Op mijn NAS (ook Synology) draai ik naast DS Audio ook Minimserver. Deze laatste is veel sneller en bied je collectie op betere manier aan. Wederom speel ik dan via BubbleUpnp (Android) af naar mijn streamer oplossing.Bert61 schreef:Ik gebruik eigenlijk altijd dat programma van Yamaha Joram daar kan je dus wel een stukje muziek uit tidal mee streamenShadow schreef:Nou net geprobeerd maar helaas....
Zoals ik nu vanuit mijn NAS doe ? Dan vind ik het goed zat
Kan overigens het zelfde ook met Synolgy DS audio , eigenlijk kan je meer als je met DS File gebruikt
Het is alleen een andere app ofzo
Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Moderator: Beheerdersteam
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Het mooie van de Spotify app is Gerjan, dat het je Yamaha musiccast apparaat ziet als afspeeldevice en hem de boel van de server laat plukken. Tidal doet dat nog niet en dan moet je in de Yamaha app aan de gang; niet handig.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Ik snap niet wat je bedoelt met , Dan moet je in die Yamaha app aan de gang ,Shadow schreef:Het mooie van de Spotify app is Gerjan, dat het je Yamaha musiccast apparaat ziet als afspeeldevice en hem de boel van de server laat plukken. Tidal doet dat nog niet en dan moet je in de Yamaha app aan de gang; niet handig.
Is toch gewoon mapjes selecteren tot je bij je CD of wat dan ook bent Of bedoel je wat anders
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Ja dat Bert, ten opzichte van de integratie in de Spotify app is dat erg omslachtig.
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
De afhandeling van streaming diensten doe je ook in bubble.. dus je account van Qobuz en/of Tidal instellen in bubble en dan als renderer kies je je Yamaha. Volgens mij heb ik dat ook al eens eerder genoemd in een ander draadje. Tenzij Yamaha de renderer niet als upnp te benader is. Wellicht kan je met de gratis versie een testje doen?Shadow schreef:Het mooie van de Spotify app is Gerjan, dat het je Yamaha musiccast apparaat ziet als afspeeldevice en hem de boel van de server laat plukken. Tidal doet dat nog niet en dan moet je in de Yamaha app aan de gang; niet handig.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Dit is Babylonisch voor meMtraxx schreef:De afhandeling van streaming diensten doe je ook in bubble.. dus je account van Qobuz en/of Tidal instellen in bubble en dan als renderer kies je je Yamaha. Volgens mij heb ik dat ook al eens eerder genoemd in een ander draadje. Tenzij Yamaha de renderer niet als upnp te benader is. Wellicht kan je met de gratis versie een testje doen?Shadow schreef:Het mooie van de Spotify app is Gerjan, dat het je Yamaha musiccast apparaat ziet als afspeeldevice en hem de boel van de server laat plukken. Tidal doet dat nog niet en dan moet je in de Yamaha app aan de gang; niet handig.
Ik moet dat aan gewone stervelingen vragen
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Ik wil het draadje van Sander niet misbruiken voor uitleg van BubbleUpnp.
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Volgens mij kun je de CC Audio ook bedraad (via Ethernet) aansluiten:Shadow schreef:Nee dat kan dus niet, CC audio is wifi only toch?
https://www.androidplanet.nl/nieuws/chr ... t-adapter/
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Ga gerust je gang hoor!Mtraxx schreef:Ik wil het draadje van Sander niet misbruiken voor uitleg van BubbleUpnp.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
DankjeSSassen schreef:Ga gerust je gang hoor!Mtraxx schreef:Ik wil het draadje van Sander niet misbruiken voor uitleg van BubbleUpnp....
