Pioneer HPM-100 opknappen
Moderator: Beheerdersteam
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Fineren stelt niks voor bij zo’n recht toe recht aan kast, wat zit er nu op? Vinyl of fineer?
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Walnoot fineer.SSassen schreef:Fineren stelt niks voor bij zo’n recht toe recht aan kast, wat zit er nu op? Vinyl of fineer?
Ik ga morgen proberen om de oude behandeling er af te halen zodat het weer kaal fineer is en dan even kijken of de krassen door het fineer heen zijn. Hoop dat het misschien allemaal nog wel mee valt.
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Ik dacht dat je de potmeters zou openmaken om ze schoon te maken.hardbats schreef:Vandaag op het werkt de potmeters even onder handen genomen. Eerst met Kontakt 60 en veel bewegen, daarna met isopropylalcohol en toen met Kontakt 61. Moet zeggen dat ze al een stuk beter en makkelijker bewegen. Of het gekraak en het wegvallen van het signaal ook opgelost is weten we straks pas.
Ondertussen al wat stappen gezet met de crossovers en nieuwe emblemen geprint, deze ontbraken namelijk.
20200402_201237.jpg
Dat is vrij simpel, kwestie van met een passende schroevendraaier de 4 metalen lipjes opzij buigen.
Dichtknijpen kan weer met een passende punttang.
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Ik dacht inderdaad ook dat het zo simpel was. Heb het bij alle 4 geprobeerd maar het metalen deel en het plastic deel willen niet van elkaar. Dus ik probeer het nu maar zo ipv dat ik ze misschien wel kapot maak.
Als ze nog blijken te kraken kijken we dan wel verder
Als ze nog blijken te kraken kijken we dan wel verder
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Als je straks met zwarte beits aflakt kan je best met plamuur en een stuk grof schuurpapier (60) of een staalborstel eventuele lelijke plekken bijwerken, het grove schuurpapier/staalborstel gebruik je om een 'houtnerf structuur' aan de brengen. Wil je met een transparante beits gaan werken dan is dat geen optie natuurlijk. Is het fineer gelijmd met contactlijm of met houtlijm? In dat laatste geval trek je het er zo af als je het verwarmt met een hele lucht föhn (verfafbrander) in het eerste geval misschien ook wel, gewoon even proberen. Opnieuw fineren met fineer met papieren rug stelt niets voor en is echt met een uurtje per box klaar, dus kijk even naar hoeveel tijd en moeite je wilt steken in restauratie ipv. nieuw fineer.hardbats schreef:Walnoot fineer.SSassen schreef:Fineren stelt niks voor bij zo’n recht toe recht aan kast, wat zit er nu op? Vinyl of fineer?
Ik ga morgen proberen om de oude behandeling er af te halen zodat het weer kaal fineer is en dan even kijken of de krassen door het fineer heen zijn. Hoop dat het misschien allemaal nog wel mee valt.
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Ik wil straks een lichte beits er op zetten.
Ik weet niet hoe het fineer geplakt is, ik weet alleen dat andere zeggen dat het redelijk dun is en je er snel door heen schuurt.
Ik ga even kijken in hoeverre ik dit nog netjes krijg.
Anders ga ik even opzoek naar iemand die me wilt helpen met fineren
Ik weet niet hoe het fineer geplakt is, ik weet alleen dat andere zeggen dat het redelijk dun is en je er snel door heen schuurt.
Ik ga even kijken in hoeverre ik dit nog netjes krijg.
Anders ga ik even opzoek naar iemand die me wilt helpen met fineren
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Eerste crossover aangepast met de nieuwe componenten. Niet helemaal zoals ik het wilde maar door het formaat van de caps past het niet anders.
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Omdat het vandaag lekker weer is maar begonnen aan 1 van de behuizingen. Na een dagje buffelen met een diy schraapstaal en hoop ellende er af gekregen en het knapt goed op!
Nu wel 2 pijnlijke duimen maargoed, morgen nog een
Het fineer reageerd nu ook mooi of een laagje witte spiritus.
Nu wel 2 pijnlijke duimen maargoed, morgen nog een
Het fineer reageerd nu ook mooi of een laagje witte spiritus.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Pro-tip: als je foto’s maakt zorg dan dat je schaduw niet in beeld is ... 
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Ik zal het de volgende keer proberen. Normaal doe ik dat ook wel maar was er voor vandaag te klaar mee en wilde toch even snel de verschillen op de foto zetten.
