Ik heb de volgende setup: DAC > relais stepped attenuator > buizenversterker.
Met de attenuator in de 0 positie is het volume al redelijk hoog. Op advies leverancier heb ik wat geexperimenteerd met verschillende weerstandjes in het signaal (op de ingangsbusjes van de attenuator - dus op signaal vanuit de DAC).
Dit in combinatie met 100Kohm (fixed) tussen signaal en massa op hetzelfde busje bij wijze van impedantiecorrectie.
Uiteindelijk blijkt een waarde van 1Kohm op het signaal het beste resultaat te geven. Volume loopt nu mooi op van (bijna) helemaal stil tot luid, in hele kleine stapjes (100 stapjes in totaal)
Hoewel het prima werkt, wil ik graag even bij jullie checken of dit de juiste manier is. Met name die impedantiecorrectie zit me niet helemaal lekker. Klopt het dat die altijd hetzelfde kan blijven, ongeacht de waardes van de weerstanden in het signaal? En zo ja, is die 100Kohm dan inderdaad de juiste waarde?
Onderstaand een foto van mijn stukje huisvlijt. Ik heb de weerstandjes omcirkeld. Voor wie goed oplet ziet dat het weerstandje in het signaal op de foto een hogere waarde dan 1Kohm heeft. Maar op dit moment zit er echt een 1Kohm weerstand in
Buisbuzz