Kijk naar de graph rechts boven in en de rode lijn blijft maar draaien dat is iedere keer 360 graden en dat gebeurt wel een paar keer.
Zou graag een foto zien van de impuls met en zonder tijd correctie.
Waar meet je eigenlijk mee?
Ook de hardware?
Rob
Is er een optie aan te vinken zoals "minimum phase"? Bij arta wel namelijk
Allemaal leuk, maar in feite maakt dat allemaal niks uit.
Het is namelijk allemaal relatief.
Dus je kunt beiden veranderen naar een "minimum phase" oid, onderling veranderd de fase niet.
Enige wat wel een beetje helpt is twee kanaals meting.
Daarmee neem je evt delay/fase van de versterker mee.
Kijk naar de graph rechts boven in en de rode lijn blijft maar draaien dat is iedere keer 360 graden en dat gebeurt wel een paar keer.
Zou graag een foto zien van de impuls met en zonder tijd correctie.
Waar meet je eigenlijk mee?
Ook de hardware?
Rob
Is er een optie aan te vinken zoals "minimum phase"? Bij arta wel namelijk
Allemaal leuk, maar in feite maakt dat allemaal niks uit.
Het is namelijk allemaal relatief.
Dus je kunt beiden veranderen naar een "minimum phase" oid, onderling veranderd de fase niet.
Enige wat wel een beetje helpt is twee kanaals meting.
Daarmee neem je evt delay/fase van de versterker mee.
Meer dan dat hoef je echt niet te doen.
Het maakt voor het ontwerp niets uit maar visueel is er wel een stuk makkelijker mee te werken.
Ik bedoel de fase van de luidspreker inclusief de filtering maar afzonderlijk in hetzelfde scherm in jou sim rechts bovenaan.
Als daar niet zoveel fase draaiing ziet word het wat duidelijker wat daar gebeurt.
Nu kan ik dat niet beoordelen.
Enige wat je nog kan doen in de sim en metingen de + en - van het hoog eens omdraaien kijken wat er gebeurt.
Maar zoals OWC zegt er speelt meer wat een probleem is.
op een of andere manier loopt mijn pc bij LIMP steeds vast tijdens een meting, ik ben nu 7 pogingen verder en heb dit, tevens de instellingen er maar bij gezet want het lijkt in deverste verte weer niet op de specs van dayton, terwijl ik de imp eerder gemeten heb en wel overeen kwam.
Dit probleem had ik vanmorgen dus ook!
ASIO4ALL heeft de problemen opgelost in ieder geval.
Ik had wel de laastste driver van Focusrite er wel afgehaald.
Dit probleem had ik vanmorgen dus ook!
ASIO4ALL heeft de problemen opgelost in ieder geval.
Ik had wel de laastste driver van Focusrite er wel afgehaald.
Gelukkig ik ben niet de enige hier mee, stond op het punt geweld te gaan gebruiken
Als ik nu nog eens een meting doe die ergens op lijkt.... even de seas als referentie gepakt. werkt mijn computer ondersteboven ofzo tijd voor drank.
overigens, ik hoor tijdens het meten de testtoon maar ook een soort trr, trr, trr er naast. als de toon niet hoorbaar is hoor ik ook dat trr, trr.... zal ook vast niet kloppen
Laatst gewijzigd door Douwe84 op za 04 jan 2020, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
nu heb ik een meting die overeen komt met de data van dayton, voor de woofer dan. de tweeter wijkt weer af. en dit terwijl ik enkel de klemmetjes omzet.
als ik de seas/ vifa van de rears pak gebeurt hetzelfde. seas klopt en vifa geeft een dip ipv een bult.
Ik kan je niet helpen met Arta maar als je net zoals ik geen computer nerd ben en serieus en vaak wil gaan meten schaf dan een Clio aan en je bent overal van af.
Wel klopt je Cable impedantie compensatoin niet, zet die beide eens op 0 of 0,1 en 1
In de eerste versies van ARTA bestond dat niet eens.
Doorgaans is de weerstand van een kabel zo kort dat het ook niet echt significant is, hooguit 0,1 Ohm.
Tenzij je met meters lange kabel gaat lopen klooien.
Dan is een 4 kanaals meting sowieso slimmer ipv een compensatie.
(dat kan ook passief)
Wat wel belangrijk is, is om de referentie weerstand goed te hebben.
Wat ik vervolgens altijd doe is even een weerstand en een spoel pakken om te kijken of de metingen kloppen.