Meetmicrofoons en betrouwbaarheid

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid

Bericht door Mtraxx »

Daar wil ik nog wel aan toevoegen dat Rudy in die Batch ook een Behringer ECM8000 heeft laten meten en deze met commentaar terug kwam van 'Bewaar deze goed, zo netjes gemeten zie je ze zelden!' dus het is ook erg exemplarisch. Waarmee je misschien op een eerdere stelling terug komt van je gekochte microfoon alsnog te laten meten door bedrijven als iSEMcon en kijken of het dan binnen je toepassing een werkbare oplossing is.
020415-BehringerECM-8000-D1405886118.pdf
(65.9 KiB) 63 keer gedownload
020415-BehringerECM-8000-D1405886118.txt
(18.12 KiB) 22 keer gedownload
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid

Bericht door SSassen »

Wat kost zo'n calibratie Gerjan? Even om het geheel in perspectief te plaatsen, want als het betaalbaar is dan is zo'n goedkope ECM8000 of vergelijkbaar + calibratie wellicht de meest betaalbare oplossing?
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid

Bericht door Mtraxx »

SSassen schreef:
Wat kost zo'n calibratie Gerjan? Even om het geheel in perspectief te plaatsen, want als het betaalbaar is dan is zo'n goedkope ECM8000 of vergelijkbaar + calibratie wellicht de meest betaalbare oplossing?
Zover ik kan nagaan per mic €35 incl. duitse btw (niet helemaal zeker) en je betaalt de shipping zowel erheen als ook terug.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid

Bericht door SSassen »

Mtraxx schreef:
SSassen schreef:
Wat kost zo'n calibratie Gerjan? Even om het geheel in perspectief te plaatsen, want als het betaalbaar is dan is zo'n goedkope ECM8000 of vergelijkbaar + calibratie wellicht de meest betaalbare oplossing?
Zover ik kan nagaan per mic €35 incl. duitse btw (niet helemaal zeker) en je betaalt de shipping zowel erheen als ook terug.
Okay, zeg een 45-50 euro totaal dus, dat is nog prima te overzien!
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid

Bericht door Mtraxx »

SSassen schreef:
Mtraxx schreef:
SSassen schreef:
Wat kost zo'n calibratie Gerjan? Even om het geheel in perspectief te plaatsen, want als het betaalbaar is dan is zo'n goedkope ECM8000 of vergelijkbaar + calibratie wellicht de meest betaalbare oplossing?
Zover ik kan nagaan per mic €35 incl. duitse btw (niet helemaal zeker) en je betaalt de shipping zowel erheen als ook terug.
Okay, zeg een 45-50 euro totaal dus, dat is nog prima te overzien!
Zeker als je je hele kakje gelijkertijd gaat opsturen! :D
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid

Bericht door SSassen »

Mtraxx schreef:
SSassen schreef:
Mtraxx schreef:
Zover ik kan nagaan per mic €35 incl. duitse btw (niet helemaal zeker) en je betaalt de shipping zowel erheen als ook terug.
Okay, zeg een 45-50 euro totaal dus, dat is nog prima te overzien!
Zeker als je je hele kakje gelijkertijd gaat opsturen! :D
Ze vragen ook om een ontlastingsmonster? :shock: :mrgreen: ...
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid

Bericht door Mtraxx »

SSassen schreef:
Mtraxx schreef:
SSassen schreef:

Okay, zeg een 45-50 euro totaal dus, dat is nog prima te overzien!
Zeker als je je hele kakje gelijkertijd gaat opsturen! :D
Ze vragen ook om een ontlastingsmonster? :shock: :mrgreen: ...
Ik denk dat je dan alleen nog maar bruine ruis kan meten :hide: :lagge:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28476
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid

Bericht door ds23man »

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid

Bericht door Henkjan »

jvenema schreef:
Deze info stond in ander draadje:
https://www.hifi-selbstbau.de/grundlage ... uebersicht
Links in het menu van de site staat Shop, daar via services kom je bij de calibratie service.
Henkjan schreef:
mooi, ga ik die Dayton er maar eens heen sturen
vorige week daarheen gestuurd, hopelijk deze week heb ik 'm terug
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28476
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid

Bericht door ds23man »

Nu we toch bezig zijn, de Behringer geslacht:
_DSC2899[1].JPG
Schroefdraad kon er niet van af.
_DSC2900[1].JPG
Bekende tweedraads probleem qua ruis en vervorming
_DSC2901[1].JPG
Hoogstaande elektronica....
_DSC2902[1].JPG
Wat langere draadjes en je had dit printje niet nodig gehad.

