TDA1541 DAC
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
TDA1541 DAC
Ik stuitte per toeval op onderstaand idee van de TDA1541 dac chip. M’n Pools is niet geweldig maar schema’s zijn gelukkig internationaal.
Iemand deze al eens geprobeerd?
https://sklep.avt.pl/przetwornik-d-a-z- ... owana.html
Iemand deze al eens geprobeerd?
https://sklep.avt.pl/przetwornik-d-a-z- ... owana.html
Re: TDA1541 DAC
Ter uitbreiding. Op IG kwam ik deze variant erop tegen. Best geinig gedaan, 2x ECC83 als output buffer.
Laatst gewijzigd door 3kes op vr 03 jan 2020, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Rob Dingen
- Berichten: 618
- Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
- Locatie: Gerwen
- Contacteer:
Re: TDA1541 DAC
Vanwaar die opmerking?SSassen schreef:Hoop rommel in een kastje? Alleen de kurk ontbreekt nog?
En wat moet je met kurk in een kast.
Rob
Re: TDA1541 DAC
Dat vroeg John van Gent zich ook af.
https://www.hififorum.nl/index.php?PHPS ... ic=15557.0
(Helaas doen de foto's het niet meer...)
Denk dat Sander doelt op het gebruik van als audiofiel bestempelde (Russische) Papier-in-Olie condensatoren, waar je ook net zo goed een nette MKP kunt pakken.
https://www.hififorum.nl/index.php?PHPS ... ic=15557.0
(Helaas doen de foto's het niet meer...)
Denk dat Sander doelt op het gebruik van als audiofiel bestempelde (Russische) Papier-in-Olie condensatoren, waar je ook net zo goed een nette MKP kunt pakken.
Re: TDA1541 DAC
Over die Russische pio condensatoren, daar tikte ik laatst een hele doos van op de kop voor de kosten van twee MKP’sray5150 schreef:Dat vroeg John van Gent zich ook af.
https://www.hififorum.nl/index.php?PHPS ... ic=15557.0
(Helaas doen de foto's het niet meer...)
Denk dat Sander doelt op het gebruik van als audiofiel bestempelde (Russische) Papier-in-Olie condensatoren, waar je ook net zo goed een nette MKP kunt pakken.
Re: TDA1541 DAC
Ik denk dat R3L en R3R op een ongunstige plek zitten, omdat ze de spanningssprong op de min-ingang van de AD797's verergeren. Ik bedoel de sprong die je krijgt nadat de DAC-uitgangsstroom een stap maakt.3kes schreef:Ik stuitte per toeval op onderstaand idee van de TDA1541 dac chip. M’n Pools is niet geweldig maar schema’s zijn gelukkig internationaal.
Iemand deze al eens geprobeerd?
https://sklep.avt.pl/przetwornik-d-a-z- ... owana.html
Een alternatief is R3L/R3R rechtstreeks in serie met de miningangen te zetten in plaats van in het terugkoppelnetwerk, maar Analog Devices raadt wat anders aan, namelijk R3L/R3R zo laten zitten en een condensator toevoegen van de miningang van elke AD797 direct naar massa. Zie figuur 54 van https://www.analog.com/media/en/technic ... /AD797.pdf De 2 nF die je daar ziet gaat in dit geval alleen niet goed werken vanwege de veel grotere condensator in de terugkoppeling.
Re: TDA1541 DAC
Ik had het idee om 2x 6H2N achter de tda1541 te zetten en dat gedeelte te skippen.MarcelvdG schreef:Ik denk dat R3L en R3R op een ongunstige plek zitten, omdat ze de spanningssprong op de min-ingang van de AD797's verergeren. Ik bedoel de sprong die je krijgt nadat de DAC-uitgangsstroom een stap maakt.3kes schreef:Ik stuitte per toeval op onderstaand idee van de TDA1541 dac chip. M’n Pools is niet geweldig maar schema’s zijn gelukkig internationaal.
Iemand deze al eens geprobeerd?
https://sklep.avt.pl/przetwornik-d-a-z- ... owana.html
Een alternatief is R3L/R3R rechtstreeks in serie met de miningangen te zetten in plaats van in het terugkoppelnetwerk, maar Analog Devices raadt wat anders aan, namelijk R3L/R3R zo laten zitten en een condensator toevoegen van de miningang van elke AD797 direct naar massa. Zie figuur 54 van https://www.analog.com/media/en/technic ... /AD797.pdf De 2 nF die je daar ziet gaat in dit geval alleen niet goed werken vanwege de veel grotere condensator in de terugkoppeling.
