Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

ds23man schreef:
SSassen schreef:
cve schreef:

Ja, die jongeren sjokken overal achteraan tegenwoordig. Was in mijn tijd wel anders. :lol:

Die Allo digione is een prima ding trouwens.

Copa
Het doet me dan weer deugd dat ik met 45 nog tot de jongeren word gerekend, is het m’n speelse karakter? M’n jeugdig voorkomen? Het feit dat mijn BCV jaren jonger is? Of toch die stuitende naieviteit gelijk een puberende tiener? ... :shock: :sure: :mrgreen:
Nee hoor, je bent gewoon een stuiterbal. Elke mep die je krijgt ga je weer een (onvoorspelbare) andere kant op! :lol:
Nou nee, ik ben nu al een aantal weken heel selectief opties aan het afvinken op zoek naar een streamer die doet wat hij belooft, namelijk bit-perfect high-res content afspelen, en zoals je gelezen hebt (je leest al m’n reacties toch?) zijn er aardig wat producten op de markt die niet doen wat ze beloven, van gerenommeerde merken notabene.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Shadow »

Hadden we maar een site die hardware analyseerde :-k
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door ds23man »

Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Shadow »

Nee, dat bedoelde ik niet, Sander is wel mee denk ik...
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door ds23man »

SSassen schreef:
ds23man schreef:
SSassen schreef:

Het doet me dan weer deugd dat ik met 45 nog tot de jongeren word gerekend, is het m’n speelse karakter? M’n jeugdig voorkomen? Het feit dat mijn BCV jaren jonger is? Of toch die stuitende naieviteit gelijk een puberende tiener? ... :shock: :sure: :mrgreen:
Nee hoor, je bent gewoon een stuiterbal. Elke mep die je krijgt ga je weer een (onvoorspelbare) andere kant op! :lol:
Nou nee, ik ben nu al een aantal weken heel selectief opties aan het afvinken op zoek naar een streamer die doet wat hij belooft, namelijk bit-perfect high-res content afspelen, en zoals je gelezen hebt (je leest al m’n reacties toch?) zijn er aardig wat producten op de markt die niet doen wat ze beloven, van gerenommeerde merken notabene.
Maar dat wisten we toch allang? Een streamertje in elkaar timmeren is het probleem niet, maar wel de software/GUI. Daar gaat veel tijd en geld inzitten en uiteindelijk is het dan vaak nog ruk ook. Het is niet voor niets dat heel veel fabrikanten op Roon streaming overstappen, hoeven ze alleen maar wat hardwarematigs in te bouwen en hoeven ze niet meer om te kijken naar de rest.

https://kb.roonlabs.com/Partner_Devices_Matrix
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

Shadow schreef:
Nee, dat bedoelde ik niet, Sander is wel mee denk ik...
Oh jazeker, Gerhard is wat wereldvreemd, laten we het daarop houden? :mrgreen: ...
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

ds23man schreef:
... Het is niet voor niets dat heel veel fabrikanten op Roon streaming overstappen, hoeven ze alleen maar wat hardwarematigs in te bouwen en hoeven ze niet meer om te kijken naar de rest.
Het grote manco van Roon vind ik het feit dat je zelf een server moet draaien die als centraal verdeelpunt fungeert. Da's leuk, maar niet erg praktisch, immers Volumio kan ook mijn NAS benaderen en speelt dan vrolijk de daarop opgeslagen audio bestanden af, daar is geen installatie van software op de NAS voor nodig.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door ds23man »

Je hebt inderdaad een "server" nodig bij Roon. Dat kan ook gewoon op een pc zijn die een share heeft op Nas map met je muziek. Verder zij er "server" appjes voor Qnap en Synology Nassen.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

ds23man schreef:
Je hebt inderdaad een "server" nodig bij Roon. Dat kan ook gewoon op een pc zijn die een share heeft op Nas map met je muziek. Verder zij er "server" appjes voor Qnap en Synology Nassen.
Zeg Gerhard, dat snap ik, maar dan wordt het weer een investering erbij omdat mijn NAS (DS216+II) feitelijk niet geschikt is als core, dus dan wordt het een DS918+ met extra geheugen en een SSD erbij, da's al gauw weer 650 euro :shock: :? :sure: ...
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door hannesie »

