het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)

Bericht door Barry2001 »

Welke weerstandjes heb je nog nodig?
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)

Bericht door audiomanics »

Ik heb er misschien nog wel een paar, maar die zien er net even anders uit qua kleur en dat vind ik niet zo fraai staan, eerlijk gezegd.
Maar: 680 ohm en 100k
Heb er ook niet zoveel haast mee.. Anders is het alweer klaar en ik moet waarschijnlijk toch wel weer wat onderdelen bestellen voor een ander projectje..

Kees
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)

Bericht door audiomanics »

nieuwe printje gemonteerd en getest. In de praktijk blijkt de elco over de 680 Ohm weerstand best wel noodzakelijk. Maar met die elco schakelt het relais na ca 3 seconden met een duidelijke felle tik in en valt dan ook niet meer af. Dat werkt dus.. Of het ook werken gaat als de accu's zwaar ontladen zijn? denk het niet, maar voor accu's die gewoon redelijk vol zitten werkt het..
Nog even een paar foto's van de diverse onderdelen:
Bijlagen
CX3C1221[1].JPG
CX3C1222[1].JPG
CX3C1223[1].JPG
CX3C1224[1].JPG
CX3C1225[1].JPG
CX3C1226[1].JPG
CX3C1227[1].JPG
CX3C1228[1].JPG
CX3C1229[1].JPG
CX3C1230[1].JPG
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)

Bericht door Pjotr »

Erg fraai hoor Kees. Had eigenlijk het idee dat je aan de onderkant ook nog POM hoekjes had gemaakt voor de profielen voor stevigheid.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)

Bericht door audiomanics »

Is sterk zat hoor, zit geen beweging in. POM is toch behoorlijk stevig. Ik til de versterker ook gewoon op aan de koellichamen.. De kappen glijden ook nog net over de uitsteeksels aan weerszijden van die koellichamen dus daar worden ze ook nog ondersteund. Verder was het wat woekeren met de ruimte en wilde ik ook nog wel wat hout overhouden. Vers van de freesmachine was het bij die hoekstukken toch wat te krap om geen spanning op de kap te krijgen met het gevaar dat een van beide zou breken dus heb ik met de handfrees nog een beetje meer ruimte gemaakt, vandaar dat die uitsparingen er niet zo strak in zitten als de rest.
Kees
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)

Bericht door audiomanics »

Moet eigenlijk nog een knappe foto maken, maar hij is eigenlijk precies geworden zoals ik 'm gerenderd had:
Clip0004b.jpg
Staat nu in het rek de hele dag, iedere dag, te spelen.... en het is daar wat donker.. Is ook moeilijk te fotograferen want zelfs voor het blote oog is de blauwe gloed achter de frontplaat en de fel rode led in de aan/uit-knop behoorlijk verwarrend..

Kees
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)

Bericht door douwebakker »

Deftig hoor. Ziet er schitterend uit.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)

Bericht door satefan »

audiomanics schreef:
Ik heb er misschien nog wel een paar, maar die zien er net even anders uit qua kleur en dat vind ik niet zo fraai staan, eerlijk gezegd.
En ik dacht dat ik soms autistische neigingen heb. Ik zou t ook niet kunnen. Ordnung muss sein!
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)

Bericht door audiomanics »

ik zeg altijd: "autisme is een gave" ( je moet het alleen wel kunnen toepassen)

Kees
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)

Bericht door satefan »

audiomanics schreef:
ik zeg altijd: "autisme is een gave" ( je moet het alleen wel kunnen toepassen)

Kees
M'n familie-leden worden er soms wel eens krankjorum van, maar dan zeg ik altijd (vooral als er anderen bij zijn) dat ik eigenlijk de enige normale in de familie ben ; :yeah:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)

Bericht door ray5150 »

Netjes geworden, Kees.
Heel bijzondere vormgeving. weer eens wat anders dan zo'n doosje.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)

Bericht door audiomanics »

ray5150 schreef:
weer eens wat anders dan zo'n doosje.
Ik maak eigenlijk nooit "zo'n doosje" (anders ben ik helemaal binnen een dag klaar..)
Een versterker maken is volgens mij iets meer dan wat componenten op een printplaat schroeien..
Kees
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)

Bericht door Shadow »

audiomanics schreef:
ik zeg altijd: "autisme is een gave" ( je moet het alleen wel kunnen toepassen)

Kees
Wij zeggen altijd; ‘het is niet erg als je een bord voor je kop hebt, zolang er maar ‘sorry’ op staat!’
Rob Dingen
Berichten: 618
Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
Locatie: Gerwen
Contacteer:

Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)

Bericht door Rob Dingen »

Petje af Kees zowel voor je design als teken skills.

Rob
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)

Bericht door Pjotr »

audiomanics schreef:
Moet eigenlijk nog een knappe foto maken, maar hij is eigenlijk precies geworden zoals ik 'm gerenderd had:
Clip0004b.jpg

Staat nu in het rek de hele dag, iedere dag, te spelen.... en het is daar wat donker.. Is ook moeilijk te fotograferen want zelfs voor het blote oog is de blauwe gloed achter de frontplaat en de fel rode led in de aan/uit-knop behoorlijk verwarrend..

Kees
Ja. Ja. Kun je nu allemaal wel zeggen. Maar nog steeds geen knappe echte fotoos........ :relax:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)

Bericht door hannesie »

Hij wil gewoon niet zeggen dat zijn fototoestel leeg is, er zit geen filmpje in natuurlijk. ...... :hide: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)

Bericht door audiomanics »

Nou, ik zal 'm binnenkort dan maar eens uit het rek halen en 'm op een beetje lichte plaats proberen vast te leggen..
Als de foto niet lukt met mijn Canon EOS-1 D Mark IV moet het toch "an me eige" liggen..
Kees
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)

Bericht door audiomanics »

Zo, een paar foto's gemaakt...

Kees
Bijlagen
LeMonstreF1.JPG
LeMonstreF2.JPG
LeMonstreF3.JPG
LeMonstreF4.JPG
LeMonstreF5.JPG
LeMonstreF6.JPG
LeMonstreF7.JPG
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)

Bericht door Pjotr »

Mwah, dat is toch wel veel mooier dan die renders die je liet zien! :goedzo:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)

Bericht door hannesie »

Nu dus echt zoals het bedoeld is, welk hout was dit nu?
Een mooi ontwerp, en een mooie balans in de vlakken en structuur. De materiaal keuze is echt mooi.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)

Bericht door Barry2001 »

Prachtig geworden! Hoe groot is 'ie, 30-35cm in het vierkant?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)

Bericht door SSassen »

Mooi stukje werk Kees! :goeie: ...
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)

Bericht door audiomanics »

Barry2001 schreef:
Hoe groot is 'ie, 30-35cm in het vierkant?
bijna goed: 36,6 breed en 31 diep.. Hoogte totaal iets van 12cm.. en bijna 12 kilo zwaar...

Het hout is Amerikaans Notenhout..

Kees
Rob Dingen
Berichten: 618
Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
Locatie: Gerwen
Contacteer:

Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)

Bericht door Rob Dingen »

Kees maak je de text op de achterkant ook zelf?
En hoe maak je dat dan?
Mooi.

Rob
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: het bouwen van Hiraga Le Monstre (8W)

Bericht door audiomanics »

Ja, die maak ik er zelf op met mijn laser..
Kees
Plaats reactie