het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)
Moderator: Beheerdersteam
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)
Ik heb er misschien nog wel een paar, maar die zien er net even anders uit qua kleur en dat vind ik niet zo fraai staan, eerlijk gezegd.
Maar: 680 ohm en 100k
Heb er ook niet zoveel haast mee.. Anders is het alweer klaar en ik moet waarschijnlijk toch wel weer wat onderdelen bestellen voor een ander projectje..
Kees
Maar: 680 ohm en 100k
Heb er ook niet zoveel haast mee.. Anders is het alweer klaar en ik moet waarschijnlijk toch wel weer wat onderdelen bestellen voor een ander projectje..
Kees
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)
nieuwe printje gemonteerd en getest. In de praktijk blijkt de elco over de 680 Ohm weerstand best wel noodzakelijk. Maar met die elco schakelt het relais na ca 3 seconden met een duidelijke felle tik in en valt dan ook niet meer af. Dat werkt dus.. Of het ook werken gaat als de accu's zwaar ontladen zijn? denk het niet, maar voor accu's die gewoon redelijk vol zitten werkt het..
Nog even een paar foto's van de diverse onderdelen:
Nog even een paar foto's van de diverse onderdelen:
Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)
Erg fraai hoor Kees. Had eigenlijk het idee dat je aan de onderkant ook nog POM hoekjes had gemaakt voor de profielen voor stevigheid.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)
Is sterk zat hoor, zit geen beweging in. POM is toch behoorlijk stevig. Ik til de versterker ook gewoon op aan de koellichamen.. De kappen glijden ook nog net over de uitsteeksels aan weerszijden van die koellichamen dus daar worden ze ook nog ondersteund. Verder was het wat woekeren met de ruimte en wilde ik ook nog wel wat hout overhouden. Vers van de freesmachine was het bij die hoekstukken toch wat te krap om geen spanning op de kap te krijgen met het gevaar dat een van beide zou breken dus heb ik met de handfrees nog een beetje meer ruimte gemaakt, vandaar dat die uitsparingen er niet zo strak in zitten als de rest.
Kees
Kees
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)
Moet eigenlijk nog een knappe foto maken, maar hij is eigenlijk precies geworden zoals ik 'm gerenderd had:
Staat nu in het rek de hele dag, iedere dag, te spelen.... en het is daar wat donker.. Is ook moeilijk te fotograferen want zelfs voor het blote oog is de blauwe gloed achter de frontplaat en de fel rode led in de aan/uit-knop behoorlijk verwarrend..
Kees
Kees
- douwebakker
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)
En ik dacht dat ik soms autistische neigingen heb. Ik zou t ook niet kunnen. Ordnung muss sein!audiomanics schreef:Ik heb er misschien nog wel een paar, maar die zien er net even anders uit qua kleur en dat vind ik niet zo fraai staan, eerlijk gezegd.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)
ik zeg altijd: "autisme is een gave" ( je moet het alleen wel kunnen toepassen)
Kees
Kees
Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)
M'n familie-leden worden er soms wel eens krankjorum van, maar dan zeg ik altijd (vooral als er anderen bij zijn) dat ik eigenlijk de enige normale in de familie ben ;audiomanics schreef:ik zeg altijd: "autisme is een gave" ( je moet het alleen wel kunnen toepassen)
Kees
Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)
Netjes geworden, Kees.
Heel bijzondere vormgeving. weer eens wat anders dan zo'n doosje.
Heel bijzondere vormgeving. weer eens wat anders dan zo'n doosje.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)
Ik maak eigenlijk nooit "zo'n doosje" (anders ben ik helemaal binnen een dag klaar..)ray5150 schreef:weer eens wat anders dan zo'n doosje.
Een versterker maken is volgens mij iets meer dan wat componenten op een printplaat schroeien..
Kees
Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)
Wij zeggen altijd; ‘het is niet erg als je een bord voor je kop hebt, zolang er maar ‘sorry’ op staat!’audiomanics schreef:ik zeg altijd: "autisme is een gave" ( je moet het alleen wel kunnen toepassen)
Kees
-
Rob Dingen
- Berichten: 618
- Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
- Locatie: Gerwen
- Contacteer:
Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)
Petje af Kees zowel voor je design als teken skills.
Rob
Rob
Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)
Ja. Ja. Kun je nu allemaal wel zeggen. Maar nog steeds geen knappe echte fotoos........audiomanics schreef:Moet eigenlijk nog een knappe foto maken, maar hij is eigenlijk precies geworden zoals ik 'm gerenderd had:
Clip0004b.jpg
Staat nu in het rek de hele dag, iedere dag, te spelen.... en het is daar wat donker.. Is ook moeilijk te fotograferen want zelfs voor het blote oog is de blauwe gloed achter de frontplaat en de fel rode led in de aan/uit-knop behoorlijk verwarrend..
Kees
Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)
Hij wil gewoon niet zeggen dat zijn fototoestel leeg is, er zit geen filmpje in natuurlijk. ......

- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)
Nou, ik zal 'm binnenkort dan maar eens uit het rek halen en 'm op een beetje lichte plaats proberen vast te leggen..
Als de foto niet lukt met mijn Canon EOS-1 D Mark IV moet het toch "an me eige" liggen..
Kees
Als de foto niet lukt met mijn Canon EOS-1 D Mark IV moet het toch "an me eige" liggen..
Kees
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)
Mwah, dat is toch wel veel mooier dan die renders die je liet zien! 
Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)
Nu dus echt zoals het bedoeld is, welk hout was dit nu?
Een mooi ontwerp, en een mooie balans in de vlakken en structuur. De materiaal keuze is echt mooi.
Een mooi ontwerp, en een mooie balans in de vlakken en structuur. De materiaal keuze is echt mooi.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)
Prachtig geworden! Hoe groot is 'ie, 30-35cm in het vierkant?
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)
bijna goed: 36,6 breed en 31 diep.. Hoogte totaal iets van 12cm.. en bijna 12 kilo zwaar...Barry2001 schreef:Hoe groot is 'ie, 30-35cm in het vierkant?
Het hout is Amerikaans Notenhout..
Kees
-
Rob Dingen
- Berichten: 618
- Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
- Locatie: Gerwen
- Contacteer:
Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)
Kees maak je de text op de achterkant ook zelf?
En hoe maak je dat dan?
Mooi.
Rob
En hoe maak je dat dan?
Mooi.
Rob
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
