Aan Alle bezitters van de Basreflex Driade Luidsprekers. Alle type Driade basreflex luidsprekers hebben een fabricage fout die u zelf kunt herstellen.
Namelijk.
Ga voorzichtig te werk en verwijder de basluidspreker en haal alle dempstof uit de kast ook onder uit de kast maar laat het zandgevulde gedeelte met rust, achter de tweeter laat u de dempstof wel zitten.
Een basreflex luidspreker behoort geen dempstof te bezitten dat dooft de basweergave en de afgestemde poort.
Na het verwijderen ook de luidsprekerrand opnieuw afdichten met tochtband want hij mag niet lekken.
Hierna kunt u opnieuw genieten van een zeer goede luidspreker weergave.
Ik waagde voorzichtig wat opmerkingen dat het bij Driade bijna altijd om midwoofers gaat en je moet letten op reflecties in het middengebied. En dat voor de diepe bas rond de baspoort tuning frequentie dat beetje dempingsmateriaal helemaal onderin en bovenin de kast en achter de driver het verschil niet maakt. En dat de weg tussen mid/bas speaker en de poort wel netjes vrij gehouden is door Driade. Dus dat het wellicht geen fabricagefout is.
Antwoord: Dat zijn jou oren en mening maar voor mij waren ze over gedempt met dempstof en dat komt de bas niet ten goede., nadat ik het verwijderd had eindelijk een goede bas de kast is al goed gebouwd dus met de midden tonen is het ook prima gesteld. Wijsneus
Veel teveel dempstof en geen bas iedereen klaagt erover vandaar