DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

Het Salas printje vandaag geëtst.
DSC07623.JPG
Nog even wachten op wat onderdelen.

En kwa die China printjes heb ik er een beetje een hard hoofd in of deze wel ooit zullen aankomen nu de ellende ook al in Hongkong zit.

Had ze hier besteld https://jlcpcb.com/

Is er iemand die een redelijk alternatief weet voor een printbakker buiten China,waar je ook niet de hoofdprijs betaald zoals hier in Europa?
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door Barry2001 »

JLCPCB: Standaard productie (2 laags, groen soldeermasker en HASL finish) gaat gewoon door, andere orders worden uitgesteld.
DHL stelt wel uit, hele verhaal: https://support.jlcpcb.com/article/73-j ... gI0A_D_BwE

Maar buiten China, niet voor die prijs helaas Demo.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

Terwijl China...........https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6 :?

De 4x Salas ultra BIB ding in elkaar gesoldeerd.

Nu nog de weerstanden bepalen die de mA aan output bepalen.

En dan testen :hide:
Bijlagen
DSC07626.JPG
DSC07627.JPG
DSC07628.JPG
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door hannesie »

Das straf werk man, niet echt een klusje voor de leut.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

Ring,ring...........

Hee, de postbode met een pakketje uit corona land,spannend :lol:

De ,,thru hole,, printjes zijn binnen :rock:

En wat zijn ze mooi :shock:
Bijlagen
DSC07640.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

Eentje al bijna klaar :lol:

Was begonnen met het solderen van de 4 serie weerstandjes,2 er van zitten nl. onder de IC voeten,kom je later niet meer bij.

En dan gaat de rest van zelf :-& :sure:
Bijlagen
DSC07641.JPG
MarcelvdG
Berichten: 1273
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 21:47
Locatie: Haarlem

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door MarcelvdG »

Hoeveel wil je er eigenlijk gaan bouwen?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door hannesie »

:rofl: Is ook helemaal niet belangrijk, als grandioos klinkt, heb je er altijd te weinig. :lol:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

Misschien bouw ik er twee.
Eerst maar even kijken of ik dit aan de loop krijg.
Idem met de SMD printen die nog onderweg zijn.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

De dac op de I/V weerstanden na zit alles er op.

Ook maar even de Salas ultra bib voeding afgesteld en getest,die werkt.
Bijlagen
DSC07643.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

De 200 ohm I/V weerstanden geplaatst en de boel aangesloten.

Het speelt :rock:

Nu alleen nog wachten op de SMD printen :?

Maar dit werkt :yeah:
Bijlagen
DSC07646.JPG
DSC07647.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

Maar even de scope er aan.

1KHz wav gedownload en spelen maar.

Dit is wat er te zien is,leuk te zien de trapjes van de nos ladder dac.
Bijlagen
pic_49_2.bmp
Laatst gewijzigd door democles op za 29 feb 2020, 1:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door OpaBert »

Gefeliciteerd Demo :goedzo:
Leuk dat je ze ook in China hebt laten maken
Dat geeft toch wat nieuwe mogelijkheden en het ziet er ook wel mooier uit
Maar heb jij je printjes getekend in Sprint Of ben je met Kicad of Eagle begonnen :?: :?:
Ziet er heel mooi uit :D
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

Gewoon in Sprint,Bert.

Ja het ziet er wel strak uit,binnenkort komt de SMD versie van deze print binnen,dat wordt dan weer een heel ander dingetje kwa soldeerwerk :?
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door OpaBert »

democles schreef:
Gewoon in Sprint,Bert.

Ja het ziet er wel strak uit,binnenkort komt de SMD versie van deze print binnen,dat wordt dan weer een heel ander dingetje kwa soldeerwerk :?
Je wilt natuurlijk bij de Echte manne horen :wink:
Ben benieuwd, Ga je meer SMD doen als dat bevalt , de onderdelen zijn misschien ook goedkoper :-k
Ben je klaar met de buizen en meer kleiner spul maken in smd voor versterkers klokjes enzo
Of toch weer met buizen na dit avontuur als ik het zo mag omschrijven :D
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

Maak altijd al dac,s tussendoor.

