet zoveel, dichterbij ga je wel flinke verschillen zien.dank !
Heb er zelf nog niet mee gewerkt maar weet dat mfblabs vituixcad inzet bij loopshaping simulaties, daar zijn David en René druk mee geweest.
Zit dit te lezen over de SB26STCN-C000-4 :
http://www.audioexcite.com/?page_id=4084
Little/One MFB
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Contacteer:
Re: Little/One MFB
- pappaleo
- Contacteer:
Geen idee. Als hij ze uit het midden zet misschien wel.
Of doel je op mijn plank? Die is redelijk vol idd
Of doel je op mijn plank? Die is redelijk vol idd
- pappaleo
- Contacteer:
Ik had ze ooit overgenomen van iemand om de MI te upgraden (daar zit nu een Dayton ND25FA in)
Dat type had ik ook genoemd eerder, heeft erg grote Xmax maar is ook 72 mm. Als niet rond frezen geen probleem is kun je hem ook minder rond maken. Maar iets naar links of rechts zal misschien ook voldoende zijn om het te laten passen. Altijd lastig die keuze stress.
viewtopic.php?f=3&t=27607&start=100
die tweeter die Jeroen_d gebruikt in de speakers van z'n dochter
voor 2 tientjes zien de specs en metingen er erg goed uit iig.
die tweeter die Jeroen_d gebruikt in de speakers van z'n dochter
voor 2 tientjes zien de specs en metingen er erg goed uit iig.
Heb er twee besteld, zien er goed uit op papier en passen ook mooi qua budget. Papaleo, jouw WaveCor's wil ik zeker ook nog proberen - ze staan op mijn activiteiten lijstje voor de ZBA luisterdag Amsterdam & omstreken als die fukking corona zooi voorbij is.

Ik ga een beetje schuiven met edgePjotr schreef:Gaat dat passen dan?
Laatst gewijzigd door motoindo op ma 04 mei 2020, 12:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Die MCM ziet er zeker niet verkeerd uit qua metingen en dan met die prijs. Als ik naar foto kijk lijkt het me wel meer een standaard 10 cm diameter front plate. Ik weet niet of je dat met een links rechts schuiven wel gaat reden. Misschien dat Jeroen even de maat kan doorgeven, wellicht heeft hij die ook vermeld en zag ik het niet zo snel.
jvenema schreef:Die MCM ziet er zeker niet verkeerd uit qua metingen en dan met die prijs. Als ik naar foto kijk lijkt het me wel meer een standaard 10 cm diameter front plate. Ik weet niet of je dat met een links rechts schuiven wel gaat reden. Misschien dat Jeroen even de maat kan doorgeven, wellicht heeft hij die ook vermeld en zag ik het niet zo snel.
Ik zag het ook, gelukkig heeft Chris de SB26 besteld zie ik nu
Handig hoor, beetje faceboeken, heb het tweetertipje hier vandaan :
Mooie Little/One's
Mooie Little/One's
Leuk ding, alleen jammer dat er 25 euro US shipping bij komt.Rene_Nhz schreef:MCM heeft ook kleinere:
En dat ze niet echt heel scheutig zijn met informatie. Of is der ergens anders te vinden?motoindo schreef:Leuk ding, alleen jammer dat er 25 euro US shipping bij komt.Rene_Nhz schreef:MCM heeft ook kleinere:
Grappig, een heel rondje gemaakt om toch weer op goedkoop budget spul uit te komen, terwijl er toch een paar echt mooie voorbij zijn gekomen, die ook nog gewoon passen
Mijn ervaring met tweeters is toch wel dat je voor weinig best iets leuks koopt. Maar wil je iets moois met lage vervorming en hogere resolutie, zowel op lage SPL niveaus als hogere, dan moet je gewoon dieper in je zakken graven.
