DiY on the Fly!
Moderator: Beheerdersteam
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: DiY on the Fly!
Ik kan niet ontkennen dat ik met enige jaloezie naar je foto’s zit te kijken, vooral het CNC freeswerk. Mijn CNC staat al jaren ongebruikt in de hoek, ik moet daar toch eens mee aan de slag, hoe bevalt CamBam? Want daar liep het bij mij steeds dood, omslachtige CNC software die mij grijze haren bezorgd! Je bent lekker bezig in ieder geval, m’n complimenten!
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: DiY on the Fly!
Cambam werkt voor mij prima, zeker zolang het plat 2d werk blijft kan je voor baffle snel iets in elkaar knutselen.SSassen schreef:Ik kan niet ontkennen dat ik met enige jaloezie naar je foto’s zit te kijken, vooral het CNC freeswerk. Mijn CNC staat al jaren ongebruikt in de hoek, ik moet daar toch eens mee aan de slag, hoe bevalt CamBam? Want daar liep het bij mij steeds dood, omslachtige CNC software die mij grijze haren bezorgd! Je bent lekker bezig in ieder geval, m’n complimenten!
Het is natuurlijk jammer dat je je machine door software onhandigheden niet gebruikt wordt, ik hoor veel mensen nu Fusion 360 gebruiken maar daar ben ik nog niet aan toegekomen. En helaas ook voor mij is mijn CNC sturing nog op parallele printer poort aansluiting en gaat dit op een PC Win7 32 bit nog allemaal net aan goed(verzameling ouwe pc op zolder).
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: DiY on the Fly!
Onder het genot van bak koffie en muziek uit de beroemde "White Van" luidsprekers weer wat verder met plakken van de kasten.
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: DiY on the Fly!
Nu dan tijd om al het één en ander aan demping in te plakken.
Uit eerste simulatie komt naar voren dat er erg weinig demping nodig is om al een mooie curve te krijgen.
Vandaar dat ik demping baseer op liever achteraf weg trekken dan op moeilijke plekken te moeten toevoegen.
Plaatjes :
Het zwarte vilt is stoffering voor luidsprekers en ik verwacht er niet echt veel demping van maar het wel mooi spul om wol achtige demping op z'n plek te houden. De scherpe hoek is eruit gehaald met EthaFoam (uit de flightcase bouw). Ik wou daar eigenlijk geen harde oppervlak achter de speaker.
Uit eerste simulatie komt naar voren dat er erg weinig demping nodig is om al een mooie curve te krijgen.
Vandaar dat ik demping baseer op liever achteraf weg trekken dan op moeilijke plekken te moeten toevoegen.
Plaatjes :
Het zwarte vilt is stoffering voor luidsprekers en ik verwacht er niet echt veel demping van maar het wel mooi spul om wol achtige demping op z'n plek te houden. De scherpe hoek is eruit gehaald met EthaFoam (uit de flightcase bouw). Ik wou daar eigenlijk geen harde oppervlak achter de speaker.
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: DiY on the Fly!
AJHorn 7.0 geeft in deze aan dat er bijna geen demping nodig is.wouter schreef:bijzondere aanpak
Hoe simuleer jij waar demping nodig is dan?
Simuleren waar demping komt doe ik niet, dat is eerder op gevoel en ervaringen van eerdere projecten.
Ook andere ML TQWT's zie je wat meer demping bij de driver en bij de poort.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: DiY on the Fly!
Jij hebt de update al, ik moet nog. Is het de moeite waard?
Ik dacht al, beheers jij die software waarmee Tom werkt? Dat je de druk per segment kan bekijken...
Maar op ervaring is dan inderdaad wat 'rest'. Al heeft Chris T ontzettend mooie dingen gedaan tijdens zijn TL metingen bij zijn wedstrijdproject destijds.
Ik dacht al, beheers jij die software waarmee Tom werkt? Dat je de druk per segment kan bekijken...
Maar op ervaring is dan inderdaad wat 'rest'. Al heeft Chris T ontzettend mooie dingen gedaan tijdens zijn TL metingen bij zijn wedstrijdproject destijds.
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: DiY on the Fly!
Update voor €49 of als je btw terug krijgt € 41,18 vindt ik de extra nieuwe toevoeging wel de moeite waard.wouter schreef:Jij hebt de update al, ik moet nog. Is het de moeite waard?
Ik heb voorlopig de Duitse versie maar ik mag omruilen als de vertaling er is naar Engels.
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: DiY on the Fly!
Nog wat tweaken met demping, morgen met halfdichte kast maar even proberen een impedantie meting te doen.
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: DiY on the Fly!
Je weet het, het kan allemaal nog fout aflopen hé! en MDF in de vuurkorf verbranden wil nietdre schreef:Het lijkt wel of je je best aan het doen bent....
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: DiY on the Fly!
Nee? Ik ga het toch proberenMtraxx schreef:...en MDF in de vuurkorf verbranden wil niet
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: DiY on the Fly!
Ja klopt, al was dat een andere ontwerp en aanpak bovendien willen die wel branden in de vuurkorfShadow schreef:Bekend kastje
https://DSMEDIATRAXX.de.quickconnect.to ... e/esVRoivc
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: DiY on the Fly!
Na afgelopen dagen een beetje geklooi met Clio (met meetfouten) en Arta toch maar een dempings plan vastgelegd om verder te kunnen de kasten dicht te plakken.
Vandaag dan eerst laag van dubbel dik front.
Vandaag dan eerst laag van dubbel dik front.
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: DiY on the Fly!
ja kloptSSassen schreef:Staffelkorting gekregen op die lijmklemmen?...
Voor een kleine €30 p/s zo uit mijn herinnering, maar wint het van de klemmetje uit 5 eurobak, stoeptegel en spanbandje techniek