Nee, je kunt een NUCje van € 150 nemen en die dan als Core gebruiken en de link in je netwerk maken naar de muziek.
Dat kan met CIFS en Samba, maar ook met je NAS, die de muziek beschikbaar heeft.
Blijft wel de prijs voor het abo ROON nog staan.
Een NUC met een SSD of M2 SSD kan het makkelijk aan, ik doe het hier met 4GB RAM en 240 GB SSD dan heb ik toch aardig wat nummers er op staan.
data.PNG
ssd.PNG
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

hannesie schreef:
Nee, je kunt een NUCje van € 150 nemen en die dan als Core gebruiken en de link in je netwerk maken naar de muziek.
Dat kan met CIFS en Samba, maar ook met je NAS, die de muziek beschikbaar heeft.
Blijft wel de prijs voor het abo ROON nog staan.
Een NUC met een SSD of M2 SSD kan het makkelijk aan, ik doe het hier met 4GB RAM en 240 GB SSD dan heb ik toch aardig wat nummers er op staan.data.PNG
ssd.PNG
Bedankt Hans, da's uiteraard ook een optie, maar m'n NAS was toch al toe aan vervanging, draait al een aantal jaar, dus wellicht sla ik dan twee vliegen in één klap? En Roon support én een nieuwe (snellere) NAS ... ik ga er eens rustig over nadenken :mrgreen: ...
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

Oh en een ander belangrijk nadeel is dat Roon geen Qobuz ondersteuning heeft en ik graag Qobuz wil blijven gebruiken gezien de high-res ondersteuning en het gemak waarmee je muziek kunt aankopen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door hannesie »

Jawel, zal het je laten zien.
Screenshot_20200219-114832.png
Laatst gewijzigd door hannesie op wo 19 feb 2020, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door ds23man »

Qobuz is al een tijdje mogelijk in Roon.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

Da's goed nieuws, ik zie dat Qobuz support inderdaad medio 2019 is toegevoegd. Daarmee wordt het met de minuut lastiger om de Roon verleiding te weerstaan ... :shock: :? :sure: :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door hannesie »

:lol: Als je een NAS koopt en de prijzen op een rijtje zet.
Dan ook de HD's nog er bij. :mrgreen:
gen10.PNG
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door ds23man »

Heb hier naar volle tevredenheid een HP microserver draaien met Ubuntu.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door hannesie »

:rock: # metoo.......... :lol:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

hannesie schreef:
:lol: Als je een NAS koopt en de prijzen op een rijtje zet.
Dan ook de HD's nog er bij. :mrgreen:
gen10.PNG
Als het een NAS wordt dan ga ik voor de Synology DS918+ met 2x M2 500GB NvM schijven en daar plug ik de schijven uit m'n huidige NAS gewoon in.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door hannesie »

Wat voor een file system zijn die schijven geformatteerd?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

hannesie schreef:
Wat voor een file system zijn die schijven geformatteerd?
Ext4 met een RAID1 configuratie met vier stuks WD RED 3TB.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door democles »

Heb hier naar volle tevredenheid een HP microserver draaien met Ubuntu.
Odroid N2 met Ubuntu :D
Maar ja, dat is dan weer DIY.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door hannesie »

SSassen schreef:
hannesie schreef:
Wat voor een file system zijn die schijven geformatteerd?
Ext4 met een RAID1 configuratie met vier stuks WD RED 3TB.
OK, die schuif ik dus ook zo bij mij er in. :mrgreen: :mrgreen: :lol:
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door rjmulder »

Hier ook een HP Proliant Microserver gen8 met ESXi en daaronder Roon en xpenology als NAS.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door John P »

Het grote voordeel van een NAS is wel de veel grotere gebruiksvriendelijkheid voor de sudobeten.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”