Nu kan ik niet vinden waar ik de min van de voeding aan chassis heb gelegd
Kan toch niet zo moeilijk zijn zou je denken
Maar morgen weer een poging
Moderator: Beheerdersteam
Tja, maar dit is toch het AnnaBill draadje, ik vreesde al 't ergsteBert61 schreef:Dat is gewoon wat ruilen Anne Kan hij zijn lafayette en Bandrecorders repareren met gesloten portomonnee
Bedankt Anne
Beter wegens de rug dan door corona moet je maar denkenBert61 schreef:Sorry voor de radio stilte maar ik lig horizontaal
Ja maar heb het gevoel dat het niet echt op prijs gesteld wordtHenkjan schreef:Daar hebben we een ander topic voor
Die arme rug van jouw krijgt het maar zwaar te verduren Bert, sterkte er meeSorry voor de radio stilte maar ik lig horizontaal
Mooi zoBert61 schreef:De eerste versterker vanmorgen onder spanning gezet en meteen na opwarmen rook![]()
![]()
De weerstand 1K van G2 naar Anode![]()
Kan er een 20 Watt weerstand in zetten![]()
![]()
Nou laat ik dat maar niet doen
Alles zit goedandere buis erin
Probleem op gelost
Weet je 't zeker, niet buizen door elkaar gehaald ?Wel raar werkende buis wel oud maar werkend eruit gehaald paar weken terug![]()
Dat is dan sluiting kathode-stuurroosterBert61 schreef:G1 weerstand begint is bloedheet meer negatief wordt hij nog heter
Dus helaas een van m’n EH buizen is kapot
Kloppen tikken hielp niks
Dus die is voor een zwarte glasbak met wielen en deksel,
Zal ik doen vanavond AnneAh!buis schreef:Dat is dan sluiting kathode-stuurroosterBert61 schreef:G1 weerstand begint is bloedheet meer negatief wordt hij nog heter
Dus helaas een van m’n EH buizen is kapot
Kloppen tikken hielp niks
Dus die is voor een zwarte glasbak met wielen en deksel,![]()
Ontlaad 's een elco (bijv 100µF met 300V) over die sluiting, wie weet brand ie weg![]()
Anne
Is meer voor de lol.Of 't help moet nog blijken.En zelfs dan blijft het een onbetrouwbare buis.Bert61 schreef:Zal ik doen vanavond AnneOntlaad 's een elco (bijv 100µF met 300V) over die sluiting, wie weet brand ie weg![]()
Annebedankt voor de goeie tip
[/quote]Is meer voor de lol.Of 't help moet nog blijken.En zelfs dan blijft het een onbetrouwbare buis.Ah!buis schreef:Zal ik doen vanavond AnneBert61 schreef:Ontlaad 's een elco (bijv 100µF met 300V) over die sluiting, wie weet brand ie weg![]()
Werkt niet Anne er zit wel een soort van weerstand in 300 volt en ook 450 volt geprobeerdAh!buis schreef:Is meer voor de lol.Of 't help moet nog blijken.En zelfs dan blijft het een onbetrouwbare buis.Bert61 schreef:Zal ik doen vanavond AnneOntlaad 's een elco (bijv 100µF met 300V) over die sluiting, wie weet brand ie weg![]()
Anne
Je zou zeggen als een 1k in serie al begint te roken dat er in flinke sluiting in zit.Heb je de "soort van weerstand" gemeten?Bert61 schreef:Werkt niet Anne er zit wel een soort van weerstand in 300 volt en ook 450 volt geprobeerd
Geeft geen knalBeetje vuurwerk had wel leuk geweest
Niks vuurwerk Anne Had het wel aardig gevondenAh!buis schreef:Je zou zeggen als een 1k in serie al begint te roken dat er in flinke sluiting in zit.Heb je de "soort van weerstand" gemeten?Bert61 schreef:Werkt niet Anne er zit wel een soort van weerstand in 300 volt en ook 450 volt geprobeerd
Geeft geen knalBeetje vuurwerk had wel leuk geweest
Je ziet soms ongevraagd vuurwerk in een buis.Nu dat het mag gebeurt er niks![]()
Anne