Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Mtraxx »

Bert61 schreef:
Shadow schreef:
Nou net geprobeerd maar helaas....
Ik gebruik eigenlijk altijd dat programma van Yamaha Joram daar kan je dus wel een stukje muziek uit tidal mee streamen
Zoals ik nu vanuit mijn NAS doe ? Dan vind ik het goed zat
Kan overigens het zelfde ook met Synolgy DS audio , eigenlijk kan je meer als je met DS File gebruikt
Het is alleen een andere app ofzo 8-[
Op mijn NAS (ook Synology) draai ik naast DS Audio ook Minimserver. Deze laatste is veel sneller en bied je collectie op betere manier aan. Wederom speel ik dan via BubbleUpnp (Android) af naar mijn streamer oplossing.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Shadow »

Het mooie van de Spotify app is Gerjan, dat het je Yamaha musiccast apparaat ziet als afspeeldevice en hem de boel van de server laat plukken. Tidal doet dat nog niet en dan moet je in de Yamaha app aan de gang; niet handig.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door OpaBert »

Shadow schreef:
Het mooie van de Spotify app is Gerjan, dat het je Yamaha musiccast apparaat ziet als afspeeldevice en hem de boel van de server laat plukken. Tidal doet dat nog niet en dan moet je in de Yamaha app aan de gang; niet handig.
Ik snap niet wat je bedoelt met , Dan moet je in die Yamaha app aan de gang , :think: i
Is toch gewoon mapjes selecteren tot je bij je CD of wat dan ook bent Of bedoel je wat anders :?:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Shadow »

Ja dat Bert, ten opzichte van de integratie in de Spotify app is dat erg omslachtig.
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Mtraxx »

Shadow schreef:
Het mooie van de Spotify app is Gerjan, dat het je Yamaha musiccast apparaat ziet als afspeeldevice en hem de boel van de server laat plukken. Tidal doet dat nog niet en dan moet je in de Yamaha app aan de gang; niet handig.
De afhandeling van streaming diensten doe je ook in bubble.. dus je account van Qobuz en/of Tidal instellen in bubble en dan als renderer kies je je Yamaha. Volgens mij heb ik dat ook al eens eerder genoemd in een ander draadje. Tenzij Yamaha de renderer niet als upnp te benader is. Wellicht kan je met de gratis versie een testje doen?
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door OpaBert »

Mtraxx schreef:
Shadow schreef:
Het mooie van de Spotify app is Gerjan, dat het je Yamaha musiccast apparaat ziet als afspeeldevice en hem de boel van de server laat plukken. Tidal doet dat nog niet en dan moet je in de Yamaha app aan de gang; niet handig.
De afhandeling van streaming diensten doe je ook in bubble.. dus je account van Qobuz en/of Tidal instellen in bubble en dan als renderer kies je je Yamaha. Volgens mij heb ik dat ook al eens eerder genoemd in een ander draadje. Tenzij Yamaha de renderer niet als upnp te benader is. Wellicht kan je met de gratis versie een testje doen?
Dit is Babylonisch voor me :D
Ik moet dat aan gewone stervelingen vragen :-s en niet Vaklui die onderling natuurlijk Vaktaal spreken :D
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Mtraxx »

Ik wil het draadje van Sander niet misbruiken voor uitleg van BubbleUpnp.
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Hans Nootdorp »

Shadow schreef:
Nee dat kan dus niet, CC audio is wifi only toch?
Volgens mij kun je de CC Audio ook bedraad (via Ethernet) aansluiten:
https://www.androidplanet.nl/nieuws/chr ... t-adapter/
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

Mtraxx schreef:
Ik wil het draadje van Sander niet misbruiken voor uitleg van BubbleUpnp.
Ga gerust je gang hoor! :goedzo: ...
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door OpaBert »

SSassen schreef:
Mtraxx schreef:
Ik wil het draadje van Sander niet misbruiken voor uitleg van BubbleUpnp.
Ga gerust je gang hoor! :goedzo: ...
Dankje :goedzo: kan de rest ook stiekem meekijken weten ze meteen waar ze over praten :mrgreen:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

Bah, bah en nog eens bah! De Chromecast Audio werkt niet met Qobuz, he-le-maal niet bedoel ik dan, wordt niet herkend en speelt ook geen muziek af dus. Nu heb ik een Tibo Bond 3 gekocht, en die mag ook gelijk weer retour, want die downsampled alles naar 16bit/44.1kHz op z'n digitale uitgang. Even contact gehad met de helpdesk van Tibo en die geven ook aan dat dat een beperking is van al hun streamers.

Kortom, d'r zijn zo langzamerhand weinig betaalbare opties over, wie heeft er nog een suggestie? Ik zit nu te kijken naar een Bluesound Node 2i, maar da's weer 549 euro voor iets wat in mijn optiek echt een basis feature hoort te zijn > de stream zoals ontvangen zonder downsampling doorsturen naar de digitale output, optisch of coaxiaal.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

Of de Yamaha NP-S303, is een stuk goedkoper en zou ook geen downsampling moeten toepassen op de digitale uitgangen als ik de reviews mag geloven?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door ds23man »

Roon, Rpi en een Digyberry....
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

ds23man schreef:
Roon, Rpi en een Digyberry....
Nee, nee, nee en nog eens nee, wat een ontzettend onnodig complexe manier om muziek af te spelen! :boos: ...
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

Goed, Yamaha NP-S303 en Audiolab 6000N besteld, eens kijken wat dat in de praktijk doet ... :shock: :lol:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Leeuwarden »

Auralic, Lumin, Aurender, Melco, Metrum....
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

Leeuwarden schreef:
Auralic, Lumin, Aurender, Melco, Metrum....
Nee, nee, nee en nee, opgeklopte prijzen voor iets wat een basis feature behoort te zijn! :boos: ...
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door ds23man »

Grimm Mu1?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

ds23man schreef:
Grimm Mu1?
Zelfs al had ik een paar miljoen in de loterij geworden, dan nog weiger ik zoveel geld uit te geven. Het gewoon 1:1 uitsturen van de stream via de digitale uitgangen behoort een basis feature te zijn, die wordt ondersteund door iedere streamer met een digitale uitgang. Wat is anders het nut van high-res diensten als Tidal en Qobuz als de streamer vrolijk alles downsampled naar 16bit/44.1kHz op z'n digitale uitgang?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Leeuwarden »

SSassen schreef:
Leeuwarden schreef:
Auralic, Lumin, Aurender, Melco, Metrum....
Nee, nee, nee en nee, opgeklopte prijzen voor iets wat een basis feature behoort te zijn! :boos: ...

Niet piepen Sander, wat je nu koopt gaat ook weer retour, doe het dan gelijk goed. Ja toch?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

ds23man schreef:
Grimm Mu1?
Mwah, wat ik schreef over het broddelwerk dat de leverancier van de kalibrator heeft geleverd is hier ook direct van toepassing, dit lijkt mij een gevalletje 'proppen met die kabels tot de deksel er helemaal overheen zit', niet iets wat een prijskaartje van tussen de 9 eb 12 duizend (!) euro boekstaaft ... :rofl:
20191125162809_Op_bezoek_bij_Grimm_Audio_2.jpg
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

Leeuwarden schreef:
SSassen schreef:
Leeuwarden schreef:
Auralic, Lumin, Aurender, Melco, Metrum....
Nee, nee, nee en nee, opgeklopte prijzen voor iets wat een basis feature behoort te zijn! :boos: ...

Niet piepen Sander, wat je nu koopt gaat ook weer retour, doe het dan gelijk goed. Ja toch?
Ik heb goede hoop Jan, ik heb al Yamaha en Audiolab spul staan en da's gewoon prima.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Leeuwarden »

Nou, vooruit dan... Jij het voordeel van de twijfel :)
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

Nog wat plaatjes van de Grimm MU1, ik krijg er bijna tranen in m'n ogen van, niet omdat ik er blij van wordt overigens. Dit is gewoon wat development PCBs aan elkaar knopen icm. een SSD interface/BT/WiFi, onze eigen Hans (hannesie) die doet dat netter en beter, voor een fractie van de prijs!
grimm-audio-mu1-musikserver-58750.jpg
grimm-audio-mu1-musikserver-58751.jpg
grimm-audio-mu1-musikserver-58752.jpg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door hannesie »

Dat computer boardje komt mij bekend voor, ik zal zien of ik het weer kan vinden, is een soort NUC.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”