Een nieuwe meetversterker.......

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Een nieuwe meetversterker.......

Bericht door ray5150 »

Volgens deze datasheet staat de V- op de tab.
3886.png
lm3886.pdf
(1.18 MiB) 8 keer gedownload
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Een nieuwe meetversterker.......

Bericht door Henkjan »

Kan je toch makkelijk meten? Zoveel pinnen heeft die chip ook niet
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Een nieuwe meetversterker.......

Bericht door Henkjan »

ray5150 schreef:
Volgens deze datasheet staat de V- op de tab.
Wat zou daar nou de gedachte achter geweest zijn? Laten we de toepassing wat lastiger maken....
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Een nieuwe meetversterker.......

Bericht door Pjotr »

Henkjan schreef:
Kan je toch makkelijk meten? Zoveel pinnen heeft die chip ook niet
Dat kan ook als je de datasheet niet lezen kunt. Ray heeft het bij het rechte eind HJ :) Gewoon een geïsoleerd koelprofielletje er tegenaan flansen en wat witte thermisch geleidende metselspecie er tussen.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12408
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Een nieuwe meetversterker.......

Bericht door pappaleo »

Ik heb diezelfde datasheet en er overheen gelezen, sorry hoor. PDF's en telefoon is nog steeds geen gelukkige combinatie.

En over meten had ik gezegd:
pappaleo schreef:
Zo gesoldeerd op de print is dat een beetje lastig vast te stellen.
Moet ik weer ergens isolatiespul zien te regelen.
Maar weer eens zoeken in "de erfenis".
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Een nieuwe meetversterker.......

Bericht door Pjotr »

John P schreef:
Great minds think alike zullen we maar zeggen. Ik heb dezelfde opzet, alleen heb ik er een mic preamp mee ingebouwd. Ikwil nog een artabox schakeling maken op het bordje vooraan en als hij het doet inbouwen in een kastje. Ik heb er een bloedhekel aan om tijdens het meten druk te moeten maken over losse kabeltjes.
DSC_0316.JPG
Ga je dan ook je geluidskaart inbouwen? Daar ontkom je dan niet aan! Moet je wel heel veel meten.
IMG_3176_PJO.jpg
IMG_3177_PJO.jpg
Wat ik hier mis is een "Calibratie" schakelaar om beide kanalen parallel te kunnen zetten voor de calibratie van de impedantiemeting. Was ik gewoon vergeten :oops: Wat ook verdraaid handig is is een level meter op je meetamp. Staan kitjes genoeg voor op Ebay
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Een nieuwe meetversterker.......

Bericht door John P »

Pjotr schreef:
Ga je dan ook je geluidskaart inbouwen? Daar ontkom je dan niet aan! Moet je wel heel veel meten.
Daar heb ik wel aan gedacht maar dan betaalbare "wegwerp" geluidskaarten kunnen slechts 16/48 meten en hebben geen asio drivers.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Een nieuwe meetversterker.......

Bericht door Pjotr »

Een heel leuk kaartje daarvoor was de 24/96 M-Audio Transit. Al zat daar ook geen mic versterker in. Maar die is zeker al 10 jaar niet meer leverbaar. En daarmee zit je gelijk met dat geluidsskaarten verouderen en een goed opgezette versterker niet.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12408
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Een nieuwe meetversterker.......

Bericht door pappaleo »

Handig, zo'n modushop kastje.
Lekker solderen
Lekker solderen
Nog even proefgeplaatst, zo komti e te zitten. Die m3 sleufjes in de zijwand zijn best een uitkomst.
Laatst gewijzigd door pappaleo op wo 29 apr 2020, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: Een nieuwe meetversterker.......

Bericht door jvenema »

Waar bestellen jullie die moduschop kastjes? Zien er netjes uit!
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12408
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Een nieuwe meetversterker.......

Bericht door pappaleo »

Ik heb hem bij Eltim besteld.
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: Een nieuwe meetversterker.......

Bericht door jvenema »

Thanx! had gezocht, maar kwam in italy bij fabrikant uit en kon daar alleen naar italie laten verzenden, tegen behoorlijk hoge kosten.Zal dus bij Eltim kijken.
Dynky
Ook commercieel actief
Berichten: 363
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 23:16
Locatie: Antwerpen

Re: Een nieuwe meetversterker.......

