Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door toetertje »

humor, weet wel met wie ik te maken heb, maar jij bent ook een mens toch? :mrgreen:
Tot zover zie ik alleen welke stream je telefoon binnen krijgt. Ik zie nog niet
wat hij naar de audiolab stuurt.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Shadow »

Als je via je telefoon binnen haalt en door stuurt naar je streamer ga je het toch niet halen? het is de bedoeling dat jouw streamer de boel bij de dienst weg plukt?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

Okay, ik heb nu, via een omweg, de Yamaha werkende. Heb een Huawei Android telefoon als backup, daar de Qobuz en Yamaha MusicCast apps op geïnstalleerd en setup voor de NP-S303 opnieuw doorlopen, dit ging nu vlot en foutloos.

Als ik nu op m’n iPhone de Qobuz en Yamaha MusicCast apps start werkt wel alles naar behoren? Apple apps toch niet 100% compatibel? Lijkt erop? 8-[ :shock: :sure: ...
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

Shadow schreef:
Als je via je telefoon binnen haalt en door stuurt naar je streamer ga je het toch niet halen? het is de bedoeling dat jouw streamer de boel bij de dienst weg plukt?
Nee, ik gebruik gewoon de app om nummers te kiezen, als playback device gebruik ik natuurlijk niet de telefoon, da’s de streamer.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

toetertje schreef:
humor, weet wel met wie ik te maken heb, maar jij bent ook een mens toch? :mrgreen:
Nee, deels mens, deels machine! :mrgreen: ...
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Henkjan »

SSassen schreef:
toetertje schreef:
humor, weet wel met wie ik te maken heb, maar jij bent ook een mens toch? :mrgreen:
Nee, deels mens, deels machine! :mrgreen: ...
die waren toch verboden?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Shadow »

SSassen schreef:
Okay, ik heb nu, via een omweg, de Yamaha werkende. Heb een Huawei Android telefoon als backup, daar de Qobuz en Yamaha MusicCast apps op geïnstalleerd en setup voor de NP-S303 opnieuw doorlopen, dit ging nu vlot en foutloos.

Als ik nu op m’n iPhone de Qobuz en Yamaha MusicCast apps start werkt wel alles naar behoren? Apple apps toch niet 100% compatibel? Lijkt erop? 8-[ :shock: :sure: ...
Ah vreemd
Rick76
Berichten: 172
Lid geworden op: ma 03 dec 2018, 22:13

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Rick76 »

Staat bij die Audiolab de "critical listening mode" aan? Anders blijft ie op 16bit hangen volgens de gegevens.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Henkjan »

Rick76 schreef:
Staat bij die Audiolab de "critical listening mode" aan? Anders blijft ie op 16bit hangen volgens de gegevens.
ja, waarom makkelijk doen als t ook moeilijk kan... ](*,)
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

Rick76 schreef:
Staat bij die Audiolab de "critical listening mode" aan? Anders blijft ie op 16bit hangen volgens de gegevens.
Oh jazeker! Ik ben (donker)blond maar niet dom! :mrgreen: ...
2892F8FF-BEBC-4A0E-B1FE-87F0A4A01C1D.png
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Shadow »

En wat is de conclusie? Yamaha en Audiolab terug gestuurd?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

Shadow schreef:
En wat is de conclusie? Yamaha en Audiolab terug gestuurd?
De Audiolab is dezelfde dag nog retour gegaan, de Yamaha staat hier nog met de insteek dat als ik kan wennen aan MusicCast hij mag blijven. Ondertussen heb ik wel een Hifiberry besteld, want ik hoor daar icm. Volumio allemaal goede verhalen over ... :? 8-[ :sure: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Shadow »

Ja daar heb ik er ook nog 1 van zwerven ergens in de kast, kreeg het niet aan de praat en dus sindsdien Yamaha WXC50 icm Musiccast, maar de Yamaha meld zich gewoon als player in de Spotify app, dus ik hoef niet veel met Musiccast, Zou nog wel eens een highres oplossing willen maar dan gaan we gelijk naar Bluesound denk ik...
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

Shadow schreef:
Ja daar heb ik er ook nog 1 van zwerven ergens in de kast, kreeg het niet aan de praat en dus sindsdien Yamaha WXC50 icm Musiccast, maar de Yamaha meld zich gewoon als player in de Spotify app, dus ik hoef niet veel met Musiccast, Zou nog wel eens een highres oplossing willen maar dan gaan we gelijk naar Bluesound denk ik...
Ik gebruik Qobuz, en dan moet ik MusicCast gebruiken anders herkent hij de Yamaha niet.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Henkjan »

