Een nieuwe meetversterker.......
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Een nieuwe meetversterker.......
Kan je toch makkelijk meten? Zoveel pinnen heeft die chip ook niet
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Een nieuwe meetversterker.......
Wat zou daar nou de gedachte achter geweest zijn? Laten we de toepassing wat lastiger maken....ray5150 schreef:Volgens deze datasheet staat de V- op de tab.
Re: Een nieuwe meetversterker.......
Dat kan ook als je de datasheet niet lezen kunt. Ray heeft het bij het rechte eind HJHenkjan schreef:Kan je toch makkelijk meten? Zoveel pinnen heeft die chip ook niet
- pappaleo
- Berichten: 12408
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Een nieuwe meetversterker.......
Ik heb diezelfde datasheet en er overheen gelezen, sorry hoor. PDF's en telefoon is nog steeds geen gelukkige combinatie.
En over meten had ik gezegd:
Maar weer eens zoeken in "de erfenis".
En over meten had ik gezegd:
Moet ik weer ergens isolatiespul zien te regelen.pappaleo schreef:Zo gesoldeerd op de print is dat een beetje lastig vast te stellen.
Maar weer eens zoeken in "de erfenis".
Re: Een nieuwe meetversterker.......
Ga je dan ook je geluidskaart inbouwen? Daar ontkom je dan niet aan! Moet je wel heel veel meten.John P schreef:Great minds think alike zullen we maar zeggen. Ik heb dezelfde opzet, alleen heb ik er een mic preamp mee ingebouwd. Ikwil nog een artabox schakeling maken op het bordje vooraan en als hij het doet inbouwen in een kastje. Ik heb er een bloedhekel aan om tijdens het meten druk te moeten maken over losse kabeltjes.
DSC_0316.JPG
Wat ik hier mis is een "Calibratie" schakelaar om beide kanalen parallel te kunnen zetten voor de calibratie van de impedantiemeting. Was ik gewoon vergeten
Re: Een nieuwe meetversterker.......
Daar heb ik wel aan gedacht maar dan betaalbare "wegwerp" geluidskaarten kunnen slechts 16/48 meten en hebben geen asio drivers.Pjotr schreef:Ga je dan ook je geluidskaart inbouwen? Daar ontkom je dan niet aan! Moet je wel heel veel meten.
Re: Een nieuwe meetversterker.......
Een heel leuk kaartje daarvoor was de 24/96 M-Audio Transit. Al zat daar ook geen mic versterker in. Maar die is zeker al 10 jaar niet meer leverbaar. En daarmee zit je gelijk met dat geluidsskaarten verouderen en een goed opgezette versterker niet.
- pappaleo
- Berichten: 12408
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Een nieuwe meetversterker.......
Handig, zo'n modushop kastje.
Nog even proefgeplaatst, zo komti e te zitten. Die m3 sleufjes in de zijwand zijn best een uitkomst.
Laatst gewijzigd door pappaleo op wo 29 apr 2020, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Een nieuwe meetversterker.......
Waar bestellen jullie die moduschop kastjes? Zien er netjes uit!
Re: Een nieuwe meetversterker.......
Thanx! had gezocht, maar kwam in italy bij fabrikant uit en kon daar alleen naar italie laten verzenden, tegen behoorlijk hoge kosten.Zal dus bij Eltim kijken.
-
Dynky
- Ook commercieel actief
- Berichten: 363
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 23:16
- Locatie: Antwerpen
Re: Een nieuwe meetversterker.......
net even getest (ze hebben eergisteren hun website wat opgefrist), maar hier lukt het wel gewoon bij Modushop rechtstreeks...ook naar België of NL.
Je hebt gezien dat je bij de "checkout" in het vak vh "billing address" het land kan/moet wijzigen? (er even vanuit gaande dat je nog geen account hebt)
Je hebt gezien dat je bij de "checkout" in het vak vh "billing address" het land kan/moet wijzigen? (er even vanuit gaande dat je nog geen account hebt)
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Een nieuwe meetversterker.......
alsof er over is nagedachtpappaleo schreef:.... Die m3 sleufjes in de zijwand zijn best een uikomst.
Re: Een nieuwe meetversterker.......
Sorry klopt, zag bovenin alleen een enkele checkbox met Italie, toen niet verder naar onder gescrolled oeps.Dynky schreef:net even getest (ze hebben eergisteren hun website wat opgefrist), maar hier lukt het wel gewoon bij Modushop rechtstreeks...ook naar België of NL.
Je hebt gezien dat je bij de "checkout" in het vak vh "billing address" het land kan/moet wijzigen? (er even vanuit gaande dat je nog geen account hebt)
Re: Een nieuwe meetversterker.......
Via Italië is goedkoper en zeker sneller.
Tenminste in vroegere tijden.
Tenminste in vroegere tijden.
- pappaleo
- Berichten: 12408
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Een nieuwe meetversterker.......
Even op de Italiaanse site gekeken, maar het scheelt echt niks. Ik had hem in 2 dagen in huis.
Re: Een nieuwe meetversterker.......
Ik heb al meerdere keren een maand zitten wachten.
Nooit meer!
Nooit meer!
Re: Een nieuwe meetversterker.......
Eltim? Nee voor mij ook niet, alles van een afstand in een doos gekieperd...sowieso Modushop ook niet meer, de kwaliteit van de anodisering is ook te droevig. Kastjes van Alie zijn tegenwoordig net zo duur maar echt beter materiaal en afwerking.dre schreef:Ik heb al meerdere keren een maand zitten wachten.
Nooit meer!
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Een nieuwe meetversterker.......
ja, cases van bijvoorbeeld Ghent Audio zijn echt een klasse beter dan Modus https://www.ghentaudio.comShadow schreef:Eltim? Nee voor mij ook niet, alles van een afstand in een doos gekieperd...sowieso Modushop ook niet meer, de kwaliteit van de anodisering is ook te droevig. Kastjes van Alie zijn tegenwoordig net zo duur maar echt beter materiaal en afwerking.dre schreef:Ik heb al meerdere keren een maand zitten wachten.
Nooit meer!
(en ja, voor mijn meetversterker staat gewoon een Modus kastje klaar
Re: Een nieuwe meetversterker.......
Yup en en als je die besteld bij https://www.audiophonics.fr/ of Douk in Duitsland/GB heb je het ook in een paar dagen in huis. Enig nadeel van die China kastjes is dat het niet consistent is: Als je het over een paar maanden opnieuw wilt bestellen dan loop je de kans dat precies zo'n zelfde kast niet meer te vinden is. Verder is de kwaliteit top!Shadow schreef:................. Kastjes van Alie zijn tegenwoordig net zo duur maar echt beter materiaal en afwerking.
- pappaleo
- Berichten: 12408
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Een nieuwe meetversterker.......
Na wat vertraging door aanvangsmoeilijkheden (en stommiteiten) ben ik nu in staat snel en overzichtelijk metingen te maken met de nieuwe spulletjes.
In de nieuwe versterker zit een voltageprobe ingebouwd zodat ik met één extra kabeltje dual channel metingen kan doen.
Let niet op de luidspreker- en microfoonopstelling. Deze opstelling is alleen maar om de werking en procedure te controleren.
Re: Een nieuwe meetversterker.......
https://www.hypex.nl/img/upload/doc/ucd ... xMP_R4.pdf
Met welke pinnen gaat dat ding aan dan?
Amp-en aan....?
J9:6 (AMP_EN) connected to J9:4 (GND) ?
Met welke pinnen gaat dat ding aan dan?
Amp-en aan....?
J9:6 (AMP_EN) connected to J9:4 (GND) ?
