Meetmicrofoons en betrouwbaarheid
Moderator: Beheerdersteam
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid
Daar wil ik nog wel aan toevoegen dat Rudy in die Batch ook een Behringer ECM8000 heeft laten meten en deze met commentaar terug kwam van 'Bewaar deze goed, zo netjes gemeten zie je ze zelden!' dus het is ook erg exemplarisch. Waarmee je misschien op een eerdere stelling terug komt van je gekochte microfoon alsnog te laten meten door bedrijven als iSEMcon en kijken of het dan binnen je toepassing een werkbare oplossing is.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid
Wat kost zo'n calibratie Gerjan? Even om het geheel in perspectief te plaatsen, want als het betaalbaar is dan is zo'n goedkope ECM8000 of vergelijkbaar + calibratie wellicht de meest betaalbare oplossing?
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid
Zover ik kan nagaan per mic €35 incl. duitse btw (niet helemaal zeker) en je betaalt de shipping zowel erheen als ook terug.SSassen schreef:Wat kost zo'n calibratie Gerjan? Even om het geheel in perspectief te plaatsen, want als het betaalbaar is dan is zo'n goedkope ECM8000 of vergelijkbaar + calibratie wellicht de meest betaalbare oplossing?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid
Okay, zeg een 45-50 euro totaal dus, dat is nog prima te overzien!Mtraxx schreef:Zover ik kan nagaan per mic €35 incl. duitse btw (niet helemaal zeker) en je betaalt de shipping zowel erheen als ook terug.SSassen schreef:Wat kost zo'n calibratie Gerjan? Even om het geheel in perspectief te plaatsen, want als het betaalbaar is dan is zo'n goedkope ECM8000 of vergelijkbaar + calibratie wellicht de meest betaalbare oplossing?
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid
Zeker als je je hele kakje gelijkertijd gaat opsturen!SSassen schreef:Okay, zeg een 45-50 euro totaal dus, dat is nog prima te overzien!Mtraxx schreef:Zover ik kan nagaan per mic €35 incl. duitse btw (niet helemaal zeker) en je betaalt de shipping zowel erheen als ook terug.SSassen schreef:Wat kost zo'n calibratie Gerjan? Even om het geheel in perspectief te plaatsen, want als het betaalbaar is dan is zo'n goedkope ECM8000 of vergelijkbaar + calibratie wellicht de meest betaalbare oplossing?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid
Ze vragen ook om een ontlastingsmonster?Mtraxx schreef:Zeker als je je hele kakje gelijkertijd gaat opsturen!SSassen schreef:Okay, zeg een 45-50 euro totaal dus, dat is nog prima te overzien!Mtraxx schreef:Zover ik kan nagaan per mic €35 incl. duitse btw (niet helemaal zeker) en je betaalt de shipping zowel erheen als ook terug.
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid
Ik denk dat je dan alleen nog maar bruine ruis kan metenSSassen schreef:Ze vragen ook om een ontlastingsmonster?Mtraxx schreef:Zeker als je je hele kakje gelijkertijd gaat opsturen!SSassen schreef:
Okay, zeg een 45-50 euro totaal dus, dat is nog prima te overzien!![]()
...
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid
jvenema schreef:Deze info stond in ander draadje:
https://www.hifi-selbstbau.de/grundlage ... uebersicht
Links in het menu van de site staat Shop, daar via services kom je bij de calibratie service.
vorige week daarheen gestuurd, hopelijk deze week heb ik 'm terugHenkjan schreef:mooi, ga ik die Dayton er maar eens heen sturen
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28477
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid
Nu we toch bezig zijn, de Behringer geslacht:
Schroefdraad kon er niet van af.
Bekende tweedraads probleem qua ruis en vervorming
Hoogstaande elektronica....
Wat langere draadjes en je had dit printje niet nodig gehad.
Straks de Dayton slachten!
Schroefdraad kon er niet van af.
Bekende tweedraads probleem qua ruis en vervorming
Hoogstaande elektronica....
Wat langere draadjes en je had dit printje niet nodig gehad.
Straks de Dayton slachten!
Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid
Net een gecalibreerde Umik-1 besteld bij hun, ben benieuwd hoe deze zich verhoudt tov diegene die ik al heb, lijkt mij dat ik die dan via de nieuwe deze ook kan calibreren.
Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid
ds23man schreef:Nee, griptang. Is een rituele slachting.![]()
![]()
Je had even de autogeen brander er op moeten zetten. Laat het zo los, zit gewoon Velpon tussen.........
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28477
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid
Bij de Dayton is iets meer werk gemaakt van de elektronica:
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28477
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid
Hee, in plaats van een klodder lijm serieus schroefdraad..
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid
Je kan t vergelijk ook doen t.o.v. de fabriekscalibratie van die mic. Ben benieuwdholco schreef:Net een gecalibreerde Umik-1 besteld bij hun, ben benieuwd hoe deze zich verhoudt tov diegene die ik al heb, lijkt mij dat ik die dan via de nieuwe deze ook kan calibreren.
Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid
Ziet er toch best netjes uit. Inderdaad het overwegen waard om zo eentje op te sturen en te laten calibreren ipv een nieuwe Beyerdynamic aan te schaffen.ds23man schreef:Bij de Dayton is iets meer werk gemaakt van de elektronica:
_DSC2906[1].JPG
_DSC2907[1].JPG
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28477
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid
Er zit een gaasje voor het kapsel en daarna een viltje:
Viltje voelt dik en stug aan en met de beste wil van de wereld is er nauwelijks licht door te krijgen met een sterke lichtbron....
Viltje voelt dik en stug aan en met de beste wil van de wereld is er nauwelijks licht door te krijgen met een sterke lichtbron....
Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid
Zal ik doen.Henkjan schreef:Je kan t vergelijk ook doen t.o.v. de fabriekscalibratie van die mic. Ben benieuwdholco schreef:Net een gecalibreerde Umik-1 besteld bij hun, ben benieuwd hoe deze zich verhoudt tov diegene die ik al heb, lijkt mij dat ik die dan via de nieuwe deze ook kan calibreren.
Door dit topic vertrouw ik mijn microfoons niet meer, maar om een of andere reden heb ik toch het meeste vertrouwen in de Umik-1 tov de Dayton EMM-6
Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid
Je weet toch dat het Chinese prut is...ds23man schreef:Empirisch onderzoek...
In de eerste ECM8000 van 39 euries en 15 jaar geleden zat nog het WMA61 kapseltje met een fatsoenlijke buffer naar Phantom:
Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid
Ben ook benieuwd hoe de calibratie zich verhoud tot de fabriekscalibratie. Als die goed overeenkomen, zou dat een kunnen pleiten voor een Umik-1 zonder extra calibratie.Henkjan schreef:Je kan t vergelijk ook doen t.o.v. de fabriekscalibratie van die mic. Ben benieuwdholco schreef:Net een gecalibreerde Umik-1 besteld bij hun, ben benieuwd hoe deze zich verhoudt tov diegene die ik al heb, lijkt mij dat ik die dan via de nieuwe deze ook kan calibreren.
Gezien de ervaringen lijkt de fabriekscalibratie van de Dayton EMM6 niet te vertrouwen. Hoewel het empirisch onderzoek van Gerhard wel laat zien dat de microfoon op zich niet verkeerd is, dus goed gekalibreerd zou die best goed bruikbaar zijn.