Eens, maar dit is pas stap twee na de ND28F, zoals ik al eerder riep vind ik het juist een sport om te zien hoever je kan komen zonder meteen iets van een bovenste plank te pakken en daarbij, duurder is niet altijd beter.Pjotr schreef:Grappig, een heel rondje gemaakt om toch weer op goedkoop budget spul uit te komen....
Dat laatste was ook de boodschap tijdens de laatste xFi waar ik diverse malen het advies kreeg de 999 die een set Little/Ones moet opbrengen nog eens serieus tegen het licht te houden omdat een passief systeem in dezelfde maatvoering even verderop $2195/pair deed. Nu de verkoop van de Little/Ones langzaam op gang komt ontstaat er ruimte voor verbetering met bijvoorbeeld andere drivers zodat straks wanneer ze naast zo'n LS3/5A staan iemand als Rene van Es er allerlei leuke vergelijkingen tussen kan maken.
On a side note, die LS3/5A kast heeft behoorlijk naar voren uitstekende randen en drivers die verticaal mooi op 1 lijn zitten, mis ik iets ?
50 jaar?
Al is de SS-9700 ook al 40 jaar in productie. En is dat KEF doompje ook geen vergelijk met de 9700...
Eigenlijk kun je beter eerst eens voor top-of-the-line gaan en dat vergelijken met nu. Dan hoor je echt verschil. En vandaar down scalen zolang het leuk blijft. Dan heb je i.i.g. eerst een goede referentie gezet.
Eigenlijk kun je beter eerst eens voor top-of-the-line gaan en dat vergelijken met nu. Dan hoor je echt verschil. En vandaar down scalen zolang het leuk blijft. Dan heb je i.i.g. eerst een goede referentie gezet.
Laatst gewijzigd door Pjotr op ma 04 mei 2020, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- pappaleo
- Contacteer:
Die werkte bij PostNL. Man, man, man.....motoindo schreef:iemand als Rene van Es er allerlei leuke vergelijkingen tussen kan maken.
En hij draagt een geruite pullover die zijn oma hem gaf toen ie naar de middelbare school ging. Heb jij die sjoelschijven nog wel eens teruggezien die hij ooit op zijn speakers had geplakt Leo? Dat klonk zo geweldig dat hij ze er nooit meer af ging halen.pappaleo schreef:Die werkte bij PostNL. Man, man, man.....motoindo schreef:iemand als Rene van Es er allerlei leuke vergelijkingen tussen kan maken.
Laatst gewijzigd door Pjotr op ma 04 mei 2020, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- pappaleo
- Contacteer:
Die had ie op de rugleuning van zijn stoel geplakt, tegen RSI.Pjotr schreef:En hij draagt een geruite pullover die zijn oma hem gaf toen ie naar de niddelbare school ging. Heb jij die sjoelschijven nog wel eens teruggezien die hij ooit op zijn speakers had geplakt Leo? Dat klonk zo geweldig dat hij ze er nooit meer af ging halen.pappaleo schreef:Die werkte bij PostNL. Man, man, man.....motoindo schreef:iemand als Rene van Es er allerlei leuke vergelijkingen tussen kan maken.
Verhip hij schaamde zich toch een beetje en heeft ze verstopt achter de grille van zijn Electra’s: https://hifi.nl/artikel/3331/Acoustic-System.html MFB avant la lettre 
https://diy.midwestaudio.club/discussio ... cm-53-5150satefan schreef:En dat ze niet echt heel scheutig zijn met informatie. Of is der ergens anders te vinden?
Thanks - die had ik gezien idd. Ik was meer op zoek naar een datasheet met iets meer T/S parameters.Rene_Nhz schreef:https://diy.midwestaudio.club/discussio ... cm-53-5150satefan schreef:En dat ze niet echt heel scheutig zijn met informatie. Of is der ergens anders te vinden?
Ik mis ook een beetje Xmax en dat soort dingen. Wat gaat het doen als je harder gaat spelen?