SSassen schreef:
Shadow schreef:
En wat is de conclusie? Yamaha en Audiolab terug gestuurd?
De Audiolab is dezelfde dag nog retour gegaan, de Yamaha staat hier nog met de insteek dat als ik kan wennen aan MusicCast hij mag blijven. Ondertussen heb ik wel een Hifiberry besteld, want ik hoor daar icm. Volumio allemaal goede verhalen over ... :? 8-[ :sure: :mrgreen:
qua UI vind ik Volumio niet super, maar wel bewezen en configureerbaar platform (div plugins).
Ik gebruik het met de Squeezebox plugin, dan doettie een LMS na, kan ik ook de squeezeboxen er aan koppelen en gewoon blijven bedienen met m'n geliefde Squeezecommander
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1706
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door holco »

Hier dmv RopieeeXL vanaf een Mano Ultra streamer Roon met Qobuz en los daarvan ook Spotify connect draaien, werkt allemaal probleemloos, via IMac, Android phone en IPad.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Zweitse »

SSassen schreef:
Shadow schreef:
En wat is de conclusie? Yamaha en Audiolab terug gestuurd?
De Audiolab is dezelfde dag nog retour gegaan, de Yamaha staat hier nog met de insteek dat als ik kan wennen aan MusicCast hij mag blijven. Ondertussen heb ik wel een Hifiberry besteld, want ik hoor daar icm. Volumio allemaal goede verhalen over ... :? 8-[ :sure: :mrgreen:
Is een Volumio Primo niet iets voor je, ik ben geen techneut, maar volgen mij voldoet dat aardig aan je wensen.

https://youtu.be/5jn1SWfK1VI
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door ray5150 »

Henkjan schreef:
SSassen schreef:
toetertje schreef:
humor, weet wel met wie ik te maken heb, maar jij bent ook een mens toch? :mrgreen:
Nee, deels mens, deels machine! :mrgreen: ...
die waren toch verboden?
Ik dacht eerder hieraan. (maar ik ben dan ook geen trekkie...nobody's perfect. :lol: )
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door toetertje »

Shadow schreef:
Zou nog wel eens een highres oplossing willen maar dan gaan we gelijk naar Bluesound denk ik...
De yamaha doet toch gewoon highres, en ook dsd?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door hannesie »

Misschien dat Hans het weet hoe je high res uit de YAMAHA krijgt.

Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Shadow »

toetertje schreef:
Shadow schreef:
Zou nog wel eens een highres oplossing willen maar dan gaan we gelijk naar Bluesound denk ik...
De yamaha doet toch gewoon highres, en ook dsd?
Ja, maar hij geeft het niet door op de digitale uitgang volgens mij, alleen via z'n eigen DAC.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

Werkt bij mij anders prima?
Led
Berichten: 318
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 10:19

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Led »

Shame on me maar ik gebruik een Chromecast Audio en Spotify Premium, en eerlijk gezegd vind ik het prima klinken - ook al zou Chromecast Audio voor Spotify Premium slechts 256kbit gebruiken... :-/

Ik ben langzaam een praktische audiofiel geworden - goed genoeg is goed genoeg, en mijn 43-jaar oude oren hebben sowieso te vaak dicht naast grote speakers gestaan op feestjes / festivals, dus ik heb niet de illusie dat ik gouden oren heb :-P
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door OpaBert »

Led schreef:
Shame on me maar ik gebruik een Chromecast Audio en Spotify Premium, en eerlijk gezegd vind ik het prima klinken - ook al zou Chromecast Audio voor Spotify Premium slechts 256kbit gebruiken... :-/

Ik ben langzaam een praktische audiofiel geworden - goed genoeg is goed genoeg, en mijn 43-jaar oude oren hebben sowieso te vaak dicht naast grote speakers gestaan op feestjes / festivals, dus ik heb niet de illusie dat ik gouden oren heb :-P
DAT IS NIET ERG HOOR DAN PRATEN WE WAT HARDER :lol:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Shadow »

Led schreef:
Shame on me maar ik gebruik een Chromecast Audio en Spotify Premium, en eerlijk gezegd vind ik het prima klinken - ook al zou Chromecast Audio voor Spotify Premium slechts 256kbit gebruiken... :-/

Ik ben langzaam een praktische audiofiel geworden - goed genoeg is goed genoeg, en mijn 43-jaar oude oren hebben sowieso te vaak dicht naast grote speakers gestaan op feestjes / festivals, dus ik heb niet de illusie dat ik gouden oren heb :-P
Hier hetzelfde hoor, maar premium is iets hogere bitrate dacht ik, ik zou het fijn vinden als zij ook eens een high-res abo aanboden...
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”