Wat is dat? Zo’n sinusgenerator?holco schreef:Dan vraag ik mij wel af hoe het net een versterker kan slopen![]()
Buiten dat, ik gebruik een regenerator, veel schoner ga je het niet krijgen![]()
Hypex Fusion Plate amps
Moderator: Beheerdersteam
Re: Hypex Fusion Plate amps
Re: Hypex Fusion Plate amps
Deze jongen.
https://1va.co.uk/ag1500s-power-regenerator-p-7.html
https://1va.co.uk/ag1500s-power-regenerator-p-7.html
Shadow schreef:Wat is dat? Zo’n sinusgenerator?holco schreef:Dan vraag ik mij wel af hoe het net een versterker kan slopen![]()
Buiten dat, ik gebruik een regenerator, veel schoner ga je het niet krijgen![]()
Re: Hypex Fusion Plate amps
Dat je zoiets gebruikt met trafo’s erachter ok, maar de Fusions hebben schakelende voedingen en in mijn optiek heeft zo’n apparaat geen enkele meerwaarde. (behalve het introduceren van HF schakelruis van de inverter)
Re: Hypex Fusion Plate amps
Prima, jij hoort het verschil, mag ook, ieder z’n ding. Maar technisch is het kul om te gebruikenholco schreef:Pfffff, gaan we weer.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Dat zei ik niet, evenals dat ik niet gezegd heb dat je Fusion er stuk door zou gaan, echter de gangbare schakelfrequentie voor voedingen is 100KHz, dus wat er gebeurd als je 2 SMPS’en in serie zet 
Re: Hypex Fusion Plate amps
Van de techniek hoe zo'n regenerator werkt heb ik geen kaas gegeten, kan wel melden dat zowel mijn dedicated stereo set alsook de AV setup duidelijk beter klonken nadat de regenerator er voor ging, tevens geeft het ook wel een veilig idee dat mijn zet nu goed beschermd is tegen externe invloeden.
Hier een link van een duo review tegen de IsoTek EVO3 Mosaic Genesis (€9000) inclusief wat technische informatie
https://www.powerinspired.com/brochures ... p-2018.pdf
Hier een link van een duo review tegen de IsoTek EVO3 Mosaic Genesis (€9000) inclusief wat technische informatie
https://www.powerinspired.com/brochures ... p-2018.pdf
Re: Hypex Fusion Plate amps
Nou gelukkig wonen we in een land met een zeer goede netkwaliteit, maar als jij er beter van slaaptholco schreef:...tevens geeft het ook wel een veilig idee dat mijn zet nu goed beschermd is tegen externe invloeden.
Een directe inslag van bliksem in je installatie houd ie iig niet buiten...
Re: Hypex Fusion Plate amps
Net de plate verwijderd en zonder signaal meet ik op de laag uitgang 0,4V (brom?) mid uitgang geeft 0,07V zonder signaal.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Dat je denkt iets goed te doen maar eigenlijk niet weet wat je doet, daar vervolgens met defecte apparatuur komt te zitten, als ik dan vraagtekens zet bij het nut van je toverdoos ga je piepen. Ik weet een paar dingen over elektriciteit maar 2 schakelende voedingen achter elkaar zou moeten kunnen, nu heb je echter problemen, niet voor de eerste keer. Misschien moet je zelf eens na gaan denken in plaats van mensen die dat doen aan te vallen.holco schreef:Wat is je punt nou, of is afbranden gewoon je hobby?
Re: Hypex Fusion Plate amps
Over het algemeen hebben we inderdaad een goede netkwaliteit, maar lang niet overal.Shadow schreef:Nou gelukkig wonen we in een land met een zeer goede netkwaliteit, maar als jij er beter van slaaptholco schreef:...tevens geeft het ook wel een veilig idee dat mijn zet nu goed beschermd is tegen externe invloeden.![]()
Een directe inslag van bliksem in je installatie houd ie iig niet buiten...
Een vriend van mij woont aan de rand van een industrie gebied, en daar schommelt de
spanning wel 20 volt, af en toe zie je het zelfs aan de lampen. Ben benieuwd wat voor
invloed dat op je apparatuur heeft.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Als de voeding goed ontworpen en uitgevoerd is, is deze invloed minimaal.
Ook zijn veel moderne SMPS zo uitgevoerd dat ze zichzelf instellen op de aangelegde netspanning, deze mag dan variëren van ongeveer 100 tot 250 Volt. dus geen schuifjes omzetten oid.
Ook zijn veel moderne SMPS zo uitgevoerd dat ze zichzelf instellen op de aangelegde netspanning, deze mag dan variëren van ongeveer 100 tot 250 Volt. dus geen schuifjes omzetten oid.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Het is je toon die behoorlijk denigrerend en negatief overkomt plus de conclusies die je schijnbaar op voorhand denkt te kunnen trekken wat mij tegen de borst stuit, een helpende hand uitsteken ziet er iig in mijn wereld heel anders uit, doe er mee wat je wil maar wat zelfreflectie zou je zeker niet misstaan.