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Bah, bah en nog eens bah! De Chromecast Audio werkt niet met Qobuz, he-le-maal niet bedoel ik dan, wordt niet herkend en speelt ook geen muziek af dus. Nu heb ik een Tibo Bond 3 gekocht, en die mag ook gelijk weer retour, want die downsampled alles naar 16bit/44.1kHz op z'n digitale uitgang. Even contact gehad met de helpdesk van Tibo en die geven ook aan dat dat een beperking is van al hun streamers.
Kortom, d'r zijn zo langzamerhand weinig betaalbare opties over, wie heeft er nog een suggestie? Ik zit nu te kijken naar een Bluesound Node 2i, maar da's weer 549 euro voor iets wat in mijn optiek echt een basis feature hoort te zijn > de stream zoals ontvangen zonder downsampling doorsturen naar de digitale output, optisch of coaxiaal.
Kortom, d'r zijn zo langzamerhand weinig betaalbare opties over, wie heeft er nog een suggestie? Ik zit nu te kijken naar een Bluesound Node 2i, maar da's weer 549 euro voor iets wat in mijn optiek echt een basis feature hoort te zijn > de stream zoals ontvangen zonder downsampling doorsturen naar de digitale output, optisch of coaxiaal.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Of de Yamaha NP-S303, is een stuk goedkoper en zou ook geen downsampling moeten toepassen op de digitale uitgangen als ik de reviews mag geloven?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Nee, nee, nee en nog eens nee, wat een ontzettend onnodig complexe manier om muziek af te spelen!ds23man schreef:Roon, Rpi en een Digyberry....
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Goed, Yamaha NP-S303 en Audiolab 6000N besteld, eens kijken wat dat in de praktijk doet ...

- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Nee, nee, nee en nee, opgeklopte prijzen voor iets wat een basis feature behoort te zijn!Leeuwarden schreef:Auralic, Lumin, Aurender, Melco, Metrum....
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Zelfs al had ik een paar miljoen in de loterij geworden, dan nog weiger ik zoveel geld uit te geven. Het gewoon 1:1 uitsturen van de stream via de digitale uitgangen behoort een basis feature te zijn, die wordt ondersteund door iedere streamer met een digitale uitgang. Wat is anders het nut van high-res diensten als Tidal en Qobuz als de streamer vrolijk alles downsampled naar 16bit/44.1kHz op z'n digitale uitgang?ds23man schreef:Grimm Mu1?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
SSassen schreef:Nee, nee, nee en nee, opgeklopte prijzen voor iets wat een basis feature behoort te zijn!Leeuwarden schreef:Auralic, Lumin, Aurender, Melco, Metrum.......
Niet piepen Sander, wat je nu koopt gaat ook weer retour, doe het dan gelijk goed. Ja toch?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Mwah, wat ik schreef over het broddelwerk dat de leverancier van de kalibrator heeft geleverd is hier ook direct van toepassing, dit lijkt mij een gevalletje 'proppen met die kabels tot de deksel er helemaal overheen zit', niet iets wat een prijskaartje van tussen de 9 eb 12 duizend (!) euro boekstaaft ...ds23man schreef:Grimm Mu1?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Ik heb goede hoop Jan, ik heb al Yamaha en Audiolab spul staan en da's gewoon prima.Leeuwarden schreef:SSassen schreef:Nee, nee, nee en nee, opgeklopte prijzen voor iets wat een basis feature behoort te zijn!Leeuwarden schreef:Auralic, Lumin, Aurender, Melco, Metrum.......
Niet piepen Sander, wat je nu koopt gaat ook weer retour, doe het dan gelijk goed. Ja toch?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Nog wat plaatjes van de Grimm MU1, ik krijg er bijna tranen in m'n ogen van, niet omdat ik er blij van wordt overigens. Dit is gewoon wat development PCBs aan elkaar knopen icm. een SSD interface/BT/WiFi, onze eigen Hans (hannesie) die doet dat netter en beter, voor een fractie van de prijs!
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Dat computer boardje komt mij bekend voor, ik zal zien of ik het weer kan vinden, is een soort NUC.
