Pioneer HPM-100 opknappen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Je bent niet de enige die aan deze vormgeving gedacht heeft : groet,hardbats schreef:tevens ook nog een steun getekent om de speakers wat van de grond te krijgen en ze wat te kantelen (5 graden).
wordt gemaakt uit 20x20 staal.
Aat
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Dat klopt. Ik heb wat verschillende steunen bekeken en in mijn ogen de beste ideeën samen gevoegd.
Zo worden de mijne open aan de achterkant, zijn ze even groot als de speakers zelf en kosten ze het minste materiaal.
Zo worden de mijne open aan de achterkant, zijn ze even groot als de speakers zelf en kosten ze het minste materiaal.
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Gaat er goed uitzien zo !hardbats schreef:De baffles ook in de lak, mat zwart.
20200407_133445.jpg
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Vandaag de behuizingen behandeld met 3 lagen Rustins Danish Oil. Ziet er prima uit, hopen dat het zo blijft als het uit hard
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Zekers !
Lekkere dikke baffle hebben die dingen ook, schat zo 25 mm ?
Lekkere dikke baffle hebben die dingen ook, schat zo 25 mm ?
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Bijna, 1 inch, 25,4mmray5150 schreef:Zekers !![]()
Lekkere dikke baffle hebben die dingen ook, schat zo 25 mm ?
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Ze staan weer in elkaar. Ze zijn een stuk knapper geworden in ieder geval
Morgen de grote test en wat goede foto's. Hopelijk komt morgen ook mijn metaallintzaag binnen, dan kan ik aan de gang met de stand.
Morgen de grote test en wat goede foto's. Hopelijk komt morgen ook mijn metaallintzaag binnen, dan kan ik aan de gang met de stand.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Kun je wel zeggen, als je de foto uit post 1 nog eens bekijkt, mooi geworden.hardbats schreef:Ze zijn een stuk knapper geworden in ieder geval![]()
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Ze spelen
ik weet niet of ze beter klinken dan de KEF Q11, dat is nog even vergelijken.
Ook vind ik het wel mooi dat het fineer totaal niet op elkaar lijkt
Ook vind ik het wel mooi dat het fineer totaal niet op elkaar lijkt
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Als je ze op hoogte zet kun je beter vergelijken
Mooi geworden hoor!
Mooi geworden hoor!
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Shadow schreef:Als je ze op hoogte zet kun je beter vergelijken![]()
Mooi geworden hoor!
Bierkratje oid eronder zou wel helpen, denk ik.
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Ik hoop morgen of overmorgen de zaag binnen te hebben en dan moeten de stands redelijk snel klaar zijn. Dan zal ik ze op hoogte beluisteren
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Op de zijkanten van het TV meubel passen ze ook, of is dat 1 WAF te ver ? 
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-e ... sPage=home
Kijk, je kunt er nog serieus geld voor krijgen ook
eh, ik bedoel: vragen
Kijk, je kunt er nog serieus geld voor krijgen ook
eh, ik bedoel: vragen
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Dankje, nu nog hopen dat ze zaag snel binnen Komt want dat blijft ook maar durenNooby schreef:Leuk project man!
Die staan ook al een tijdje te koop, eerst voor €650Jan Geert schreef:https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-e ... sPage=home
Kijk, je kunt er nog serieus geld voor krijgen ook
eh, ik bedoel: vragen
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
En bevalt het geluid van die Pioneers nog een beetje ?
Heb zo het vermoeden dat ze heel blij worden van vette jaren '70 disco. Chic en dergelijke.
Heb zo het vermoeden dat ze heel blij worden van vette jaren '70 disco. Chic en dergelijke.
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
het valt zeker niet tegen. moet wel zeggen dat ze beter klinken dan voordat er wat aan gedaan was.
ik luister voornamelijk rock uit de jaren 70 en 80 en daar doen ze het heel goed op
de zaag is tevens binnen dus morgen met de stands aan de gang
ik luister voornamelijk rock uit de jaren 70 en 80 en daar doen ze het heel goed op
de zaag is tevens binnen dus morgen met de stands aan de gang
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Gezaagd
Gelast
En natuurlijk even geprobeerd
Morgen nog even een aanpassing doen. Een extra dwarsligger om de speaker aan de achterkant te ondersteunen. Voornamelijk voor de veiligheid zodat hij er niet door kan zakken als hij draait of verschuift.
Daarna spuiten en vullen met zand. Poedercoaten werd me te gortig, dat moet toch al snel €75 kosten
Tevens de frames voor de grillen mat zwart gespoten en het doek is ook binnen dus ik kan ook nog de grillen doen
Gelast
En natuurlijk even geprobeerd
Morgen nog even een aanpassing doen. Een extra dwarsligger om de speaker aan de achterkant te ondersteunen. Voornamelijk voor de veiligheid zodat hij er niet door kan zakken als hij draait of verschuift.
Daarna spuiten en vullen met zand. Poedercoaten werd me te gortig, dat moet toch al snel €75 kosten
Tevens de frames voor de grillen mat zwart gespoten en het doek is ook binnen dus ik kan ook nog de grillen doen
