Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz
Moderator: Beheerdersteam
satefan
Berichten: 4124 Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad
Bericht
door satefan » za 15 feb 2020, 12:36
wouter schreef: Dus als we niet snappen waarom maakt dat nog niet DAT ze niet kunnen klinken...
Dus t woofertje is ongefilterd? Dan heb je dus automatisch een slappe filterhelling. Als ze t tweetertje ook slap filteren en de boel keurig netjes in fase houden in het overlap gebied dan kan het (binnen de beperkingen van het ontwerp uiteraard) gewoon lekker klinken.
We zouden de Hypexen er eens aan kunnen hangen?
Pjotr
Berichten: 36747 Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek
Bericht
door Pjotr » za 15 feb 2020, 13:08
satefan schreef:
We zouden de Hypexen er eens aan kunnen hangen?
Waaraan??? Vooralsnog hebben we alleen virtuele exemplaren ter beschikking
satefan
Berichten: 4124 Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad
Bericht
door satefan » za 15 feb 2020, 13:32
Pjotr schreef: satefan schreef:
We zouden de Hypexen er eens aan kunnen hangen?
Waaraan??? Vooralsnog hebben we alleen virtuele exemplaren ter beschikking
Wouter heeft de onderdelen liggen. Dus zodra daar kastjes omheen zitten
pappaleo
Berichten: 12406 Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:
Bericht
door pappaleo » za 15 feb 2020, 13:36
satefan schreef: Wouter heeft de onderdelen liggen. Dus zodra daar kastjes omheen zitten
Dit topic is gestart in augustus 2017
Die kastjes groeien heel langzaam......misschien wat kunstmest?
satefan
Berichten: 4124 Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad
Bericht
door satefan » za 15 feb 2020, 13:40
pappaleo schreef: satefan schreef: Wouter heeft de onderdelen liggen. Dus zodra daar kastjes omheen zitten
Dit topic is gestart in augustus 2017
Die kastjes groeien heel langzaam......misschien wat kunstmest?
Wie heeft er gezegd dat t morgen moet? Ik niet toch?
pappaleo
Berichten: 12406 Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:
Bericht
door pappaleo » za 15 feb 2020, 13:44
Nee zeker niet. Maar het woord zodra suggereerde een afzienbare termijn
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198 Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad
Bericht
door wouter » za 15 feb 2020, 16:11
pappaleo schreef: Nee zeker niet. Maar het woord zodra suggereerde een afzienbare termijn
Je hebt gelijk, heb vanaf vandaag vakantie dus net de zaag maar eens aangezet met wat ik voorhanden heb.
Heb massief hout bewaard, maar daarvoor moet ik speciale sjablonen of een CNC frees gebruiken dus dat kan altijd later nog. Dat had te maken met dat Sven vond dat in de klankkast zo weinig mogelijk lijm moet zitten.
Pjotr
Berichten: 36747 Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek
Bericht
door Pjotr » za 15 feb 2020, 16:30
wouter schreef: [.......... Dat had te maken met dat Sven vond dat in de klankkast zo weinig mogelijk lijm moet zitten.
Screenshot_20200215-160809_Gallery.jpg
Screenshot_20200215-160818_Gallery.jpg
Je kunt altijd nog biologisch dynamische lijm gebruiken en ze bij volle maan lijmen. Volgens mij zitten daar ook de kosten van het ding
pappaleo
Berichten: 12406 Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:
Bericht
door pappaleo » za 15 feb 2020, 16:41
Wat een beetje kunstmest al niet doet
Pjotr
Berichten: 36747 Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek
Bericht
door Pjotr » za 15 feb 2020, 17:36
pappaleo schreef: Wat een beetje kunstmest al niet doet
Ja, als ie nou maar niet vergeet om ze water te geven.......
jvenema
Berichten: 1443 Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)
Bericht
door jvenema » za 15 feb 2020, 20:00
Pjotr schreef: wouter schreef: [.......... Dat had te maken met dat Sven vond dat in de klankkast zo weinig mogelijk lijm moet zitten.