Bericht door Dynky »

net even getest (ze hebben eergisteren hun website wat opgefrist), maar hier lukt het wel gewoon bij Modushop rechtstreeks...ook naar België of NL.
Je hebt gezien dat je bij de "checkout" in het vak vh "billing address" het land kan/moet wijzigen? (er even vanuit gaande dat je nog geen account hebt)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Een nieuwe meetversterker.......

Bericht door Henkjan »

pappaleo schreef:
.... Die m3 sleufjes in de zijwand zijn best een uikomst.
alsof er over is nagedacht :bakkie:
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: Een nieuwe meetversterker.......

Bericht door jvenema »

Dynky schreef:
net even getest (ze hebben eergisteren hun website wat opgefrist), maar hier lukt het wel gewoon bij Modushop rechtstreeks...ook naar België of NL.
Je hebt gezien dat je bij de "checkout" in het vak vh "billing address" het land kan/moet wijzigen? (er even vanuit gaande dat je nog geen account hebt)
Sorry klopt, zag bovenin alleen een enkele checkbox met Italie, toen niet verder naar onder gescrolled oeps.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Een nieuwe meetversterker.......

Bericht door dre »

Via Italië is goedkoper en zeker sneller.
Tenminste in vroegere tijden. :mrgreen:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12408
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Een nieuwe meetversterker.......

Bericht door pappaleo »

Even op de Italiaanse site gekeken, maar het scheelt echt niks. Ik had hem in 2 dagen in huis.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Een nieuwe meetversterker.......

Bericht door dre »

Ik heb al meerdere keren een maand zitten wachten.
Nooit meer!
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Een nieuwe meetversterker.......

Bericht door Shadow »

dre schreef:
Ik heb al meerdere keren een maand zitten wachten.
Nooit meer!
Eltim? Nee voor mij ook niet, alles van een afstand in een doos gekieperd...sowieso Modushop ook niet meer, de kwaliteit van de anodisering is ook te droevig. Kastjes van Alie zijn tegenwoordig net zo duur maar echt beter materiaal en afwerking.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Een nieuwe meetversterker.......

Bericht door Henkjan »

Shadow schreef:
dre schreef:
Ik heb al meerdere keren een maand zitten wachten.
Nooit meer!
Eltim? Nee voor mij ook niet, alles van een afstand in een doos gekieperd...sowieso Modushop ook niet meer, de kwaliteit van de anodisering is ook te droevig. Kastjes van Alie zijn tegenwoordig net zo duur maar echt beter materiaal en afwerking.
ja, cases van bijvoorbeeld Ghent Audio zijn echt een klasse beter dan Modus https://www.ghentaudio.com
(en ja, voor mijn meetversterker staat gewoon een Modus kastje klaar :rofl: )
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Een nieuwe meetversterker.......

Bericht door Pjotr »

Shadow schreef:
................. Kastjes van Alie zijn tegenwoordig net zo duur maar echt beter materiaal en afwerking.
Yup en en als je die besteld bij https://www.audiophonics.fr/ of Douk in Duitsland/GB heb je het ook in een paar dagen in huis. Enig nadeel van die China kastjes is dat het niet consistent is: Als je het over een paar maanden opnieuw wilt bestellen dan loop je de kans dat precies zo'n zelfde kast niet meer te vinden is. Verder is de kwaliteit top!
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12408
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Een nieuwe meetversterker.......

Bericht door pappaleo »

Na wat vertraging door aanvangsmoeilijkheden (en stommiteiten) ben ik nu in staat snel en overzichtelijk metingen te maken met de nieuwe spulletjes.
Dual channel
Dual channel
In de nieuwe versterker zit een voltageprobe ingebouwd zodat ik met één extra kabeltje dual channel metingen kan doen.
Detail (oude) Arta handleiding
Detail (oude) Arta handleiding
Let niet op de luidspreker- en microfoonopstelling. Deze opstelling is alleen maar om de werking en procedure te controleren.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Een nieuwe meetversterker.......

Bericht door ray5150 »

Dat ziet er keurig netjes uit zo. :goedzo:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Een nieuwe meetversterker.......

Bericht door dre »

https://www.hypex.nl/img/upload/doc/ucd ... xMP_R4.pdf

Met welke pinnen gaat dat ding aan dan? :mrgreen:

Amp-en aan....?

J9:6 (AMP_EN) connected to J9:4 (GND) ?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Een nieuwe meetversterker.......

Bericht door dre »

Het werkt! :lol:
Plaats reactie