Soundcraft Delta 200 Mengtafel

voor specifieke pro-audio projecten als opname apparatuur, mengtafels, etc

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Een wijziging in het multitrack systeem, de Terratec bleek niet zo stabiel te werken, af en toe een BSOD en dat soort grapjes.
Eens opzoek gegaan naar wat anders en een M-Audio FireWire 410 gevonden. welliswaar ook relatief op leeftijd maar vooralsnog werkt het goed.
(de M-Audio drivers zijn nog uit het Win 7 tijdperk)
De zaak op stoom krijgen was wel even een issue, had een PCI-Express naar FireWire interface laten aanrukken van Ebay, na het monteren in de PC van deze werd hij in eerste instantie niet herkend.
Wat googlen leerde me dat FireWire drivers niet meer standaard in Windows 10 zitten, en als een bestandje ergens op de site van Microsoft verstopt staan, na installatie daarvan ging het wel allemaal goed.
20190501_204721.jpg
Wat ook erg prettig is zijn de indicatie leds voor de in-en-uitgangen. ook kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de geluidskwaliteit van opname en weergave er iets op vooruit is gegaan. denk aan iets strakker laag en wat meer detaillering in het midden en hoog.
Niet wereldschokkend, maar toch een positieve vooruitgang. :D

Misschien ook maar eens kijken voor een (moderne) externe USB-geluidskaart voor de 2-sporen computer, die functioneert nu nog gewoon via de uitgang van het moederbord en klinkt nu eigenlijk een beetje slapjes en futloos.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Pjotr »

Leuk :rock: Je blijft er wel mee bezig zeg... O:) M-Audio is dan wel op leeftijd, en het wordt ook niet meer gemaakt, maar heden ten dage is al hun 24/96 spul nog steeds erg veel waar voor het geld!
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Shadow »

Mooi :rock:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

ray5150 schreef:
Misschien ook maar eens kijken voor een (moderne) externe USB-geluidskaart voor de 2-sporen computer, die functioneert nu nog gewoon via de uitgang van het moederbord en klinkt nu eigenlijk een beetje slapjes en futloos.
En dat is ook uitgevoerd. vervangen door een (gebruikte, zoals eigenlijk vrijwel alles in de studio) Lexicon Alpha.
https://lexiconpro.com/en/products/alpha

Daar zit wel wat meer leven in. :D
Lexicon Alpha.jpg
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 18:09
Locatie: den haag

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Jerommel »

Gaaf hoor.
Chapeau voor al dat werk.
Toffe enorme mengtafel.
Ik heb wel met een ook niet kleine Spirit gewerkt voor school bandjes enzo, maar allemaal losse broodjes is wel 'vet'.

Wilde toch iets zeggen over de nieuwe voeding.
Je hebt daar flinke koellichamen gebruikt, die nu in een gesloten kast zitten.
Dat vertraagt wel het opwarmen vanwege de massa aluminium, maar het kan daarna schijnbaar nergens heen.
Het zou zinvoller zijn om met een aluminium L profiel naar de behuizing te gaan, ook al is de behuizing misschien van plaat staal.
Het aluminium front van de kast gebruiken zou nog beter zijn.

Ik weet niet hoeveel Watt er maximaal verstookt wordt door die spanningsregelaars, maar een paar Wattjes kan al heel wat opwarmen.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Shadow »

Ray kent z’n kachels wel :lol:
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 18:09
Locatie: den haag

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Jerommel »

Ik geloof ook niet dat Ray daar mee gokt, maar het zou toch jammer zijn als het warm is in huis en die dingen moeten een tijd lang op hun tenen staan en dan hun warmte niet kwijt kunnen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Pjotr »

Jerommel schreef:
..........op hun tenen staan en dan hun warmte niet kwijt kunnen.
Het zal je maar overkomen zeg. Moet er niet aan denken wat een slagveld dat wordt... :lagge:

Top Ray, ziet er wel lekker retro uit zo :goedzo: Ook met de equaliser er zo tussen. Nu nog een leuke Lexicon reverb, of heb je die al?
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 18:09
Locatie: den haag

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Jerommel »

Pjotr schreef:
Jerommel schreef:
..........op hun tenen staan en dan hun warmte niet kwijt kunnen.
Het zal je maar overkomen zeg. Moet er niet aan denken wat een slagveld dat wordt... :lagge:
Wat wil je daar nou mee zeggen :?: :think:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Pjotr »

Ray weet echt wel wat ie doet.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 18:09
Locatie: den haag

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Jerommel »

