DiY on the Fly!

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: DiY on the Fly!

Bericht door Mtraxx »

Vandaag weer een paar stappen verder :
Check check dubbel check
Check check dubbel check
2020-01-02 22.01.06-1 (Groot).jpg
Gelijk met 45 graden fase frees doorgehaald
Gelijk met 45 graden fase frees doorgehaald
Entree filter compartiment bodemplaat (T-nuts)
Entree filter compartiment bodemplaat (T-nuts)
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: DiY on the Fly!

Bericht door dre »

Very nice! 8)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: DiY on the Fly!

Bericht door Shadow »

Amt-tje erin voor dat geld?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: DiY on the Fly!

Bericht door SSassen »

Ik kan niet ontkennen dat ik met enige jaloezie naar je foto’s zit te kijken, vooral het CNC freeswerk. Mijn CNC staat al jaren ongebruikt in de hoek, ik moet daar toch eens mee aan de slag, hoe bevalt CamBam? Want daar liep het bij mij steeds dood, omslachtige CNC software die mij grijze haren bezorgd! Je bent lekker bezig in ieder geval, m’n complimenten!
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: DiY on the Fly!

Bericht door Mtraxx »

Shadow schreef:
Amt-tje erin voor dat geld?
Nee, deze keer niet. :sure:
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: DiY on the Fly!

Bericht door Mtraxx »

SSassen schreef:
Ik kan niet ontkennen dat ik met enige jaloezie naar je foto’s zit te kijken, vooral het CNC freeswerk. Mijn CNC staat al jaren ongebruikt in de hoek, ik moet daar toch eens mee aan de slag, hoe bevalt CamBam? Want daar liep het bij mij steeds dood, omslachtige CNC software die mij grijze haren bezorgd! Je bent lekker bezig in ieder geval, m’n complimenten!
Cambam werkt voor mij prima, zeker zolang het plat 2d werk blijft kan je voor baffle snel iets in elkaar knutselen.
Het is natuurlijk jammer dat je je machine door software onhandigheden niet gebruikt wordt, ik hoor veel mensen nu Fusion 360 gebruiken maar daar ben ik nog niet aan toegekomen. En helaas ook voor mij is mijn CNC sturing nog op parallele printer poort aansluiting en gaat dit op een PC Win7 32 bit nog allemaal net aan goed(verzameling ouwe pc op zolder). :mrgreen:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: DiY on the Fly!

Bericht door Zweitse »

Dat ziet er allemaal prima uit.
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: DiY on the Fly!

Bericht door Mtraxx »

Onder het genot van bak koffie en muziek uit de beroemde "White Van" luidsprekers weer wat verder met plakken van de kasten. :^o :sure:
2020-01-04 13.35.08 (Groot).jpg
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: DiY on the Fly!

Bericht door Mtraxx »

En nooit genoeg werkplek en lijmklemmen :)
2020-01-04 11.55.42-1 (Groot).jpg
2020-01-04 15.01.11 (Groot).jpg
2020-01-04 15.47.03 (Groot).jpg
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: DiY on the Fly!

Bericht door Mtraxx »

Nu dan tijd om al het één en ander aan demping in te plakken.
Uit eerste simulatie komt naar voren dat er erg weinig demping nodig is om al een mooie curve te krijgen.
Vandaar dat ik demping baseer op liever achteraf weg trekken dan op moeilijke plekken te moeten toevoegen.

Plaatjes :
2020-01-05 14.57.01 (Groot).jpeg
2020-01-05 15.18.03 (Groot).jpg
2020-01-05 15.18.06 (Groot).jpg
2020-01-05 15.18.34 (Groot).jpg
2020-01-05 15.21.04 (Groot).jpg
2020-01-05 15.25.06 (Groot).jpeg
2020-01-05 16.35.58 (Groot).jpg
Het zwarte vilt is stoffering voor luidsprekers en ik verwacht er niet echt veel demping van maar het wel mooi spul om wol achtige demping op z'n plek te houden. De scherpe hoek is eruit gehaald met EthaFoam (uit de flightcase bouw). Ik wou daar eigenlijk geen harde oppervlak achter de speaker.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: DiY on the Fly!