Screenshot_20200215-160809_Gallery.jpg
Screenshot_20200215-160818_Gallery.jpg
Je kunt altijd nog biologisch dynamische lijm gebruiken en ze bij volle maan lijmen. Volgens mij zitten daar ook de kosten van het ding
En ik dacht dat je ook met de condensators wat moest doen.
https://www.dhtrob.com/projecten/elna1.php
pappaleo
Berichten: 12406 Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:
Bericht
door pappaleo » za 15 feb 2020, 20:19
jvenema schreef: Pjotr schreef: wouter schreef: [.......... Dat had te maken met dat Sven vond dat in de klankkast zo weinig mogelijk lijm moet zitten.
Screenshot_20200215-160809_Gallery.jpg
Screenshot_20200215-160818_Gallery.jpg
Je kunt altijd nog biologisch dynamische lijm gebruiken en ze bij volle maan lijmen. Volgens mij zitten daar ook de kosten van het ding
En ik dacht dat je ook met de condensators wat moest doen.
https://www.dhtrob.com/projecten/elna1.php
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198 Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad
Bericht
door wouter » za 15 feb 2020, 23:37
Shadow
Berichten: 20399 Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen
Bericht
door Shadow » za 15 feb 2020, 23:59
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823 Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:
Bericht
door Henkjan » zo 16 feb 2020, 1:20
dat is maar beter ook, in de werkplaats...
FritsK
Berichten: 315 Lid geworden op: do 07 mei 2009, 23:22
Bericht
door FritsK » zo 16 feb 2020, 7:51
Zo hoort dat Wouter. Jezelf gewoon even boosmaken en 24u later heb je een kloon staan.
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » zo 16 feb 2020, 8:25
Dat gaat lekker zo Wouter!
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172 Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:
Bericht
door Barry2001 » zo 16 feb 2020, 8:35
Goed bezig zo
satefan
Berichten: 4124 Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad
Bericht
door satefan » zo 16 feb 2020, 9:35
Nice!!!
Shadow
Berichten: 20399 Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen
Bericht
door Shadow » zo 16 feb 2020, 12:05
Henkjan schreef: dat is maar beter ook, in de werkplaats...
Ik heb altijd blik
Maar lekker bezig!
ray5150
Berichten: 28143 Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage
Bericht
door ray5150 » zo 16 feb 2020, 13:24
Goed bezig, Wouter. ben benieuwd naar het resultaat.
Mooie zaagtafel ook.
toetertje
Berichten: 2936 Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.
Bericht
door toetertje » zo 16 feb 2020, 17:45
Ik ben benieuwd hoe je nu de binnenkant gaat doen qua poort en afmetingen.
ik heb de kastjes ook nog steeds staan.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198 Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad
Bericht
door wouter » zo 16 feb 2020, 18:10
nou, daar zit ik zelf ook even over na te denken...
Eenvoudig is gewoon met baspijp, wilde aanvankelijk zelfs met midbehuizing van plastic maar met plakjes methode is het makkelijker als ik het origineel na doe
Een 8mm frees met lager heb ik niet, dus ik zou met sjablonen moeten werken als ik de baspijp wil namaken in de plakjes
edit:
https://www.toolstation.nl/bosch-vinger ... ang/p35773 voor als de shaft van 8mm zelf de "geleider" is (ipv lager)
Ga ik er nog wel van uit dat de door mij uitgevlooide hoogte van de slotpoort -8mm- correct is. Had dat toch 10mm moeten zijn dan kan dit ook nog:
of met lager
https://www.toolstation.nl/bosch-kantenfrees/p72141
Laatst gewijzigd door
wouter op zo 16 feb 2020, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
satefan
Berichten: 4124 Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad
Bericht
door satefan » zo 16 feb 2020, 18:55
Ik kan wel even kijken wat ik hier aan freesjes heb liggen!
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198 Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad
Bericht
door wouter » zo 16 feb 2020, 18:58
satefan schreef: Ik kan wel even kijken wat ik hier aan freesjes heb liggen!
Sowieso leuk dit even samen op te pakken Stefan.
Mijn alternatief zou zijn een poort printen. Kunnen we daar ook eens samen mee stoeien
Ik heb wel 6mm freesjes, maar liever frees ik die poort in 1 beweging.