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Vind het nog wel meevallen, zie ook wel eens (op zelfbouw audio sites) van die naar beneden gerichte foto's inclusief sokken/sandalen/blote voeten. 
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Het kan altijd erger ...
- Bijlagen
-
- naked-man-in-tea-kettle.jpg (61.41 KiB) 308 keer bekeken
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Beide crossovers zijn klaar
Beide kasten zijn kaal, daar gaat vanavond verf op. Eerst de achterkant satijn bruin, dan morgen de voorkanten mat zwart.
En dan nog kiezen wat ik met het fineer ga doen.
Keuzes keuzes
Beide kasten zijn kaal, daar gaat vanavond verf op. Eerst de achterkant satijn bruin, dan morgen de voorkanten mat zwart.
En dan nog kiezen wat ik met het fineer ga doen.
Keuzes keuzes
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
tevens ook nog een steun getekent om de speakers wat van de grond te krijgen en ze wat te kantelen (5 graden).
wordt gemaakt uit 20x20 staal.
zou het verstandig zijn om dit nog te vullen met zand bijv? of is hol ook prima?
wordt gemaakt uit 20x20 staal.
zou het verstandig zijn om dit nog te vullen met zand bijv? of is hol ook prima?
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Gewoon lakken,dan kun je wat meer kanten op.
Met was en olie zit je er gelijk aan vast.
Met was en olie zit je er gelijk aan vast.
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Achterkanten staan in de lak. Valt op de foto wat lichter uit dan het is.
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Kan, maar ik zie er niet echt het nut van in.hardbats schreef:tevens ook nog een steun getekent om de speakers wat van de grond te krijgen en ze wat te kantelen (5 graden).
wordt gemaakt uit 20x20 staal.
voet hpm-100 v2.png
zou het verstandig zijn om dit nog te vullen met zand bijv? of is hol ook prima?
Je voegt amper massa toe, lijkt me.
Wel een mooi ontwerp zo. je hebt hiervoor een lasbedrijf hiervoor ingeschakeld ? (de uitvoering, dus.)
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Gaat niet zo zeer om de massa maar meer omdat het kan gaan trillen (ringing?)ray5150 schreef:Kan, maar ik zie er niet echt het nut van in.
Je voegt amper massa toe, lijkt me.
Wel een mooi ontwerp zo. je hebt hiervoor een lasbedrijf hiervoor ingeschakeld ? (de uitvoering, dus.)
Nee zelfs ontworpen a.d.h.v foto's van stands voor de hpm 100 En de jbl l100. Ga het zelf in elkaar lassen, dat kan ik gelukkig zelf.
Alleen even kijken of ik het spuit of laat poedercoaten.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Als de rechtopstaande stukjes aan de bovenkant openblijven (afgesloten met een kunststof afsluitdop), wat let je dan om het te proberen. Het is maar een beetje zand en een 20kg zak kost nog geen 3 euro.
Wat wordt de hoogte van de stand?
Wat wordt de hoogte van de stand?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Zie ik daar links een ouderwetse smeerput?hardbats schreef:Achterkanten staan in de lak. Valt op de foto wat lichter uit dan het is.
20200406_193120.jpg
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
het punt is dat ik dan op voorhand gaten moet boren zodat alle buizen een open verbinding met elkaar hebben. Als zand sowieso geen nut heeft hoef ik dat dus niet te doen.pappaleo schreef:Als de rechtopstaande stukjes aan de bovenkant openblijven (afgesloten met een kunststof afsluitdop), wat let je dan om het te proberen. Het is maar een beetje zand en een 20kg zak kost nog geen 3 euro.
Wat wordt de hoogte van de stand?
tevens, wat voor zand is geschikt?
Jazekerds23man schreef:Zie ik daar links een ouderwetse smeerput?hardbats schreef:Achterkanten staan in de lak. Valt op de foto wat lichter uit dan het is.
20200406_193120.jpg
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Zilverzand. En dan wel goed laten drogen.
En uiteraard hoeft het niet maar ik zou het wél doen.
En uiteraard hoeft het niet maar ik zou het wél doen.
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Ooh €1.85 voor 25kg. Gedroogd en zuiver. Dan probeer ik ze wel gewoon te vullen. Baat het niet dan schaad het niet.pappaleo schreef:Zilverzand. En dan wel goed laten drogen.
En uiteraard hoeft het niet maar ik zou het wél doen.
