Nou nee, ik ben nu al een aantal weken heel selectief opties aan het afvinken op zoek naar een streamer die doet wat hij belooft, namelijk bit-perfect high-res content afspelen, en zoals je gelezen hebt (je leest al m’n reacties toch?) zijn er aardig wat producten op de markt die niet doen wat ze beloven, van gerenommeerde merken notabene.ds23man schreef:Nee hoor, je bent gewoon een stuiterbal. Elke mep die je krijgt ga je weer een (onvoorspelbare) andere kant op!SSassen schreef:Het doet me dan weer deugd dat ik met 45 nog tot de jongeren word gerekend, is het m’n speelse karakter? M’n jeugdig voorkomen? Het feit dat mijn BCV jaren jonger is? Of toch die stuitende naieviteit gelijk een puberende tiener? ...cve schreef:
Ja, die jongeren sjokken overal achteraan tegenwoordig. Was in mijn tijd wel anders.![]()
Die Allo digione is een prima ding trouwens.
Copa![]()
![]()
Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Moderator: Beheerdersteam
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Nee, dat bedoelde ik niet, Sander is wel mee denk ik...ds23man schreef:
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Maar dat wisten we toch allang? Een streamertje in elkaar timmeren is het probleem niet, maar wel de software/GUI. Daar gaat veel tijd en geld inzitten en uiteindelijk is het dan vaak nog ruk ook. Het is niet voor niets dat heel veel fabrikanten op Roon streaming overstappen, hoeven ze alleen maar wat hardwarematigs in te bouwen en hoeven ze niet meer om te kijken naar de rest.SSassen schreef:Nou nee, ik ben nu al een aantal weken heel selectief opties aan het afvinken op zoek naar een streamer die doet wat hij belooft, namelijk bit-perfect high-res content afspelen, en zoals je gelezen hebt (je leest al m’n reacties toch?) zijn er aardig wat producten op de markt die niet doen wat ze beloven, van gerenommeerde merken notabene.ds23man schreef:Nee hoor, je bent gewoon een stuiterbal. Elke mep die je krijgt ga je weer een (onvoorspelbare) andere kant op!SSassen schreef:
Het doet me dan weer deugd dat ik met 45 nog tot de jongeren word gerekend, is het m’n speelse karakter? M’n jeugdig voorkomen? Het feit dat mijn BCV jaren jonger is? Of toch die stuitende naieviteit gelijk een puberende tiener? ...![]()
![]()
https://kb.roonlabs.com/Partner_Devices_Matrix
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Oh jazeker, Gerhard is wat wereldvreemd, laten we het daarop houden?Shadow schreef:Nee, dat bedoelde ik niet, Sander is wel mee denk ik...ds23man schreef:
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Het grote manco van Roon vind ik het feit dat je zelf een server moet draaien die als centraal verdeelpunt fungeert. Da's leuk, maar niet erg praktisch, immers Volumio kan ook mijn NAS benaderen en speelt dan vrolijk de daarop opgeslagen audio bestanden af, daar is geen installatie van software op de NAS voor nodig.ds23man schreef:... Het is niet voor niets dat heel veel fabrikanten op Roon streaming overstappen, hoeven ze alleen maar wat hardwarematigs in te bouwen en hoeven ze niet meer om te kijken naar de rest.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Je hebt inderdaad een "server" nodig bij Roon. Dat kan ook gewoon op een pc zijn die een share heeft op Nas map met je muziek. Verder zij er "server" appjes voor Qnap en Synology Nassen.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Zeg Gerhard, dat snap ik, maar dan wordt het weer een investering erbij omdat mijn NAS (DS216+II) feitelijk niet geschikt is als core, dus dan wordt het een DS918+ met extra geheugen en een SSD erbij, da's al gauw weer 650 eurods23man schreef:Je hebt inderdaad een "server" nodig bij Roon. Dat kan ook gewoon op een pc zijn die een share heeft op Nas map met je muziek. Verder zij er "server" appjes voor Qnap en Synology Nassen.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Nee, je kunt een NUCje van € 150 nemen en die dan als Core gebruiken en de link in je netwerk maken naar de muziek.
Dat kan met CIFS en Samba, maar ook met je NAS, die de muziek beschikbaar heeft.
Blijft wel de prijs voor het abo ROON nog staan.
Een NUC met een SSD of M2 SSD kan het makkelijk aan, ik doe het hier met 4GB RAM en 240 GB SSD dan heb ik toch aardig wat nummers er op staan.
Dat kan met CIFS en Samba, maar ook met je NAS, die de muziek beschikbaar heeft.
Blijft wel de prijs voor het abo ROON nog staan.
Een NUC met een SSD of M2 SSD kan het makkelijk aan, ik doe het hier met 4GB RAM en 240 GB SSD dan heb ik toch aardig wat nummers er op staan.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Bedankt Hans, da's uiteraard ook een optie, maar m'n NAS was toch al toe aan vervanging, draait al een aantal jaar, dus wellicht sla ik dan twee vliegen in één klap? En Roon support én een nieuwe (snellere) NAS ... ik ga er eens rustig over nadenkenhannesie schreef:Nee, je kunt een NUCje van € 150 nemen en die dan als Core gebruiken en de link in je netwerk maken naar de muziek.
Dat kan met CIFS en Samba, maar ook met je NAS, die de muziek beschikbaar heeft.
Blijft wel de prijs voor het abo ROON nog staan.
Een NUC met een SSD of M2 SSD kan het makkelijk aan, ik doe het hier met 4GB RAM en 240 GB SSD dan heb ik toch aardig wat nummers er op staan.data.PNG
ssd.PNG
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Oh en een ander belangrijk nadeel is dat Roon geen Qobuz ondersteuning heeft en ik graag Qobuz wil blijven gebruiken gezien de high-res ondersteuning en het gemak waarmee je muziek kunt aankopen.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Jawel, zal het je laten zien.
Laatst gewijzigd door hannesie op wo 19 feb 2020, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Da's goed nieuws, ik zie dat Qobuz support inderdaad medio 2019 is toegevoegd. Daarmee wordt het met de minuut lastiger om de Roon verleiding te weerstaan ...

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Dan ook de HD's nog er bij.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Heb hier naar volle tevredenheid een HP microserver draaien met Ubuntu.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Als het een NAS wordt dan ga ik voor de Synology DS918+ met 2x M2 500GB NvM schijven en daar plug ik de schijven uit m'n huidige NAS gewoon in.hannesie schreef:Als je een NAS koopt en de prijzen op een rijtje zet.
Dan ook de HD's nog er bij.![]()
gen10.PNG
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Ext4 met een RAID1 configuratie met vier stuks WD RED 3TB.hannesie schreef:Wat voor een file system zijn die schijven geformatteerd?
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Odroid N2 met UbuntuHeb hier naar volle tevredenheid een HP microserver draaien met Ubuntu.
Maar ja, dat is dan weer DIY.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
OK, die schuif ik dus ook zo bij mij er in.SSassen schreef:Ext4 met een RAID1 configuratie met vier stuks WD RED 3TB.hannesie schreef:Wat voor een file system zijn die schijven geformatteerd?
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Hier ook een HP Proliant Microserver gen8 met ESXi en daaronder Roon en xpenology als NAS.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Het grote voordeel van een NAS is wel de veel grotere gebruiksvriendelijkheid voor de sudobeten.
