Ik zou zeggen, brand maar los....Shadow schreef:
Ik kan een heel verhaal over harmonischen en transiënten gaan houden, maar daar schiet ie niks mee op.
Netkwaliteit in Nederland
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Netkwaliteit in Nederland
Re: Netkwaliteit in Nederland
Gewoon een oude koelkast parallel aan je versterker zetten met en zonder 230V-wasser tussen je versterker en je weet het...jvenema schreef:......................Dus de vraag is echt wat de extra schakelende "opschoon kast" kan bijdragen zodat het na twee schakelende process stappen erna nog merkbaar zou zijn.
Re: Netkwaliteit in Nederland
En ik heb nog zo mijn best gedaan! Ik heb zelf wat HEMA servies met Jip en Janneke afbeeldingen uit de kast gehaald ter inspiratie. 
Re: Netkwaliteit in Nederland
Een gedeelte van die uitleg is bedrijfsgevoelige / strategische informatie, dat moet jij toch begrijpen?ds23man schreef:Ik zou zeggen, brand maar los....Shadow schreef:
Ik kan een heel verhaal over harmonischen en transiënten gaan houden, maar daar schiet ie niks mee op.
Re: Netkwaliteit in Nederland
Geeft niet. Bij mijn weten hadden Jip en Janneke geen koelkastjvenema schreef:En ik heb nog zo mijn best gedaan! Ik heb zelf wat HEMA servies met Jip en Janneke afbeeldingen uit de kast gehaald ter inspiratie.
Re: Netkwaliteit in Nederland
Feit is gewoon dat ik grote vraagtekens heb bij het gebruik van zo’n toverdoos in combinatie met schakelende voedingen Peter....
Re: Netkwaliteit in Nederland
Ik niet. Maar dat weet je wel
W.m.b. gevalletje oplossing zoekt probleem. Je kunt hier over theoretiseren wat je wilt, uiteindelijk gaat het om het proeven van de pudding.
Re: Netkwaliteit in Nederland
Klopt, maar qua geluidsbeleving zet ik er geen vraagtekens bij, dat kan ik niet, maar technisch gezien is het kul om te doen.Pjotr schreef:Ik niet. Maar dat weet je welW.m.b. gevalletje oplossing zoekt probleem. Je kunt hier over theoretiseren wat je wilt, uiteindelijk gaat het om het proeven van de pudding.
Re: Netkwaliteit in Nederland
jvenema, prima uitleg en voor mij aardig duidelijk zo
Er zijn dus geen voordelen te behalen met een regenerator bij een apparaat wat zelf ook een schakelende voeding heeft omdat deze toch alle eventuele winst teniet doet omdat deze zelf opnieuw de spanning opbouwt.
Maar de suggestie werd gewekt dat de oorzaak van mijn kapotte FA123 weleens zou kunnen liggen in dat deze gevoed wordt vanuit mijn regenerator, iets wat ik nog steeds als kul zie en vooralsnog ook niet uit jouw verhaal haal, als dat toch zo zou zijn of kunnen hoor ik dat graag met onderbouwing.
Dat ik toch winst (Ik ga daar geen welles nietes verhaal van maken) heb behaald met het plaatsen van de AG1500S zal dan bij de resterende apparatuur liggen, iets waar ik prima mee kan leven.
Er zijn dus geen voordelen te behalen met een regenerator bij een apparaat wat zelf ook een schakelende voeding heeft omdat deze toch alle eventuele winst teniet doet omdat deze zelf opnieuw de spanning opbouwt.
Maar de suggestie werd gewekt dat de oorzaak van mijn kapotte FA123 weleens zou kunnen liggen in dat deze gevoed wordt vanuit mijn regenerator, iets wat ik nog steeds als kul zie en vooralsnog ook niet uit jouw verhaal haal, als dat toch zo zou zijn of kunnen hoor ik dat graag met onderbouwing.
