Nog een project - deel 2 ...
Moderator: Beheerdersteam
Re: Nog een project - deel 2 ...
Het doet me goed te zien dat je je mooie HBM zaagtafel nu in gebruik genomen hebt. 
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Nog een project - deel 2 ...
Zaagtafel? Nou nee, dit zijn 'Arno Originals' in de oude vertrouwde smaak 'Goudse kaas' ...
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Nog een project - deel 2 ...
Goed, fineer zit erop, is netjes geschuurd en nu is de vraag of ik ga lakken met hoogglans, zijdeglans of mat? De baffle wordt mat zwart, dus mijn voorkeur is mat, maar ben benieuwd naar de reacties.
Re: Nog een project - deel 2 ...
ray5150 schreef:Het doet me goed te zien dat je je mooie HBM zaagtafel nu in gebruik genomen hebt.
Re: Nog een project - deel 2 ...
Mat front? Ik zou zeggen het fineer hoogglans/politoeren.SSassen schreef:Goed, fineer zit erop, is netjes geschuurd en nu is de vraag of ik ga lakken met hoogglans, zijdeglans of mat? De baffle wordt mat zwart, dus mijn voorkeur is mat, maar ben benieuwd naar de reacties.
Re: Nog een project - deel 2 ...
100% hoogglans!
Wat ook mooi is hoogglans terug schuren met korrel 3000.
Wat ook mooi is hoogglans terug schuren met korrel 3000.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Nog een project - deel 2 ...
Jachtlak en dan polijsten? Als ik dan voor hoogglans ga wil ik het wel superstrak hebben tenslotte?
Re: Nog een project - deel 2 ...
Wel waterbasis in ieder geval.
Maar daar zal meester Arno wel een tip voor hebben.(die kan ik ook gebruiken.
)
Maar daar zal meester Arno wel een tip voor hebben.(die kan ik ook gebruiken.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Nog een project - deel 2 ...
Eerste laag beits alvast maar even opgezet om (veel) meer contrast te creëren en de tekening van het fineer meer te laten spreken.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Nog een project - deel 2 ...
Kreeg flinke korting bij een heel pallet!ds23man schreef:Hoeveel van dat spul (fineer) heb je ingekocht?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Nog een project - deel 2 ...
Smoelt wel lekker al zeg ik het zelf, iemand al een idee welke drivers ik in ga zetten en in welke configuratie?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Nog een project - deel 2 ...
Doe ‘ns een wilde gok?dre schreef:Erg lastig in dit geval.....
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Nog een project - deel 2 ...
Nou vooruit dan, het worden deze drivers, twee stuks Motus UH130PW1 in d’Appolito met daartussen een Wavecor TW030WA12.
Re: Nog een project - deel 2 ...
Prachtig hoor Sander. Wat een snelheid heb je te pakken de laatste tijd. Mooi om te zien goed gedocumenteerd.
Misschien nog een idee om je mooie steunen te verschalen voor deze luidsprekers.
Om je oren op tweeter hoogte te krijgen.
Misschien nog een idee om je mooie steunen te verschalen voor deze luidsprekers.
Om je oren op tweeter hoogte te krijgen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Nog een project - deel 2 ...
wat heeftie gewonnen? een taart?wouter schreef:Moeten we raden, leuk!
Iets met die Motus Audio 5,25"?
Screenshot_20200331-090841_WhatsApp.jpg
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Nog een project - deel 2 ...
haha, ik zag die dingen op de foto en dacht - die zijn vet, waren hier laatst ook eens aangeboden 2e hands. Toen getwijfeld, maar ik mag niet meer kopen tot ik ook eens iets af maak. En als het af is moet het weg van de vrouw, of iets anders moet weg... Dus ik doe mijn ding wel achter de laptop 
En dan nu, wat aan te vangen met een d'appolito... een echte d'appolito dan maar doen,en niet een over ander MTM aftreksel.
Edit:
O, hij heeft zelf zijn opzet zelfs gewijzigd in een 4e orde filteropzet
https://en.wikipedia.org/wiki/Midwoofer ... -midwoofer
Denk een kwartiertje filtersimuleren en finetunen, en dan kun je de mic weer pakken...
Wat ga je volgende week eigenlijk bouwen?
Edit edit - https://www.hardwareanalysis.com/conten ... le/1815.4/
Jij hebt dit geintje al eender gedaan...
8e orde filter dan maar?
En dan nu, wat aan te vangen met een d'appolito... een echte d'appolito dan maar doen,
Edit:
O, hij heeft zelf zijn opzet zelfs gewijzigd in een 4e orde filteropzet
https://en.wikipedia.org/wiki/Midwoofer ... -midwoofer
Het was toch al een concept bedoeld voor een vlak klankbord, en als je dan zo'n diepliggende tweeter gebruikt zit je niet echt het voorbeeld van een d'appolito te bouwen.... Dus, dat wordt dan een 4e orde X-over @ 1750Hz waarschijnlijkIn the MTM arrangement the loudspeaker uses three drivers: Two mid-range (or mid-woofer/woofer) for the low frequencies and a tweeter for the higher frequencies, with the tweeter being placed between the mid-range drivers (as shown in the second image below). D'Appolito initially configured his design using a 3rd order (18 dB/oct or 60 dB/dec) crossover, D'Appolito has since amended this original recommendation in favor of 4th order topology. However, this does not impart any significant effect on the MTM design's unique characteristics.
Denk een kwartiertje filtersimuleren en finetunen, en dan kun je de mic weer pakken...
Wat ga je volgende week eigenlijk bouwen?
Edit edit - https://www.hardwareanalysis.com/conten ... le/1815.4/
Jij hebt dit geintje al eender gedaan...
8e orde filter dan maar?
Laatst gewijzigd door wouter op wo 01 apr 2020, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Nog een project - deel 2 ...
Ik dacht aan een KEF Uni-Q 6.5” met vier stuks Dayton DSA215-8, heb nu wel weer genoeg kleine kastjes geknutseld ...wouter schreef:Wat ga je volgende week eigenlijk bouwen?
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: Nog een project - deel 2 ...
Kijk, dat is tenminste een echte box!SSassen schreef:Ik dacht aan een KEF Uni-Q 6.5” met vier stuks Dayton DSA215-8, heb nu wel weer genoeg kleine kastjes geknutseld ...
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Nog een project - deel 2 ...
eh, 4x 8" is ook niet heel groot toch...SSassen schreef:Ik dacht aan een KEF Uni-Q 6.5” met vier stuks Dayton DSA215-8, heb nu wel weer genoeg kleine kastjes geknutseld ...
