Nog een project - deel 2 ...

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Nog een project - deel 2 ...

Bericht door SSassen »

En we gaan gewoon vrolijk verder ...
A4828117-33D0-4132-BB28-B04A6814022F.jpeg
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Nog een project - deel 2 ...

Bericht door wouter »

Moeten we raden, leuk!

Iets met die Motus Audio 5,25"?
Screenshot_20200331-090841_WhatsApp.jpg
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Nog een project - deel 2 ...

Bericht door SSassen »

73221892-C947-4B35-B844-EEF4115C4D58.jpeg
09274C18-9489-4514-AA42-02ED44296A8B.jpeg
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Nog een project - deel 2 ...

Bericht door ray5150 »

Het doet me goed te zien dat je je mooie HBM zaagtafel nu in gebruik genomen hebt. :goedzo:
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Nog een project - deel 2 ...

Bericht door wouter »

Zie jij meer dan ik... verklaar je nader ;-)
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Nog een project - deel 2 ...

Bericht door SSassen »

Zaagtafel? Nou nee, dit zijn 'Arno Originals' in de oude vertrouwde smaak 'Goudse kaas' ...
arno_kaas_large.jpg
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Nog een project - deel 2 ...

Bericht door SSassen »

Goed, fineer zit erop, is netjes geschuurd en nu is de vraag of ik ga lakken met hoogglans, zijdeglans of mat? De baffle wordt mat zwart, dus mijn voorkeur is mat, maar ben benieuwd naar de reacties.
4AD531BC-BF28-4FC4-B1F9-2701E9CF86A9.jpeg
782A9C32-2E0F-4EC9-832C-C161A472FB34.jpeg
B5460D55-F1A5-4AFE-B110-1FFE3021A437.jpeg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Nog een project - deel 2 ...

Bericht door Shadow »

ray5150 schreef:
Het doet me goed te zien dat je je mooie HBM zaagtafel nu in gebruik genomen hebt. :goedzo:
:rofl: humorist
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Nog een project - deel 2 ...

Bericht door hsmeets »

SSassen schreef:
Goed, fineer zit erop, is netjes geschuurd en nu is de vraag of ik ga lakken met hoogglans, zijdeglans of mat? De baffle wordt mat zwart, dus mijn voorkeur is mat, maar ben benieuwd naar de reacties.
Mat front? Ik zou zeggen het fineer hoogglans/politoeren.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Nog een project - deel 2 ...

Bericht door dre »

100% hoogglans!
Wat ook mooi is hoogglans terug schuren met korrel 3000.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Nog een project - deel 2 ...

Bericht door SSassen »

Jachtlak en dan polijsten? Als ik dan voor hoogglans ga wil ik het wel superstrak hebben tenslotte?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Nog een project - deel 2 ...

Bericht door dre »

Wel waterbasis in ieder geval.
Maar daar zal meester Arno wel een tip voor hebben.(die kan ik ook gebruiken. :mrgreen: )
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Nog een project - deel 2 ...

Bericht door SSassen »

Eerste laag beits alvast maar even opgezet om (veel) meer contrast te creëren en de tekening van het fineer meer te laten spreken.
54F44244-476F-4F91-82FD-BAA3CBBEA4F3.jpeg
86FAD952-1166-44D4-8FE5-4A9CE652DF8C.jpeg
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nog een project - deel 2 ...

Bericht door ds23man »

Hoeveel van dat spul (fineer) heb je ingekocht?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Nog een project - deel 2 ...

Bericht door SSassen »

ds23man schreef:
Hoeveel van dat spul (fineer) heb je ingekocht?
Kreeg flinke korting bij een heel pallet! :mrgreen: ...
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Nog een project - deel 2 ...

Bericht door SSassen »

Smoelt wel lekker al zeg ik het zelf, iemand al een idee welke drivers ik in ga zetten en in welke configuratie?
58892BE6-B806-4EFD-A1F9-D302D71E66B8.jpeg
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Nog een project - deel 2 ...

Bericht door dre »

Erg lastig in dit geval..... :mrgreen:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Nog een project - deel 2 ...

Bericht door SSassen »

dre schreef:
Erg lastig in dit geval..... :mrgreen:
Doe ‘ns een wilde gok?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Nog een project - deel 2 ...

