RPi 3 of 4
Moderator: Beheerdersteam
Re: RPi 3 of 4
Ik heb ook gelezen dat de RPI3 3 Amp nodig zou hebben
Maar zou dat ook een gemeten willen zien !
inplaats dat iedereen over horen zeggen spullen in kopen
Maar zou dat ook een gemeten willen zien !
inplaats dat iedereen over horen zeggen spullen in kopen
Re: RPi 3 of 4
hij heeft het niet perse nodig, alleen wanneer hij onder een bepaalt amperage meet gaat hij in een andere modus draaien die niet optimaal is.
voor de 3B is 5V 2A genoeg als er geen accessoires aan hangen zoals een touchscreen, Hdd, usbstick, dac etc.
met 5V 3A zit je gewoon altijd goed, ongeacht wat er dan aangehangen wordt.
voor de 3B is 5V 2A genoeg als er geen accessoires aan hangen zoals een touchscreen, Hdd, usbstick, dac etc.
met 5V 3A zit je gewoon altijd goed, ongeacht wat er dan aangehangen wordt.
Re: RPi 3 of 4
Nu net een 2 A voeding er aan gezet, geeft hij nog wel het bliksem symbool, ben dan via HDMI monitor USB toetsenbord en muis.
Re: RPi 3 of 4
Begrepen Bashardbats schreef:hij heeft het niet perse nodig, alleen wanneer hij onder een bepaalt amperage meet gaat hij in een andere modus draaien die niet optimaal is.
voor de 3B is 5V 2A genoeg als er geen accessoires aan hangen zoals een touchscreen, Hdd, usbstick, dac etc.
met 5V 3A zit je gewoon altijd goed, ongeacht wat er dan aangehangen wordt.
Bliksem symboolhannesie schreef:Nu net een 2 A voeding er aan gezet, geeft hij nog wel het bliksem symbool, ben dan via HDMI monitor USB toetsenbord en muis.
Hans is dat een teken dat je genoeg spanning hebt Met een 2Amp voeding
Laatst gewijzigd door OpaBert op ma 27 apr 2020, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: RPi 3 of 4
dat is het teken dat je stroom te kort komt.Bert61 schreef:Bliksem symboolhannesie schreef:Nu net een 2 A voeding er aan gezet, geeft hij nog wel het bliksem symbool, ben dan via HDMI monitor USB toetsenbord en muis.![]()
Hans is dat een teken dat je genoeg spanning hebt Met een 2Amp voeding
een regenboog vierkantje is het teken dat je spanning laag is.
Laatst gewijzigd door hardbats op ma 27 apr 2020, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: RPi 3 of 4
En welk teken staat op het Display dat het goed is
Nooit geweten dat voor gebrek aan stroom er een bliksem teken op het scherm komt
Je moet dat maar zo verzinnen
wat voor signaal krijg je als het voldoende is ? 2 bliksems ?
Bas de spanning heb ik onbelast op 4.99999 gezet maar je kan hem hoger in stellen als dat nodig mocht zijn
Nooit geweten dat voor gebrek aan stroom er een bliksem teken op het scherm komt
Je moet dat maar zo verzinnen
Bas de spanning heb ik onbelast op 4.99999 gezet maar je kan hem hoger in stellen als dat nodig mocht zijn
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: RPi 3 of 4
Mogelijke hardware-waarschuwingen bij RPi In bedrijfstoestand:
- Geel ikoontje met bliksemschicht: voedingsspanning <= 4,7V (in geval van spanningsval door ontoereikend vermogen betekent dat inderdaad ook onvoldoende stroom)

- Rood ikoontje met thermometer: bedrijfstemperatuur >= 80 gr.C
- Gekleurd scherm, rood: voedingsspanning <= 4,7V
- Gekleurd scherm, regenboog: bedrijfstemperatuur >= 80 gr.C
Re: RPi 3 of 4
Hier maar eens een wat zwaardere van besteld.
Kijken hoe dat gaat. https://cdn-reichelt.de/documents/daten ... -15-DB.pdf
Kijken hoe dat gaat. https://cdn-reichelt.de/documents/daten ... -15-DB.pdf
Re: RPi 3 of 4
Hans dit is geen lineaire maar een SMPS Als dat de bedoeling was let er dan maar niet op dit berichtje
Re: RPi 3 of 4
Voor de duidelijkheid, ik gebruik dit dus voor de voeding van de RPI, daarbij kun je dan bij deze modules sorteren op b.v. de Ripple en Noise in de voeding, deze heeft dan 200 mVp-p,
maar er zijn er ook die dan maar 80 mV p-p boven de 20 MHz gemeten.
En dat is dan voor de RPI geen punt, althans niet hoorbaar in het gebruik.
De DAC is een ander punt, dan kijk ik ook wel weer verder.
De DAC is een ander punt, dan kijk ik ook wel weer verder.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: RPi 3 of 4
Bij mijn weten is het dan beter om de medische versie te nemen...
https://nl.farnell.com/mean-well/mpm-30 ... r-supplies
https://nl.farnell.com/mean-well/mpm-30 ... r-supplies
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: RPi 3 of 4
Definieer "betere kwaliteit" aub. ik kan dan dat niet direct herleiden uit deze informatie.Leeuwarden schreef:Ja maar zijn wel van betere kwaliteit.
Het 'groene' zal naar ik meen niet direct het verschil zijn, neem ik aan.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: RPi 3 of 4
Deze zijn oa bedoeld voor de medische sector. Die zijn wat meer betrouwbaar... kost 3-4 euro meer...
Re: RPi 3 of 4
Voor degene die zelf niet zo handig zijn, of voor de makkelijke weg kiezen, vind ik de Ifi ipower 5v nog steeds een aanrader.
https://ifi-audio.com/products/ipower/
https://ifi-audio.com/products/ipower/
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: RPi 3 of 4
als je t helemaal mooi wil doen, dan een Meanwell van een paar volt meer, en een regulator er achter (en dan voor en na de regulator wat ferrie kraaltjes)
die medische hebben iirc een fatsoenlijke netfiltering
die medische hebben iirc een fatsoenlijke netfiltering
Re: RPi 3 of 4
3A is inderdaad dus ook niet genoeg, het zal dan met die Meanwell een beetje inkakken ik zal eens zien of ik het kan meten.
Re: RPi 3 of 4
wat voor verbruikers heb je er aan hangen dan? 3A zou ruim voldoende moeten zijn voor de meeste toepassingen.
Re: RPi 3 of 4
Niks, ook de Server UBUNTU is te krap, en dan de OpenMediaVault NAS software, zonder er een schijf op aangesloten.
Dus ik denk dat hij wel onder die 4,7 V komt, dan wel minder snel als eerst, en de andere
https://www.reichelt.nl/schakelvoeding- ... w_wcB&&r=1
zal mogelijk minder gevoelig zijn.
Dus ik denk dat hij wel onder die 4,7 V komt, dan wel minder snel als eerst, en de andere
https://www.reichelt.nl/schakelvoeding- ... w_wcB&&r=1
zal mogelijk minder gevoelig zijn.
Re: RPi 3 of 4
Nu via header gpio, is inderdaad nog wel een optie om het eens op de andere manier te proberen.
