Wat vinden we van deze tip...

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
analog
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 12 jul 2019, 17:12

Wat vinden we van deze tip...

Bericht door analog »

Wat vinden jullie van deze Marktplaats tip van Max Een fabricagefout nog wel!
Ik zie de opmerkingen met belangstelling tegemoet. :lol:

https://link.marktplaats.nl/m1500898780

Aan Alle bezitters van de Basreflex Driade Luidsprekers.
Alle type Driade basreflex luidsprekers hebben een fabricage fout die u zelf kunt herstellen.

Namelijk.
Ga voorzichtig te werk en verwijder de basluidspreker en haal alle dempstof uit de kast ook onder uit de kast maar laat het zandgevulde gedeelte met rust, achter de tweeter laat u de dempstof wel zitten.
Een basreflex luidspreker behoort geen dempstof te bezitten dat dooft de basweergave en de afgestemde poort.

Na het verwijderen ook de luidsprekerrand opnieuw afdichten met tochtband want hij mag niet lekken.

Hierna kunt u opnieuw genieten van een zeer goede luidspreker weergave.

Veel plezier allen.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Wat vinden we van deze tip...

Bericht door satefan »

"In het land der blinden is een-oog koning"
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Wat vinden we van deze tip...

Bericht door ray5150 »

Typisch geval van een mening dat als een feit word gebracht...
analog
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 12 jul 2019, 17:12

Re: Wat vinden we van deze tip...

Bericht door analog »

Ik waagde voorzichtig wat opmerkingen dat het bij Driade bijna altijd om midwoofers gaat en je moet letten op reflecties in het middengebied. En dat voor de diepe bas rond de baspoort tuning frequentie dat beetje dempingsmateriaal helemaal onderin en bovenin de kast en achter de driver het verschil niet maakt. En dat de weg tussen mid/bas speaker en de poort wel netjes vrij gehouden is door Driade. Dus dat het wellicht geen fabricagefout is.

Antwoord:
Dat zijn jou oren en mening maar voor mij waren ze over gedempt met dempstof en dat komt de bas niet ten goede., nadat ik het verwijderd had eindelijk een goede bas de kast is al goed gebouwd dus met de midden tonen is het ook prima gesteld. Wijsneus

Veel teveel dempstof en geen bas iedereen klaagt erover vandaar
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Wat vinden we van deze tip...

Bericht door OWC »

ray5150 schreef:
Typisch geval van een mening dat als een feit word gebracht...
Dat gebeurt helaas wel vaker.
analog
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 12 jul 2019, 17:12

Re: Wat vinden we van deze tip...

Bericht door analog »

Echt giga hoeveelheden demping in die driades, zeker tussen de driver en de baspoort? :-k

Afbeelding

Afbeelding

Edit: Max heeft zijn tip alweer verwijderd van Marktplaats.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Wat vinden we van deze tip...

Bericht door ds23man »

Dan leest ie hier waarschijnlijk mee...
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Wat vinden we van deze tip...

Bericht door SSassen »

Tja, mijn moeder zei altijd ‘als je ergens geen verstand van hebt is het verstandiger om je mond te houden’ ...
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Wat vinden we van deze tip...

Bericht door beijert »

ds23man schreef:
Dan leest ie hier waarschijnlijk mee...
Ik hoop dat ie zich aanmeld. Dan hebben we tenminste iemand met verstand van zaken.
analog
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 12 jul 2019, 17:12

Re: Wat vinden we van deze tip...

Bericht door analog »

:mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”