Bericht door SSassen »

Nou vooruit dan, het worden deze drivers, twee stuks Motus UH130PW1 in d’Appolito met daartussen een Wavecor TW030WA12.
717A0A68-26AE-45FF-9981-25197A3487A8.jpeg
Gebruikersavatar
metabaron
Berichten: 588
Lid geworden op: vr 18 jan 2013, 16:33
Locatie: assendelft

Re: Nog een project - deel 2 ...

Bericht door metabaron »

Prachtig hoor Sander. Wat een snelheid heb je te pakken de laatste tijd. Mooi om te zien goed gedocumenteerd.
Misschien nog een idee om je mooie steunen te verschalen voor deze luidsprekers.
Om je oren op tweeter hoogte te krijgen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Nog een project - deel 2 ...

Bericht door Henkjan »

wouter schreef:
Moeten we raden, leuk!

Iets met die Motus Audio 5,25"?
Screenshot_20200331-090841_WhatsApp.jpg
wat heeftie gewonnen? een taart? :rofl:
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Nog een project - deel 2 ...

Bericht door wouter »

haha, ik zag die dingen op de foto en dacht - die zijn vet, waren hier laatst ook eens aangeboden 2e hands. Toen getwijfeld, maar ik mag niet meer kopen tot ik ook eens iets af maak. En als het af is moet het weg van de vrouw, of iets anders moet weg... Dus ik doe mijn ding wel achter de laptop ;-)

En dan nu, wat aan te vangen met een d'appolito... een echte d'appolito dan maar doen, en niet een over ander MTM aftreksel.

Edit:

O, hij heeft zelf zijn opzet zelfs gewijzigd in een 4e orde filteropzet
https://en.wikipedia.org/wiki/Midwoofer ... -midwoofer
In the MTM arrangement the loudspeaker uses three drivers: Two mid-range (or mid-woofer/woofer) for the low frequencies and a tweeter for the higher frequencies, with the tweeter being placed between the mid-range drivers (as shown in the second image below). D'Appolito initially configured his design using a 3rd order (18 dB/oct or 60 dB/dec) crossover, D'Appolito has since amended this original recommendation in favor of 4th order topology. However, this does not impart any significant effect on the MTM design's unique characteristics.
Het was toch al een concept bedoeld voor een vlak klankbord, en als je dan zo'n diepliggende tweeter gebruikt zit je niet echt het voorbeeld van een d'appolito te bouwen.... Dus, dat wordt dan een 4e orde X-over @ 1750Hz waarschijnlijk :mrgreen:
Denk een kwartiertje filtersimuleren en finetunen, en dan kun je de mic weer pakken...

Wat ga je volgende week eigenlijk bouwen? \:D/

Edit edit - https://www.hardwareanalysis.com/conten ... le/1815.4/
Jij hebt dit geintje al eender gedaan...

8e orde filter dan maar?
Laatst gewijzigd door wouter op wo 01 apr 2020, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Nog een project - deel 2 ...

Bericht door SSassen »

wouter schreef:
Wat ga je volgende week eigenlijk bouwen? \:D/
Ik dacht aan een KEF Uni-Q 6.5” met vier stuks Dayton DSA215-8, heb nu wel weer genoeg kleine kastjes geknutseld ... :mrgreen:
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Nog een project - deel 2 ...

Bericht door VintageHarry »

SSassen schreef:
Ik dacht aan een KEF Uni-Q 6.5” met vier stuks Dayton DSA215-8, heb nu wel weer genoeg kleine kastjes geknutseld ... :mrgreen:
Kijk, dat is tenminste een echte box! :mrgreen: :lol:
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Nog een project - deel 2 ...

Bericht door wouter »

SSassen schreef:
Ik dacht aan een KEF Uni-Q 6.5” met vier stuks Dayton DSA215-8, heb nu wel weer genoeg kleine kastjes geknutseld ... :mrgreen:
eh, 4x 8" is ook niet heel groot toch... ;-) Mag ik je uitdagen, Oberton 18NXB1600 staat hier nu in de woonkamer. Moest ik even testen op rammeltjes... gooi je met een 3kW eindtrap nog even het laagste EQ-schuifje open.. Dat klinkt machtig, moet toch ook met home audio kunnen denk ik dan.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”