Pjotr schreef:
Ray weet echt wel wat ie doet.
Ja, dat denk ik ook, en sowieso beter dan ik, met mijn oppervlakkige 'knipperlicht' audio fascinatie, maar vandaar misschien dat ik het zo vreemd vind.
Dus no offense of betweterigheid van mijn kant.
Ik zag ook dat de achterkant van de kast gatenkaas is, dus het zal wel snor zitten.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Pjotr schreef:
Nu nog een leuke Lexicon reverb, of heb je die al?
Nee, dat nog niet. heb nu een Midiverb 2 en 4 in het rack zitten, die voldoen vooralsnog. misschien in de toekomt wel een Lexicon.
Hangt een beetje van de prijs en aanbod af. ik heb wat zoekopdrachtjes bij Marktplaats uitstaan, dus wie weet komt er eens wat leuks langs.

Jerommel schreef:
Pjotr schreef:
Ray weet echt wel wat ie doet.
Ja, dat denk ik ook, en sowieso beter dan ik, met mijn oppervlakkige 'knipperlicht' audio fascinatie, maar vandaar misschien dat ik het zo vreemd vind.
Dus no offense of betweterigheid van mijn kant.
Ik zag ook dat de achterkant van de kast gatenkaas is, dus het zal wel snor zitten.
Valt wel mee, hoor. de 2 koelblokken te samen zijn een stuk groter dan die van de originele voeding.
In bedrijf word de zaak niet meer dan handwarm. niks om je zorgen om te maken. ook zit er geen deksel op de kast.
Wat ook alweer scheelt.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 18:09
Locatie: den haag

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Jerommel »

Dat scheelt een bak. :)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

In het weekend een paar uur vrijgemaakt voor het (al eerder aangekondigde) aanpassen van de Yamaha NX-E200 luidsprekers.
Zoals toendertijd gemeld bestaat de gehele demping in de kastjes uit een klein lapje BAF (of hoe dat ook heet) op de bodem. verder niks.
Nu ben ik ook echt geen kabelfetisjist, maar wat hier binnen in zat was wel heel erg dun uitgevallen.
Filter schema.png
Filter oud.jpg
Schuifstekkertjes.jpg
Dus de zijwandjes beplakt met stukjes loodbitumen, over de loodbitumen wat plakviltvilt, een stukje pritex aan de bovenzijde, en een paar losse stukjes BAF bij de achterwand erbij.
Wat dikkere bedrading erin, gesoldeerd aan de driver aansluitingen, en als kers op de taart de 3.3 uF bipolaire elco omgezet naar een Audyn MKP.
Loodbitumen.jpg
Filter Ombouw.jpg
Aansluitingen Solderen (1).jpg
Aansluitingen Solderen (2).jpg
De komende dagen maar eens testen of mijn oren daar een beetje blij van worden. :hide:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Ah!buis »

ray5150 schreef:
Wat dikkere bedrading erin, gesoldeerd aan de driver aansluitingen, en als kers op de taart de 3.3 uF bipolaire elco omgezet naar een Audyn MKP.
Die 3µ3 heeft een serieweerstand R1.Als je die C verandert (andere verliesweerstand) moet eigenlijk R1 ook aangepast.
Ziet er wel netjes uit :D .Maar waarom die onzin van een extra magneet er achterop geplakt ? :shock: Was bij een oude KSB-TV om afwijkingen van de elektronenstraal door het magneetveld te verminderen.
Anne
grimoire
Berichten: 1089
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 19:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door grimoire »

Ha Ray,

Leuk dit topic, ik ga m doorspitten!
Ik heb namelijk dezelfde, alleen dan toevallig de DLX versie (die heeft ook direct outs per kanaal)
Lekker klinkende tafel hoor!!

Deel van de auxen bleken niet te werken, waren na open maken duidelijk wat kapotte chipjes (4 van de 6 moet ik nog vervangen..)

Ik heb er 2 voedingen bij gekregen, kan je weleens van fotos voorzien can de binnenzijde

Mijn phantoonpower lijkt niet meer te werken, maar dat kan mogelijk te maken hebben met de tweede voeding die ik nu gebruik, omdat die niet bromt. Ventilator draden heb ik losgekoppeld, en de bovenplaat schuin open gezet, dat lijkt voldoende haha

Nogmaals, ik ga lekker lezen
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Shadow »

Ray is dit wat voor jou?

soundcraft modules
€ 50,00
http://link.marktplaats.nl/m1503261344? ... ialbuttons
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ds23man »

