Dacje nachtje laten draaien, niet echt heel veel verschil. Ding klinkt over de Yamaha+Revell gewoon prima. Nu net de RPi aangesloten. Spotify gratis erop, klinkt ook best aardig. Volgende stap is om de Khadas apart te voeden... Ik denk dat je voorzichtig kan stellen dat voor net iets minder dan € 150,- al een heel mooi beginnend streamertje hebt.
Uhhh, Hans, de vraag is of ik een RPi 3b+ kan voeden op pin 4 en 6. Het Khadas dacje heeft hier dus niets mee te maken... En 'vergelijkbaar' is voor mij niet een sluitend antwoord.
Klopt, en het Khadas boardje heeft ook pinnen/ingangen aan de onderzijde, die dan normaal zouden aansluiten sla je het VIM boardje er onder zou hebben,
Dus als je die zou gebruiken om dat printje te voeden, is het ook vrij om de USB poort te gebruiken.
USB -C heeft dan wel een ander power management, om het zomaar eens uit te drukken.
ja je kunt een rpi voeden op 2-4 en 6. je omzuilt dan wel de overvoltage bescherming.
Klopt, en het Khadas boardje heeft ook pinnen/ingangen aan de onderzijde, die dan normaal zouden aansluiten sla je het VIM boardje er onder zou hebben,
Dus als je die zou gebruiken om dat printje te voeden, is het ook vrij om de USB poort te gebruiken.
USB -C heeft dan wel een ander power management, om het zomaar eens uit te drukken.
Als je de niet-vim versie hebben zitten er geen headers op volgens mij.
Je kunt hem inderdaad extern voeden maar ik las dat hij alsnog een 5v spanning nodig heeft op de usb-c om te herkennen dat hij daar de data moet pakken.
Je kunt hem inderdaad extern voeden maar ik las dat hij alsnog een 5v spanning nodig heeft op de usb-c om te herkennen dat hij daar de data moet pakken.
Jammer, ik vind het wat verwarrend wat er zo hier en daar wordt gezegd en geschreven...
Anyway, ik heb inmiddels een overtollige voeding op basis van een LT1083 op de RPi gezet. Gratis low res Spotify erop en ik heb het idee dat of één van onze katten de volumeknop van de sub heeft gedraaid of dat één en ander veel meer dynamiek geeft...