Monoblockje L15D

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Monoblockje L15D

Bericht door hannesie »

Gaat de kast een andere kleur krijgen, zwart/grijs of iets dergelijks..?
sebastiaanm
Berichten: 42
Lid geworden op: di 08 sep 2015, 17:04

Re: Monoblockje L15D

Bericht door sebastiaanm »

Zwarte poedercoat. Het frontje wil ik zo houden maar moet wel behandeld worden..?!
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Monoblockje L15D

Bericht door ray5150 »

Ik zou geanodiseerd aluminium hebben gebruikt voor de frontplaat. dat is een uitstekende beschermingslaag.
sebastiaanm
Berichten: 42
Lid geworden op: di 08 sep 2015, 17:04

Re: Monoblockje L15D

Bericht door sebastiaanm »

Hmm.. heb deze stukken al laten laseren. Helaas geen geanodiseerd aluminium op mijn werk.
Zou een dunne laag matte blanke lak iets zijn? Anders ga ik dit eens proberen.
sebastiaanm
Berichten: 42
Lid geworden op: di 08 sep 2015, 17:04

Re: Monoblockje L15D

Bericht door sebastiaanm »

Ze zijn klaar en werken perfect!
Paar metingen zouden ook leuk zijn. (Vervorming, .. ), eens opzoekwerk doen of ik dit kan realiseren.

Er komt nog een connector in de achterkant ivm externe 12V aansluiting. Deze kan ik dan aansluiten op een voorversterker die ik hierna ga bouwen. Zodat alles gelijk inschakelt.
De voorziening is er (groen/oranje getwiste kabel.)

Op moment kan de versterker manueel of automatisch op geluidsignaal aangezet worden dmv de keuzeschakelaar.

De toekomstige voorversterker wil ik voorzien van verschillende omschakelbare ingangen, bleutooth aptx, optische ingang en ook een automatische inschakeling via signaal. Had al wat opzoekwerk gedaan naar een nac152 of nac42.5 cloon of iets dergelijks,. Maar dit is weer een ander project.

Ben blij dat deze versterkers goed gelukt zijn, weer wat ervaring opgedaan!
Bijlagen
20200416_161200.jpg
20200416_162109.jpg
20200416_162221.jpg
20200416_162315.jpg
20200416_161055.jpg
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Monoblockje L15D

Bericht door hardbats »

In ieder geval en knap en net stukje werk wat gezien mag worden!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Monoblockje L15D

Bericht door hannesie »

Mooi, ik zou bijna jaloers worden. :sure:
gdw1963
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 21 okt 2018, 19:47
Locatie: Helmond

Re: Monoblockje L15D

Bericht door gdw1963 »

Ziet er fantastisch uit.

Ik heb zelf een L15DSMD uitvoering in een subwoofer gebouwd. En ook ik ben erg tevreden, vooral over het vermogen wat die dingen leveren. Ben nu wachtende op een pre-amp zodat ik het volume wat beter kan regelen.
sebastiaanm
Berichten: 42
Lid geworden op: di 08 sep 2015, 17:04

Re: Monoblockje L15D

Bericht door sebastiaanm »

Thnx :D .
Op naar t volgende project.
Gebruikersavatar
Kingpin
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 11 aug 2019, 15:37

Re: Monoblockje L15D

Bericht door Kingpin »

Erg mooi geworden!
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Monoblockje L15D

Bericht door Douwe84 »

Dit ziet er heel mooi uit zeg! Ik ben aan het inventariseren hoe een sub versterker te maken met 3 kanalen. Had een Chi-fy weerstand maar lees veel goede verhalen over dit bordje op DIYAudio en nu ook bij jou. Welke module gebruik je voor het inschakelen bij signaal ?
gdw1963
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 21 okt 2018, 19:47
Locatie: Helmond

Re: Monoblockje L15D

Bericht door gdw1963 »

Ik kan niets vertellen over het automatisch inschakelen (ik heb dat via m’n domotica geregeld), maar heb wel een L15D-smd in gebruik genomen als subwoofer versterker... ik kan je melden dat dit aardig zijn best doet...
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Monoblockje L15D

Bericht door Douwe84 »

Dank voor je reactie, ik zoek verder maar dit klinkt heel aantrekkelijk :)
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: Monoblockje L15D

Bericht door jvenema »

Ben jaloers op alleen al het kastje! erg netjes!
sebastiaanm
Berichten: 42
Lid geworden op: di 08 sep 2015, 17:04

Re: Monoblockje L15D

Bericht door sebastiaanm »

Ben er vooralsnog heel blij mee!
Handjes jeuken weer om nog iets in elkaar te zetten.

De audio trigger werkt goed. Mocht misschien iets gevoeliger in te stellen zijn als je de muziek heel zacht wilt hebben.
Bijlagen
Screenshot_20200521-131456_AliExpress.jpg
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Monoblockje L15D

Bericht door Douwe84 »

sebastiaanm schreef:
Ben er vooralsnog heel blij mee!
Handjes jeuken weer om nog iets in elkaar te zetten.

De audio trigger werkt goed. Mocht misschien iets gevoeliger in te stellen zijn als je de muziek heel zacht wilt hebben.
Thx! ik wil hem voor een sub versterker gebruiken, gewoon proberen :)
Plaats reactie