Bericht door wouter »

bijzondere aanpak ;-)

Hoe simuleer jij waar demping nodig is dan?
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: DiY on the Fly!

Bericht door Mtraxx »

wouter schreef:
bijzondere aanpak ;-)

Hoe simuleer jij waar demping nodig is dan?
AJHorn 7.0 geeft in deze aan dat er bijna geen demping nodig is.
Simuleren waar demping komt doe ik niet, dat is eerder op gevoel en ervaringen van eerdere projecten.
Ook andere ML TQWT's zie je wat meer demping bij de driver en bij de poort.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: DiY on the Fly!

Bericht door wouter »

Jij hebt de update al, ik moet nog. Is het de moeite waard?

Ik dacht al, beheers jij die software waarmee Tom werkt? Dat je de druk per segment kan bekijken...
Maar op ervaring is dan inderdaad wat 'rest'. Al heeft Chris T ontzettend mooie dingen gedaan tijdens zijn TL metingen bij zijn wedstrijdproject destijds.
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: DiY on the Fly!

Bericht door Mtraxx »

wouter schreef:
Jij hebt de update al, ik moet nog. Is het de moeite waard?
Update voor €49 of als je btw terug krijgt € 41,18 vindt ik de extra nieuwe toevoeging wel de moeite waard.
Ik heb voorlopig de Duitse versie maar ik mag omruilen als de vertaling er is naar Engels.
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: DiY on the Fly!

Bericht door Mtraxx »

Nog wat tweaken met demping, morgen met halfdichte kast maar even proberen een impedantie meting te doen.
2020-01-06 11.17.49 (Groot).jpg
2020-01-06 12.40.02 (Groot).jpeg
2020-01-06 13.33.04 (Groot).jpeg
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: DiY on the Fly!

Bericht door dre »

Het lijkt wel of je je best aan het doen bent.... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: DiY on the Fly!

Bericht door Mtraxx »

dre schreef:
Het lijkt wel of je je best aan het doen bent.... :mrgreen:
Je weet het, het kan allemaal nog fout aflopen hé! en MDF in de vuurkorf verbranden wil niet #-o
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: DiY on the Fly!

Bericht door pappaleo »

Mtraxx schreef:
...en MDF in de vuurkorf verbranden wil niet #-o
Nee? Ik ga het toch proberen :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: DiY on the Fly!

Bericht door dre »

Bel je dan even? :lol:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: DiY on the Fly!

Bericht door Henkjan »

:foto:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: DiY on the Fly!

Bericht door Shadow »

Bekend kastje :lol:
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: DiY on the Fly!

Bericht door Mtraxx »

Shadow schreef:
Bekend kastje :lol:
Ja klopt, al was dat een andere ontwerp en aanpak bovendien willen die wel branden in de vuurkorf :P :schoon:
https://DSMEDIATRAXX.de.quickconnect.to ... e/esVRoivc
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: DiY on the Fly!

Bericht door Mtraxx »

Na afgelopen dagen een beetje geklooi met Clio (met meetfouten) en Arta toch maar een dempings plan vastgelegd om verder te kunnen de kasten dicht te plakken.
Snelle meting met unit los in liggende kast en microfoon 15 cm boven de woofer
Snelle meting met unit los in liggende kast en microfoon 15 cm boven de woofer
Cumulative Spectral Decay
Cumulative Spectral Decay
Een klemmetje
Een klemmetje
Vandaag dan eerst laag van dubbel dik front.
Uitlijnen
Uitlijnen
En nog maar een paar klemmetjes
En nog maar een paar klemmetjes
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: DiY on the Fly!

Bericht door SSassen »

Staffelkorting gekregen op die lijmklemmen? :rofl: ...
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: DiY on the Fly!

Bericht door Mtraxx »

SSassen schreef:
Staffelkorting gekregen op die lijmklemmen? :rofl: ...
ja klopt :) destijds een klemmend beroep aan het adres van Würth gedaan maar dat hield met een schamele 10% ook wel op!
Voor een kleine €30 p/s zo uit mijn herinnering, maar wint het van de klemmetje uit 5 eurobak, stoeptegel en spanbandje techniek :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Luidspreker Ontwerpwedstrijd”