En stoeien met die AD1865 dac doe ik al jaren.

Nee ben niet de man voor klokjes :lol:

Zie SMD als een uitbreiding en wil zien hoe ver ik daarin kan gaan .

Glaswerk komt daarna wel weer.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

Had bij de Diyhink USB naar I2S omzetter een Fifo reclock er bij besteld en deze er tussen gezet.

https://www.diyinhk.com/shop/audio-kits ... nator.html

Ik verbeeld me dat het scheelt in geluidskwaliteit. :lol:
DSC07649.JPG
Nu vond ik op Diyaudio een schema voor een filter na de dac wat de ladder wat glad strijkt.
Heb wel geprobeerd met condensatoren en spoeltjes op de uitgang,maar dit gaf nooit een goed resultaat.
Zonder filter klonk een stuk beter.
Maar misschien dat iemand hier wat licht op kan laten schijnen.
dc4d9695de35bcead840312d77679f91_1469470430.jpg
https://www.diyaudio.com/forums/digital ... ry-30.html
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

De SMD printjes waren binnen :rock:

Eerst maar eens door piepen op mogelijke fouten :-"

Shit,, de analoge massa en de digitale massa hebben ergens een verbinding,dat wordt zoeken :oops:

Na wat speurwerk twee via,s ontdekt die van digi massa naar analoog massa liepen,over het hoofd gezien bij het ontwerpen ](*,)

De via,s uitgeboord klaar :lol:

Nu eerst wat yoga en ademoefeningen voordat ik aan het mini solderen begin :?
Bijlagen
smd ad fout.JPG
smd ad goed.JPG
DSC07650.JPG
DSC07652.JPG
Laatst gewijzigd door democles op wo 04 mar 2020, 2:03, 2 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28473
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door ds23man »

Een Corona is effectiever dan Yoga Peter.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

Er zat ook een stencil bij,afmeting A3 voor dit kleine printje :-&

Als met de hand niet lukt,zal ik waarschijnlijk een beroep op jou doen. :think:

Of het met mijn hete lucht rework ding proberen,wat ik nog nooit geoefend heb :lol: :hide:

,,,I love the smell of burning PCB in the morning,, :lol:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

ds23man schreef:
Een Corona is effectiever dan Yoga Peter.
Had geen Corona,

Na een Leffe trippel,besloten morgen verder.
MarcelvdG
Berichten: 1273
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 21:47
Locatie: Haarlem

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door MarcelvdG »

democles schreef:
Nu vond ik op Diyaudio een schema voor een filter na de dac wat de ladder wat glad strijkt.
Heb wel geprobeerd met condensatoren en spoeltjes op de uitgang,maar dit gaf nooit een goed resultaat.
Zonder filter klonk een stuk beter.
Maar misschien dat iemand hier wat licht op kan laten schijnen.

dc4d9695de35bcead840312d77679f91_1469470430.jpg

https://www.diyaudio.com/forums/digital ... ry-30.html
Tja, in principe is dat een direct equivalent van een tiende-orde LC-ladderfilter. De spoelen zijn vervangen door weerstanden, de afsluitweerstand is vervangen door een afsluitcondensator en de condensatoren zijn vervangen door schakelingen waarvan de impedantie met het kwadraat van de frequentie omlaag gaat (zogenaamde frequency-dependent negative resistor, FDNR).

Ik kan natuurlijk niet raden waarom jouw LC-filters je niet bevielen en of een actieve variant je beter bevallen zal. In ieder geval moet je zien te voorkomen dat de op-amps in slewing gaan (of zelfs maar in de buurt komen) als de DAC een stap maakt, met passieve LC-filters hoef je je daar niet druk over te maken.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

Bedankt Marcel.

Dat ,,slewing,, moet ik even opzoeken. :-k
MarcelvdG
Berichten: 1273
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 21:47
Locatie: Haarlem

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door MarcelvdG »

De officiële term is slew rate limiting. Dat betekent dat het signaal zo snel verandert dat de op-amp het niet kan bijhouden, waardoor zijn ingangstrap overstuurd raakt en gaat vervormen.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

Heb jij een idee voor een passief filter?
Of een voorbeeld.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”