20 volt als in + 10V en -10V? Daś behoorlijk maar nog binnen de norm van 207 - 253 Volt die gesteld is. Ik zie hier thuis meestal maar +/- 5V variatie.toetertje schreef:Over het algemeen hebben we inderdaad een goede netkwaliteit, maar lang niet overal.
Een vriend van mij woont aan de rand van een industrie gebied, en daar schommelt de
spanning wel 20 volt, af en toe zie je het zelfs aan de lampen. Ben benieuwd wat voor
invloed dat op je apparatuur heeft.
Onderstaande link is wat leesvoer;
https://www.netbeheernederland.nl/spanningskwaliteit
Wat mij tegen de borst stuit is dat een apparaat dat harmonischen en transiënten toevoegd je installatie beter laat klinken?
Nu mag iedereen lekker geloven wat ie wil, maar als je dus meerdere keren defecte apparatuur hebt die op zo'n apparaat aangesloten zit, apparatuur waar de rest van de gebruikers niet die problemen mee ervaart,holco schreef:
vraag je dan eens af of je kan testen met 1 Fusion op je spanningsstabilisator en 1 niet.
Volkomen niet-representatief maar wellicht wordt je er wat wijzer van.
Iedereen mag zo'n ding gebruiken natuurlijk, iedereen mag vinden dat z'n apparatuur daarna muziekaler klinkt, maar als het iets toevoegd wat je spullen stuk maakt moet je ook groot genoeg zijn om te willen inzien dat je het misschien niet meer moet gebruiken, maar gezien de aanschafprijs zal dat lastig zijn denk ik.