Dat ik toch winst (Ik ga daar geen welles nietes verhaal van maken) heb behaald met het plaatsen van de AG1500S zal dan bij de resterende apparatuur liggen, iets waar ik prima mee kan leven.
Re: Netkwaliteit in Nederland
Alle AV apparatuur hangt eraan, dus kan best zijn dat het geen biet doet bij de Hypex met geschakelde voeding, maar wel bij iets anders in de keten. Dus kan het nog steeds nuttig zijn. Misschien als alles weer werkt zou er eens geprobeerd moeten worden wat het doet met alles behalve de Hypex amps op de "pre processor".
En zo wie zo als zo'n plate amp kapot is maakt het denk ik helemaal niets uit of het er voor hangt of niet.

En zo wie zo als zo'n plate amp kapot is maakt het denk ik helemaal niets uit of het er voor hangt of niet.
Re: Netkwaliteit in Nederland
Dat kan ik pas onderbouwen als ik het kan meten, maar het zou me niet verbazen.holco schreef:Maar de suggestie werd gewekt dat de oorzaak van mijn kapotte FA123 weleens zou kunnen liggen in dat deze gevoed wordt vanuit mijn regenerator, iets wat ik nog steeds als kul zie en vooralsnog ook niet uit jouw verhaal haal, als dat toch zo zou zijn of kunnen hoor ik dat graag met onderbouwing.
Edit, minder nette woorden gewist
Laatst gewijzigd door Shadow op zo 03 mei 2020, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Netkwaliteit in Nederland
Is meer omdat de pech jou wel erg vaak treft en dit niet het patroon is wat men gewend is bij deze op zich goed bekend staande spullen (heb er zelf geen ervaring mee, maar ze worden in binnen en buitenland alom geroemd).Maar de suggestie werd gewekt dat de oorzaak van mijn kapotte FA123 weleens zou kunnen liggen in dat deze gevoed wordt vanuit mijn regenerator, iets wat ik nog steeds als kul zie en vooralsnog ook niet uit jouw verhaal haal, als dat toch zo zou zijn of kunnen hoor ik dat graag met onderbouwing.
Dus gaat men kijken wat er nu afwijkend is in jou situatie. En dan is het van hee dit wijkt af van wat er "normaal" gebruikt word, zou het niet ....
Ik zie ook niet direct een reden waarom het hiermee ineens sneller kapot zou gaan als het apparaat functioneert zoals het moet functioneren.
Laten we open minded blijven, misschien is er iets heel raars aan de hand wat we allemaal over het hoofd zien. Waarschijnlijk is het gewoon heel veel pech die jou treft. Maar met lage statische kansen win je liever een loterij, dan dat je spullen vaak kapot gaan. Voor beide zijn de kansen erg laag, maar er zijn ook mensen die de loterij winnen.
Re: Netkwaliteit in Nederland
Ik zal even alle puntjes op de i zetten want er gaan nu onwaarheden een eigen leven lijden.
De eerste FA253 was niet goed van het begin af aan, een DOA dus!! deze is retour gegaan naar Hypex en heb deze toen gerepareerd teruggekregen, zelfde probleem kwam na een week of zo weer terug, deze is toen omgeruild voor een compleet nieuwe, dit eerste geval is dus totaal niet toe te wijzen naar fouten in mijn spullen of handelen, en voor de duidelijkheid de regenerator was er toen ook nog niet.
De FA123 waar nu een versterker uit ligt is pas de eerste en enige kapotte FA die het wel eerst goed deed maar nu kappot gegaan is, onder de streep 1 kapotte FA dus totaal.
En dat een Hypex nooit kappot kan gaan is in mijn beleving niet waar, ik heb een sub gebouwd waar een PSC2.400 in zat deze heeft bij mij totaal 2x een kapotte UCD400 gehad en 1x een kappot DSP board, die sub staat nu bij mijn broer en die heeft ook al een kapotte UCD400 mogen ervaren, alles trouwens wel zeer netjes afgehandeld door Hypex.
De eerste FA253 was niet goed van het begin af aan, een DOA dus!! deze is retour gegaan naar Hypex en heb deze toen gerepareerd teruggekregen, zelfde probleem kwam na een week of zo weer terug, deze is toen omgeruild voor een compleet nieuwe, dit eerste geval is dus totaal niet toe te wijzen naar fouten in mijn spullen of handelen, en voor de duidelijkheid de regenerator was er toen ook nog niet.
De FA123 waar nu een versterker uit ligt is pas de eerste en enige kapotte FA die het wel eerst goed deed maar nu kappot gegaan is, onder de streep 1 kapotte FA dus totaal.
En dat een Hypex nooit kappot kan gaan is in mijn beleving niet waar, ik heb een sub gebouwd waar een PSC2.400 in zat deze heeft bij mij totaal 2x een kapotte UCD400 gehad en 1x een kappot DSP board, die sub staat nu bij mijn broer en die heeft ook al een kapotte UCD400 mogen ervaren, alles trouwens wel zeer netjes afgehandeld door Hypex.
jvenema schreef:Is meer omdat de pech jou wel erg vaak treft en dit niet het patroon is wat men gewend is bij deze op zich goed bekend staande spullen (heb er zelf geen ervaring mee, maar ze worden in binnen en buitenland alom geroemd).Maar de suggestie werd gewekt dat de oorzaak van mijn kapotte FA123 weleens zou kunnen liggen in dat deze gevoed wordt vanuit mijn regenerator, iets wat ik nog steeds als kul zie en vooralsnog ook niet uit jouw verhaal haal, als dat toch zo zou zijn of kunnen hoor ik dat graag met onderbouwing.
Dus gaat men kijken wat er nu afwijkend is in jou situatie. En dan is het van hee dit wijkt af van wat er "normaal" gebruikt word, zou het niet ....
Ik zie ook niet direct een reden waarom het hiermee ineens sneller kapot zou gaan als het apparaat functioneert zoals het moet functioneren.
Laten we open minded blijven, misschien is er iets heel raars aan de hand wat we allemaal over het hoofd zien. Waarschijnlijk is het gewoon heel veel pech die jou treft. Maar met lage statische kansen win je liever een loterij, dan dat je spullen vaak kapot gaan. Voor beide zijn de kansen erg laag, maar er zijn ook mensen die de loterij winnen.
Re: Netkwaliteit in Nederland
Feit blijft dat je, helemaal los van je configuratie, meer pech heb dan je zou verwachten en iemand toewenst. Laten we hopen dat jij je portie nu wel gehad heb. Niets is vervelender, dan er weer achteraan te moeten en er weer op moeten wachten. Ik vond het al vervelend om een paar dagen te wachten voor een vervangende condensator die kapot was.
Re: Netkwaliteit in Nederland
Ik hoop ook dat dat pech duiveltje hierna voorlopig even weg blijft, knock on wood!!
Re: Netkwaliteit in Nederland
Wellicht dat de specialisten er wat mee kunnen, Teardown van een AG1500 regenerator (niet de later verbeterde S uitvoering die ik heb)
https://www.stereo.net.au/forums/topic/ ... ell-spent/
https://www.stereo.net.au/forums/topic/ ... ell-spent/
Re: Netkwaliteit in Nederland
Als die netuitgangen bij jou net zo aangesloten zitten zou hij hier niet eens verkocht mogen worden...die 230V draden zitten gesoldeerd en niet verder mechanisch gezekerdholco schreef:Wellicht dat de specialisten er wat mee kunnen, Teardown van een AG1500 regenerator (niet de later verbeterde S uitvoering die ik heb)
https://www.stereo.net.au/forums/topic/ ... ell-spent/
Re: Netkwaliteit in Nederland
Misschien dan wel een andere smeltlijm dan jouw action partijtjeAls die netuitgangen bij jou net zo aangesloten zitten zou hij hier niet eens verkocht mogen worden...die 230V draden zitten gesoldeerd en niet verder mechanisch gezekerdkrimpkousje of drupje smeltlijm was al voldoende geweest om te zorgen dat bij afbreken een spanningvoerende draad niet tegen de buitenkant van de kast terecht komt.
