Ok mensen, dat was de wedstrijd

Allereerst was ik aangenaam verrast dat er maar liefst 10 sets aan de finish verschenen, 10 mensen die geld en moeite hebben gestoken in het bedenken en bouwen van een set luidsprekers. En ook verrassend vond ik het niveau, in klank en afwerking, hulde!
Hoe hebben we de wedstrijd gedaan. De kamer waar de wedstrijd plaatsvond was kamer 2. De kamer heeft een schuifdeur naar een bergruimte ernaast, hier hebben we de sets opgesteld, dus uit zicht.
Jeroen had zijn befaamde Bass traps mee gebracht, en met wat doeken en mensen die aanwezig waren tijdens de wedstrijd knapte de akoestiek op.
Eerst volume bepaling. We hebben een willekeurige set neergezet, en hier Danse Macabre op afgespeeld, vanwege de dynamiek. En volume gekozen dat voor de jury prettig is om het geluid te kunnen beoordelen, en niet te hard om ook de kleinere sets niet te snel over de nek te laten gaan. Henkjan zat met een dB meter op de jury plek, volume gemeten. We hebben op de Daudio set van Jeroen en Hans gespeeld, waar en volume weergave in dB schaal op zit. Alle sets 1 voor 1 opgesteld en geruisd, met dit als resultaat (set 7 jorencanisius is niet op komen dagen):

- Volume bepaling.JPG (35.8 KiB) 1029 keer bekeken
Hierna alle sets in de bergruimte geplaatst. Om bewust of onbewust niet de jury zichzelf te laten beinvloeden met de oogjes is er blind gejureerd. Ik heb hiervoor blinddoeken gekocht die de jury verzocht werd op te doen. Schuifdeur open, de eerste set opgesteld, volume goed zetten, en het eerste nummer gespeeld in een verkorte 1.5 minuut versie. Dit was The Yuri Honing Trio - Walking on the moon.
Hierna set weg, achter de schuifdeur. Blinddoeken af, jury schrijft vervolgens haar bevindingen neer in 7 punten zoals op het scoreformulier aan het begin van dit draadje vermeldt. Blinddoek weer op, volgende set, etc. Al met al en ondanks dat ik de nummers had ingekort nam het toch best wat tijd in beslag, we hebben daarom besloten om nr2 (Loreena McKennit - Bonny Portmore) en nr3 (Eiji Oue - Camille Saint Sans - Danse Macabre) achter elkaar te spelen bij de volgende sessie.
De volgorde is willekeurig bepaald, de jury heeft in deze volgorde naar de sets geluisterd:

- Volgorde sets.JPG (21.66 KiB) 1029 keer bekeken
De 7 punten vormen samen een totaal, voor de 2 luistersessie is er deze top 5 uitgekomen (het getal is een gemiddelde van de score van de 2 luistersessies)
1. Set 10 Mtraxx 52.19
2. Set 9 RumoH 51.75
3. Set 4 dre 51.31
4. Set 6 SSassen 50.19
5. Set 11 Wig 49.94
Het zit allemaal erg dicht bij elkaar!
Na het luisteren het 2e deel van de jurering, 'Overig'. Hierin zijn de sets gejureerd op de 3 punten zoals op de scoreformulier genoemd.
Opgeteld en gemiddeld leverde dat deze Overig top 5 op:
1. Set 9 Rumoh 8.08
2. Set 4 dre 7.71
3. Set 6 SSassen 7.67
4. Set 10 Mtraxx 7.58
5. Set 5 Arno 7.42
Geluid doet voor 80 % mee, Overig 20%, geeft de volgende overall top 5:
1. Mtraxx
2. Rumoh
3. dre
4. SSassen
5. Wig
Met Gerjan Mtraxx als gelukkige winnaar

Winnaar van het nixie klokje, eeuwige roem, en een korte uitleg van Gerjan over zijn set.
Waarna de set nog even gespeeld heeft:
Het was leuk om te doen, heeft al met al toch aardig wat voeten in de aarde, maar levert toch leuke nieuwe sets op die voor een beperkt budget te bouwen zijn, wat uiteindelijk de doelstelling was.
Graag wil ik alsnog de jury hartelijk bedanken voor hun inzet: Hans en Jeroen van Daudio, George en Hans (hannesie). Daudio ook nog voor het meebrengen van de bass traps, en de versterkers en andere hardware, en hannesie voor zijn tijd en moeite aan de streamer kant.
Dank ook vooral nog naar Harry (Vintage_Harry) voor het helpen sjouwen met de speakers, en bij het optellen van de scores.
Wie weet tot een volgende wedstrijd ooit eens!