Die passen niet in een Delta. Komen uit een grote touringdesk.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Inderdaad, je was me net voor.
Is wel een hele nette prijs voor die stapel broodjes.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Shadow »

ds23man schreef:
Die passen niet in een Delta. Komen uit een grote touringdesk.
Ah dat wist ik niet, maar het kon maar wat wezen voor Ray O:)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Dan was er nog zoiets als een TDA7393 versterker waar ik aan begonnen was. maar zo'n dikke anderhalf jaar geleden.
In het kader van de achterstallige projekten maar eens de koe bij de hoorns gevat.
Lang verhaal in het kort, ik had dus een defecte Kenwood geintregeerde versterker in handen gekregen, waarvan ik de eindtrap wilde gebruiken.
Dat werd dus een moeizame exercitie, dus het besluit genomen om over te stappen op een paar TDA7293 modules met enkele kleine wijzigingen.
De kast , koelblok, trafo, gelijkrichting en afvlakking van de Kenwood zijn gehergebruikt. De wijzigingen aan het TDA pcbtje zijn de volgende : Gelijkrichting verwijderd en doorgekoppeld, betere kwaliteit voedings elco's, ceramische ingangscap vervangen door een Wima MKT, en degelijker printkroonstenen. het printje met twee blauwe relais is voor de DC protectie rondom de UPC1237 IC, en het printje met de 4 relais is om twee paren luidsprekers te kunnen schakelen. vandaar ook de twee kleine schakelaars met leds rechts op de frontplaat.
Voor de frontplaat heb ik een stalen en zwartgelakte 3 HE blindplaat laten aanrukken.
Boren Frontplaat.jpg
Boven aanzicht.jpg
Linkeraanzicht.jpg
Rechteraanzicht.jpg
Vooraanzicht.jpg
Hij heeft ook al onder signaal gestaan, en dat klinkt helemaal niet verkeerd. ding is doodstil en klinkt schoon. :D
Of het een blijvertje is, is een ander verhaal, ben sinds een tijdje in het bezit van 2 nog niet opgebouwde CA printen...maar dat word denk ik wel een nieuw topic.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Shadow »

Mooi Ray!
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Ik had de laatste tijd wat pech met de DAW computer.
Eerst ging de SSD eraan, dat werd, na later bleek, veroorzaakt door een fout in de firmware. dat had ik welliswaar kunnen voorkomen, maar ik wist toen nog niet van het bestaan af van de Kingston SSD manager. had ik eerder de firmware geupdate, dat had ik dat kunnen voorkomen.
Goed, toen dat weer up and running was, besloot het moederbord na een tijdje dat het welletjes was geweest en kapte ermee.
Dus moest ik naar wat anders op zoek gaan, betaalbaar, maar toch wel krachtig graag.
Nu was ik net een beetje begonnen met ProTools First (dat is een gratis versie waar je best wel veel mee kan) de vereisten zijn minimaal een i5 processor of beter.
Een beetje rondgekeken op Marktplaats en wat 2ehands PC zaken, maar kon niet echt iets naar mijn zin vinden.
Mijn zoon (die tegenwoordig ICT studeerd) kwam met een suggestie waar ik even over moest nadenken. Aliexpress. :shock:
Een (zeer waarschijnlijk gebruikte) Intel Xeon processor (6 x core), een nieuw moederbord van een merk waar ik nog nooit van gehoord had, en 2 x 8 Gig DDR4 geheugen, dit alles thuisbezorgd voor rond de 115 Euro.
https://nl.aliexpress.com/item/10050016 ... 4c4dj9Jaz5

Na een nachtje erover geslapen te hebben toch besteld. na een dag of 12 kwam de zaak binnen (ze beloofden 10 dagen, dus valt nog mee) de processor en geheugen zaten in plastic in de moederbord doos, er zat bubbeltjesplastic om de doos en zo´n grijze plastic zak om geseald met een grote witte adressticker erop waar keurig een waarde van 20 $ op vermeld stond. geen douanegedoe dus.
Ondertussen had ik bij een NL webshop een koeler en een NVMe SSD besteld, dus in totaal was ik rond de 200 euro hieraan kwijt.
Inmiddels zit de zaak in elkaar en draait de machine als een zonnetje. :D
Intel Xeon.jpg
Geheugen.jpg
Koeling Monteren.jpg
Mobo Ingebouwd.jpg
En een printscreen van Speccy en CPU-Z :
Schermopname (2).png
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Shadow »

Da's geen kattepis =D>
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door hannesie »

TDP is ook ook prima, heb je zoveel power nodig voor een muzikale PC.
Laatst gewijzigd door hannesie op zo 07 feb 2021, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie