Dat had ik dus wel met m’n Afdac-lbXeres schreef:Nee geen 230v kabel. Ik ga alle aansluitingen maar eens nakijken.
Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik heb de controle printen buiten de dac geplaatst en had nog steeds deze streepjes. Vervolgens heb ik alle aansluitingen nagelopen en bij een gebrek aan de juiste connectors heb ik de boel maar gesoldeerd, het resultaat is dat ik nog steeds streepjes heb maar veel minder.. het zal dus wel iets te maken hebben met het signaal. Nu de dac uit elkaar ligt ben ik ondertussen de behuizing maar gaan schuren.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Als je een standaard 16x2 lcd schermpje hebt liggen kun je testen of het daarmee wel goed werkt. Weliswaar zonder backlight maar toch. Dan weet je of het oled schermpje defect is geraakt.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Het display is nog niet geregeld maar mijn Afdac-ii (her)bouw is klaar. Samen met twee Icepower 125asx2 (eentje op de foto's).
Ik ben er wijs mee...
Ik ben er wijs mee...
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Mooi hoor, kastjes zijn ook zelfbouw als ik het goed zie?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ja, allemaal standaard stukken aluminium. Ik heb meerdere versterkers gebouwd op deze manier.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Mooi geworden! Laat maar weten als het niet lukt met het display.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Xeres schreef:Ja, allemaal standaard stukken aluminium. Ik heb meerdere versterkers gebouwd op deze manier.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Hallo allemaal,
Probleempje:
Geen geluid meer uit mijn luidsprekers!
Variabele brom uit de kast.
Mute lampje op afdac knippert.
Display heel vaag.
Probleempje:
Geen geluid meer uit mijn luidsprekers!
Variabele brom uit de kast.
Mute lampje op afdac knippert.
Display heel vaag.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Je kent me he! Geen zelfbouw dus niet gemeten en zelf geen multimeter.knuisje schreef:Heb je al de spanningen gemeten?
Is er een manier op een "hard reset" te doen?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Heb je wel signaal op je digitale ingang of je USB, oftewel een netwerk probleem?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Hans!hannesie schreef:Heb je wel signaal op je digitale ingang of je USB, oftewel een netwerk probleem?
Software probleem! Jriver staat ook op mijn pc en die werkt!
Nu uitzoeken waarom foobar niet werkt
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Van wat je aangeeft lijkt het sterk op een brakke voeding ergens. Dan komt een harde reset denk ik neer op een nieuwe kopen...ToTo schreef:Je kent me he! Geen zelfbouw dus niet gemeten en zelf geen multimeter.knuisje schreef:Heb je al de spanningen gemeten?
Is er een manier op een "hard reset" te doen?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Wel geluid nu via jriver!
Mute led uit!
Brom( metje) nog wel aanwezig
En display nog steeds zwak
Mute led uit!
Brom( metje) nog wel aanwezig
En display nog steeds zwak
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Als het display zwak is dan kan het liggen aan het display zelf of de 5V spanning voor het display. Wat meet je voor spanning op het display?
De brom kan liggen aan de spanningen voor de opamps, de AVCC-spanning, en de spanningen voor het digitale gedeelte (al zal dat laatste wel meevallen).
De brom kan liggen aan de spanningen voor de opamps, de AVCC-spanning, en de spanningen voor het digitale gedeelte (al zal dat laatste wel meevallen).
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Eh...

Tja, dan wordt een diagnose op afstand vrij lastig...ToTo schreef:Je kent me he! Geen zelfbouw dus niet gemeten en zelf geen multimeter.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Na wat jaartjes uitermate tevreden naar de AFDAC geluisterd te hebben heeft hij sinds een paar dagen kuren. Ik kan nog niet 1 nummer afluisteren voordat de dac compleet bevriest. Reageert niet meer op de knop en er komt geen geluid meer uit. Na even afkoelen heb ik weer 2 a 3 minuten geluid (na uit- en aanzetten). Ik heb hem nog niet opengemaakt maar het lijkt alsof er iets te warm wordt... Maar ik zou zo niet weten wat dat kan zijn...
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Als ik het goed heb worden er een aantal spanningen afgeregeld op het bordje, misschien eens kijken of er wat geploft is?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Even gezocht voor je;
knuisje schreef: ↑do 19 apr 2012, 13:37@Hannesie: de ene 5V voeding voedt alle onderdelen van de dac. Het is gebaseerd op een LM317 en maakt gebruik van RCRC filtering. Deze 5V wordt door de zeer ruisarme LT1763 regelaars verder geregeld op 1.2V en 3.3V voor de dac en nog een aparte 3.3V voor de XO. De andere 5V voeding is hetzelfde en voedt de Atmel, display, IR-sensor e.d.
De 15V voeding is gebaseerd op dit ontwerp van Pjotr. Ik heb deze schakeling succesvol toegepast in een paar andere projecten. Zoals gezegd worden hiermee de opamps gevoed, als ook de AVCC van de dac.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik ga het inderdaad even goed bekijken allemaal. Overigens blijft het display gewoon aan, bevroren op wat die het laatst liet zien.