Btw, dit is het eerste geval aan een van mijn FusionAmp's met de regenerator ervoor, en de 2 FA253 amp's draaien als een zonnetje net als de rest van mijn apparatuur.
Btw, dit is het eerste geval aan een van mijn FusionAmp's met de regenerator ervoor, en de 2 FA253 amp's draaien als een zonnetje net als de rest van mijn apparatuur.
Shadow schreef:Dat je denkt iets goed te doen maar eigenlijk niet weet wat je doet, daar vervolgens met defecte apparatuur komt te zitten, als ik dan vraagtekens zet bij het nut van je toverdoos ga je piepen. Ik weet een paar dingen over elektriciteit maar 2 schakelende voedingen achter elkaar zou moeten kunnen, nu heb je echter problemen, niet voor de eerste keer. Misschien moet je zelf eens na gaan denken in plaats van mensen die dat doen aan te vallen.holco schreef:Wat is je punt nou, of is afbranden gewoon je hobby?
Re: Hypex Fusion Plate amps
Ik heb even een nieuw draadje geopend;
viewtopic.php?f=8&t=28547
om hier het vooral over de Fusions te laten gaan.

viewtopic.php?f=8&t=28547
om hier het vooral over de Fusions te laten gaan.
Ik denk je de plank een beetje mis slaat, maar ja, het is tenslotte magisch en onbegrijpelijk voor jou wat die toverdoos doet, voor mij is het gewoon een schakeling zoals ik er voor mń werk een heeeeleboel zie.holco schreef:Het is je toon die behoorlijk denigrerend en negatief overkomt plus de conclusies die je schijnbaar op voorhand denkt te kunnen trekken wat mij tegen de borst stuit, een helpende hand uitsteken ziet er iig in mijn wereld heel anders uit, doe er mee wat je wil maar wat zelfreflectie zou je zeker niet misstaan.
Re: Hypex Fusion Plate amps
En weer de conclusie trekken dat er meerdere apparaten schijnbaar gesloopt zijn door de regenerator
succes met je monoloog 
Re: Hypex Fusion Plate amps
Begrijpend lezen is lastig blijkbaarholco schreef:En weer de conclusie trekken dat er meerdere apparaten schijnbaar gesloopt zijn door de regeneratorsucces met je monoloog
Re: Hypex Fusion Plate amps
De centerspeaker draait weer als een zonnetje met een nieuwe FA123 
Re: Hypex Fusion Plate amps
Maar ook nu weer goed opgelost, en daar draait het uiteindelijk om
Krijg nog te horen wat het probleem nu was/is, Jos kon het niet 123 vinden (wel die 400MV op die uitgang) en heeft om het te bespoedigen een nieuwe retour gestuurd.
Krijg nog te horen wat het probleem nu was/is, Jos kon het niet 123 vinden (wel die 400MV op die uitgang) en heeft om het te bespoedigen een nieuwe retour gestuurd.
- morca
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 300
- Lid geworden op: za 25 jun 2011, 23:34
Re: Hypex Fusion Plate amps
Wow mario Had je al 1 hypex stuk,balen man!!
Mooi dat het weer geregeld is.
Vraag me alleen wel af,die andere 2 plates heb je verzaagt toch,hoe zit het met de garantie dan?
Mooi dat het weer geregeld is.
Vraag me alleen wel af,die andere 2 plates heb je verzaagt toch,hoe zit het met de garantie dan?
Re: Hypex Fusion Plate amps
Hoi Marco,
Ja het pech vogeltje had mij weer te pakken, maar wat garantie en service betreft staat Hypex gelukkig op een erg hoog niveau
De twee FA253 in die Modushop kasjes hebben uiteraard geen garantie meer, maar mijn ervaring/vermoeden met Hypex is dat problemen vaak warmte gerelateerd zijn, en in die kastje krijgen ze een stuk meer koeling dan op zo'n gemonteerde plate die ingebouwd is
Ja het pech vogeltje had mij weer te pakken, maar wat garantie en service betreft staat Hypex gelukkig op een erg hoog niveau
De twee FA253 in die Modushop kasjes hebben uiteraard geen garantie meer, maar mijn ervaring/vermoeden met Hypex is dat problemen vaak warmte gerelateerd zijn, en in die kastje krijgen ze een stuk meer koeling dan op zo'n gemonteerde plate die ingebouwd is
morca schreef:Wow mario Had je al 1 hypex stuk,balen man!!
Mooi dat het weer geregeld is.
Vraag me alleen wel af,die andere 2 plates heb je verzaagt toch,hoe zit het met de garantie dan?