Re: Netkwaliteit in Nederland
Die heb ik weggegooid en originele Bison gehaaldjvenema schreef:Misschien dan wel een andere smeltlijm dan jouw action partijtje
Re: Netkwaliteit in Nederland
Nee, we moeten natuurlijk voorkomen dat er bij iemand een draadje “los” zit.

Re: Netkwaliteit in Nederland
Ik vind zulke laksheid met netspanning niet echt om te lachen, maar misschien jij wel? 
Re: Netkwaliteit in Nederland
Och soms moet je de opmerkingen niet altijd serieus nemen ! Ik vind het ook moeilijk om in schrift alles te verwoorden en ook te de ondertoon te lezen van wat iemand schrijft
B,tw ik zag op YouTube een filmpje van een power factor verbeteraar meen van Texas Instruments
Wat daar uit komt Wil je niet in huis hebben de Sinus die daar uit komt is een samengestelde van allemaal pulsjes
Ooit ook zo’n trafo van philips gehad Voor halogeen verlichting .
Gelijkrichting met normale diodes ging niet wel met shotkey diodes.
Het was gewoon een 100 khz met 50 hz gemoduleerd en dan lijkt het een 50 hz sinus
Als Kortegolf radiozendamateur heb je direct S9 Storing als je buren zo,n ding hebben .
B,tw ik zag op YouTube een filmpje van een power factor verbeteraar meen van Texas Instruments
Wat daar uit komt Wil je niet in huis hebben de Sinus die daar uit komt is een samengestelde van allemaal pulsjes
Ooit ook zo’n trafo van philips gehad Voor halogeen verlichting .
Gelijkrichting met normale diodes ging niet wel met shotkey diodes.
Het was gewoon een 100 khz met 50 hz gemoduleerd en dan lijkt het een 50 hz sinus
Als Kortegolf radiozendamateur heb je direct S9 Storing als je buren zo,n ding hebben .
Re: Netkwaliteit in Nederland
Is net zulke waardeloze troepShadow schreef:Die heb ik weggegooid en originele Bison gehaaldjvenema schreef:Misschien dan wel een andere smeltlijm dan jouw action partijtjewat denk je nou?
Overigens als ik zo die printen zie, hebben ze nog niet door dat brede banen extra vertinnen tamelijk nutteloos is: Tinsoldeer geleidt 10x slechter dan koper. Het kost alleen maar nodeloos veel extra tin.
Re: Netkwaliteit in Nederland
Gaat over de uitspraak dat soms bij mensen een draadje los zit. Dus een beetje tussen de regels lezen dus.Shadow schreef:Ik vind zulke laksheid met netspanning niet echt om te lachen, maar misschien jij wel?
Re: Netkwaliteit in Nederland
Nee natuurlijk niet dusPjotr schreef:Is net zulke waardeloze troepShadow schreef:Die heb ik weggegooid en originele Bison gehaaldjvenema schreef:Misschien dan wel een andere smeltlijm dan jouw action partijtjewat denk je nou?
![]()
Nee en het rattenest aan bedrading voorspelt niet veel goeds, maar dat mag ik niet zeggen geloof ikPjotr schreef:Overigens als ik zo die printen zie, hebben ze nog niet door dat brede banen extra vertinnen tamelijk nutteloos is: Tinsoldeer geleidt 10x slechter dan koper. Het kost alleen maar nodeloos veel extra tin.
Sorry, begreep je verkeerd danjvenema schreef:Gaat over de uitspraak dat soms bij mensen een draadje los zit. Dus een beetje tussen de regels lezen dus.Shadow schreef:Ik vind zulke laksheid met netspanning niet echt om te lachen, maar misschien jij wel?