Straks de Dayton slachten! :lol:
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1713
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid

Bericht door holco »

Net een gecalibreerde Umik-1 besteld bij hun, ben benieuwd hoe deze zich verhoudt tov diegene die ik al heb, lijkt mij dat ik die dan via de nieuwe deze ook kan calibreren.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid

Bericht door SSassen »

Waterpomptang gebruikt Gerhard? :shock: :mrgreen: ...
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28476
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid

Bericht door ds23man »

Nee, griptang. Is een rituele slachting. :lol: :mrgreen: :rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28476
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid

Bericht door ds23man »

Verder met de Dayton:
_DSC2903[1].JPG
_DSC2904[1].JPG
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid

Bericht door Pjotr »

ds23man schreef:
Nee, griptang. Is een rituele slachting. :lol: :mrgreen: :rofl:
=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Je had even de autogeen brander er op moeten zetten. Laat het zo los, zit gewoon Velpon tussen......... :sure: :relax:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28476
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid

Bericht door ds23man »

Bij de Dayton is iets meer werk gemaakt van de elektronica:
_DSC2906[1].JPG
_DSC2907[1].JPG
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28476
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid

Bericht door ds23man »

Hee, in plaats van een klodder lijm serieus schroefdraad..
_DSC2908[1].JPG
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid

Bericht door Henkjan »

holco schreef:
Net een gecalibreerde Umik-1 besteld bij hun, ben benieuwd hoe deze zich verhoudt tov diegene die ik al heb, lijkt mij dat ik die dan via de nieuwe deze ook kan calibreren.
Je kan t vergelijk ook doen t.o.v. de fabriekscalibratie van die mic. Ben benieuwd
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid

Bericht door jeroen_d »

ds23man schreef:
Bij de Dayton is iets meer werk gemaakt van de elektronica:

_DSC2906[1].JPG

_DSC2907[1].JPG
Ziet er toch best netjes uit. Inderdaad het overwegen waard om zo eentje op te sturen en te laten calibreren ipv een nieuwe Beyerdynamic aan te schaffen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28476
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid

Bericht door ds23man »

Er zit een gaasje voor het kapsel en daarna een viltje:
_DSC2909[1].JPG
_DSC2910[1].JPG
Viltje voelt dik en stug aan en met de beste wil van de wereld is er nauwelijks licht door te krijgen met een sterke lichtbron....
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid

Bericht door Pjotr »

Wat is het nut van deze slachting eigenlijk?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28476
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid

Bericht door ds23man »

Empirisch onderzoek... :mrgreen:
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1713
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid

Bericht door holco »

Henkjan schreef:
holco schreef:
Net een gecalibreerde Umik-1 besteld bij hun, ben benieuwd hoe deze zich verhoudt tov diegene die ik al heb, lijkt mij dat ik die dan via de nieuwe deze ook kan calibreren.
Je kan t vergelijk ook doen t.o.v. de fabriekscalibratie van die mic. Ben benieuwd
Zal ik doen.

Door dit topic vertrouw ik mijn microfoons niet meer, maar om een of andere reden heb ik toch het meeste vertrouwen in de Umik-1 tov de Dayton EMM-6
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid

Bericht door Pjotr »

ds23man schreef:
Empirisch onderzoek... :mrgreen:
Je weet toch dat het Chinese prut is... :rofl: Is allemaal een goedkoop electretje met een buffertje.

In de eerste ECM8000 van 39 euries en 15 jaar geleden zat nog het WMA61 kapseltje met een fatsoenlijke buffer naar Phantom:
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: Meetmicrofoons en betrouwbaarheid

Bericht door jvenema »

Henkjan schreef:
holco schreef:
Net een gecalibreerde Umik-1 besteld bij hun, ben benieuwd hoe deze zich verhoudt tov diegene die ik al heb, lijkt mij dat ik die dan via de nieuwe deze ook kan calibreren.
Je kan t vergelijk ook doen t.o.v. de fabriekscalibratie van die mic. Ben benieuwd
Ben ook benieuwd hoe de calibratie zich verhoud tot de fabriekscalibratie. Als die goed overeenkomen, zou dat een kunnen pleiten voor een Umik-1 zonder extra calibratie.
Gezien de ervaringen lijkt de fabriekscalibratie van de Dayton EMM6 niet te vertrouwen. Hoewel het empirisch onderzoek van Gerhard wel laat zien dat de microfoon op zich niet verkeerd is, dus goed gekalibreerd zou die best goed bruikbaar zijn.
Plaats reactie