De bouw van 2 monoblockjes met de LJM L15D vanuit china.
Had hier al t een en ander van opgevangen op diverse forums en wou hiermee eens 2 monoblocks van bouwen.
Ik heb al eerder wat gestoeit met versterkerkits, maar deze wil ik toch uitvoeren tot een goedklinkende en mooie versterker.
De voeding wordt een SMPS LLC, deze is ook uitvoerig getest op DIYaudio en wordt blijkbaar goed bevonden. Het vermogen wat ze opgeven (500w) voor deze kan ie niet continu trekken zonder actieve koeling. Maar voor een enkele L15D zal dit geen probleem moeten zijn. Dit zal ik goed testen wanneer de versterker geassembleerd is.
De versterker wordt uitgerust met een aan-uit printje en een printje die de versterker laat inschakelen door muzieksignaal.
Netfiltertje komt er ook in te zitten.
En uiteraard ook een speakerprotect circuitje erbij.
Op de voorkant een druktoets met rgb led. Bijvoorbeeld blauw standby, wit aan, rood fout.
Nu heb ik ook 2 voorversterker bordjes (LJM P7 met een ALPS) maar ik weet niet of ik deze in de monoblockjes ga bouwen.. ben ik nog niet over uit. Ook over het wel of niet gebruiken van condensatoren op het ingangssignaal om dc te blocken..
Dit geheel word in een aluminium behuizing gebouwd. Met een beetje hulp wordt deze gelaserd en geplooit.
Op de foto heb ik een teststukje laten plooien.
Op de achterkant een IEC aansluiten met zekering, RCA en speakeraansluiting. Lekker simpel.
Misschien nog een 3 standen keuzeschakelaar voor de manier van inschakelen...
Ik wil me graag op weg laten helpen door jullie en jullie mening te horen, wellicht zie ik misschien nog dingen over het hoofd of kan ik het beter anders aanpakken.
Kastje word iets kleiner als op de foto.