schema Sphinx project 12 MK 1

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

jerolee

Re: schema Sphinx project 12 MK 1

Bericht door jerolee »

Dre, ik heb met hun contact opgenomen en konden mij (of wilde) mij niet verder helpen.

Het relais van Zettler wordt niet geproduceerd maar ik zal ongetwijfeld een vervangend relais moeten kunnen vinden. Het vreemde is dat in de project 12 de NO contacten (onder) zijn verwijderd. Ik zie op de PCB namelijk geen 3 rijen van 4 contacten maar 2.
Ik vind de bouwkwaliteit van de kast zowieso magertjes, is heel wat op bespaard maar voor zo een duur verkochte versterker redelijk waardeloos.
Natuurlijk gaat het uiteindelijk over de prestaties van het geluid en dit is verbluffend goed.
Komt mede door de Jfet ingang trap, kan niets tegenop.

Ik heb ook nog de Pass Aleph2 Jfet mono blokken op het programma, PCB's klaar gemaakt. Voeding met inschakelvertraging, diverse onderdelen zijn zo goed als allemaal in huis. Jfets en Mosfets uit geselecteerd. Daar wordt de bouwkwaliteit wel iets beter :) Geen bezuinigingen op materiaal.
Koel elementen zijn trouwens belachelijk duur :( Maar ja. Het wordt een hele klus om dat netjes te laten uit zien, het oog wil ook wat.

Komt later allemaal uitgebreidt op het forum :)
Shadow

Bericht door Shadow »

Koel elementen zijn trouwens belachelijk duur :( Maar ja. Het wordt een hele klus om dat netjes te laten uit zien, het oog wil ook wat.
Ik heb meestal wel wat blokjes liggen voor de verkoop...
ray5150

Bericht door ray5150 »

Inderdaad heeft Shadow soms wel wat liggen voor de verkoop. zou eerst met hem contact opnemen voordat je die dingen nieuw gaat aanschaffen.
Het ziet er op zich best netjes uit zo, maar zijn de kleine elcootjes die in de schakeling zelf zitten ook meegepakt ?

Overigens levert Amplimo ook speciale relais voor luidsprekers te schakelen :
https://www.ringkerntrafo.nl/shop/high- ... elais.html
Nee, die zijn niet pincompatible, en ook de spoelspanning komt niet overeen. beter iets dan niets.
Kan best dat van de bestaande relais een rij contacten is weggeknipt.
jerolee

Bericht door jerolee »

die kleine elco's op het beveiligings bordje moet ik nog uitwisselen.

Inmiddels een relais gevonden dat een dop-in replacement (waarschijnlijk) is. de breedte van de pootjes moet ik nog opmeten. Helaas geen vergulde contacten. Ik zit er ook aan te denken om het relais te "bypassen" en het beveiligings bordje zolang niet te gebruiken.

55.34.9.060.0040 FINDER 55.14.9.060.0040 FINDER

Een relais met weerstand over de contacten wil je gewoon niet hebben in je signaalweg. Ik begrijp niet hoe Siltech dit ooit heeft kunnen verzinnen, "siltech" bekabeling gebruiken en adverteren en dan die dunne draadjes van het schrack relais in je signaalweg, tjeeez.
Weer een momentje van "wat een hoop BS wordt er verkocht in de audio wereld"

gezien de DC voltage op de uitgang (nihil) durf ik dit wel aan, nu met de nieuwe elco's en de versterker zal toch zeker niet veel verlopen zodat er ineens enkele DC volts op de speaker komt te staan :P
Het is wel zaak de boel niet te laten clippen maar de house scene heb ik al ver achter me :)
Laatst gewijzigd door jerolee op wo 11 mar 2020, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
jerolee

Bericht door jerolee »

Ik heb meestal wel wat blokjes liggen voor de verkoop...
Voor deze mono blokken heb ik een goede deal kunnen vinden, 4 blokken per kanaal, er werd nog eens 20% korting gegeven op alles. Deze Pass Aleph2 Jfet worden grote en zware jongens. De kleinste afmeting waar ik het in kan passen en ook nog ruim voldoende koeling wordt ongeveer bxdxh 35 x 40 x 30 en zal de 20 kilo per stuk wel overschrijden :)
Voeding met CLC filtering in onderste laag volledig afgescheiden van versterking deel, idee zoals een 2 verdieping huis. die 30 cm hoogte komt dan goed uit.

Ik zal later een apart draadje hierover openen, lijkt me wel leuk om het verloop van de bouw te tonen.
johan283

Bericht door johan283 »

:D nice , leuk om te volgen :D
Plaats reactie