Je moet toch ergens van winnen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: In strijd met de Wedstrijdluidspreker 2020

Bericht door Henkjan »

ds23man schreef:
Henkjan schreef:
Dat laatste is wel gebruikelijk voor wedstrijd speakers, sommige schakelen dan zelfs op de dag zelf nog forumgenoten in om t filter te solderen :mrgreen:
Hoe staat het eigenlijk met de soldeercursus die je zou volgen?
Die zou zijn in een meubelzaak hier in t dorp....
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36742
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: In strijd met de Wedstrijdluidspreker 2020

Bericht door Pjotr »

Henkjan schreef:
ds23man schreef:
Henkjan schreef:
Dat laatste is wel gebruikelijk voor wedstrijd speakers, sommige schakelen dan zelfs op de dag zelf nog forumgenoten in om t filter te solderen :mrgreen:
Hoe staat het eigenlijk met de soldeercursus die je zou volgen?
Die zou zijn in een meubelzaak hier in t dorp....
Ja, die cursus heb je ook gewoon gedaan... :relax:
grimoire
Berichten: 1089
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 19:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: In strijd met de Wedstrijdluidspreker 2020

Bericht door grimoire »

Arno schreef:
Ideetje
Heel gaaf design Arno, doen!
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: In strijd met de Wedstrijdluidspreker 2020

Bericht door Douwe84 »

Leuk, anders. :)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36742
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: In strijd met de Wedstrijdluidspreker 2020

Bericht door Pjotr »

Arno schreef:
Ideetje
Leuk ontwerp! :rock: Als het een tweeweg wordt dan zou je de sokkel weg kunnen laten en daarvoor een slanke chromen buis (dikke tafelpoot) kunnen nemen b.v. Het wordt dan een een stuk minder massief. Kwestie van smaak natuurlijk.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: In strijd met de Wedstrijdluidspreker 2020

Bericht door Arno »

Pjotr schreef:
Arno schreef:
Ideetje
Leuk ontwerp! :rock: Als het een tweeweg wordt dan zou je de sokkel weg kunnen laten en daarvoor een slanke chromen buis (dikke tafelpoot) kunnen nemen b.v. Het wordt dan een een stuk minder massief. Kwestie van smaak natuurlijk.
In mijn optiek zou dat een beetje ten koste gaan van het totale ontwerp. Maar ik snap je punt.
Er zit echter nog een gedachte achter, maar daar kom ik later op terug met nog wat plaatjes.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36742
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: In strijd met de Wedstrijdluidspreker 2020

Bericht door Pjotr »

Ja dat snap ik wel. Het krijgt dan een hele andere uitstraling die voor jou juist misschien niet de bedoeling is. Klankmatig is het ook verschillend.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: In strijd met de Wedstrijdluidspreker 2020

Bericht door Arno »

Pjotr schreef:
Ja dat snap ik wel. Het krijgt dan een hele andere uitstraling die voor jou juist misschien niet de bedoeling is. Klankmatig is het ook verschillend.
Ik heb dus nog twee subwoofertjes die niet mee mogen doen met de wedstrijd omdat ze niet meer te koop zijn, maar ik wil ze eigenlijk wel alvast een plek geven in de kast, om -later- met een aparte subversterker aan te sturen. De topkast alleen heeft ook niet genoeg volume voor wat ik van plan ben, dus die leent wat van beneden.
Bijlagen
intern.jpg
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: In strijd met de Wedstrijdluidspreker 2020

Bericht door Wowly »

hahahaha ik lach me echt te pletter in dit draadje hier! Trouwens: mooie kasten Arno!!!
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: In strijd met de Wedstrijdluidspreker 2020

Bericht door Arno »

Ik zou mezelf niet zijn als ik bij m'n eerste idee zou blijven, dus hier de definitieve versie. CNC-progamma's zijn allemaal klaar, en gezien de tijd die begint te dringen, moet ik het hierbij maar laten.
Bijlagen
optie b.jpg
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: In strijd met de Wedstrijdluidspreker 2020

Bericht door SSassen »

Gaat dat niet omvallen Arno? Ziet er wat topzwaar uit?
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: In strijd met de Wedstrijdluidspreker 2020

Bericht door Arno »

SSassen schreef:
Gaat dat niet omvallen Arno? Ziet er wat topzwaar uit?
Ben er niet bang voor.

Maar ik kan altijd die steunvoet nog wat anders vormgeven als het nodig blijkt.
Bijlagen
zijaanzicht.jpg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: In strijd met de Wedstrijdluidspreker 2020

Bericht door hannesie »

Grappig, ik krijg van die ideeën ook weer de kriebels.

viewtopic.php?f=3&t=11147&hilit=idunn&start=75#p1473348
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: In strijd met de Wedstrijdluidspreker 2020

Bericht door Barry2001 »

Tis weer eens wat anders, vind het wel wat hebben.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: In strijd met de Wedstrijdluidspreker 2020

Bericht door John P »

Hij lijkt mij ook iets topzwaar, ook optisch. Misschien een lichtere kleur?
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: De strijd met de Wedstrijdluidspreker 2020

Bericht door Arno »

Uitgebreide documentatie van het project vergroot misschien wel de winkans.





Nou ongeveer zoiets :mrgreen: :
Bijlagen
20191231_152138.jpg
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: De strijd met de Wedstrijdluidspreker 2020

Bericht door dre »

Dit is vals spelen toch? :lol:
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: In strijd met de Wedstrijdluidspreker 2020

Bericht door satefan »

SSassen schreef:
Gaat dat niet omvallen Arno? Ziet er wat topzwaar uit?
Dikke tegel onderin leggen? Beetje beton erin gieten? :yeah:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: De strijd met de Wedstrijdluidspreker 2020

Bericht door Wowly »

Ik vind het een erg mooi model!!!! Wordt daar wel enthousiast van!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: De strijd met de Wedstrijdluidspreker 2020

Bericht door dre »

Zit er nog een beetje beweging in? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: De strijd met de Wedstrijdluidspreker 2020

Bericht door Arno »

dre schreef:
Zit er nog een beetje beweging in? :mrgreen:
Ja hoor. Documentatie blijft helaas een beetje achter.

Maar het filterontwerp is klaar, en de kasten staan in de eerste verflaag. Schilderwerk wordt experimenteel, dus dat is nog spannend.

Over de steunvoet ben ik nog niet tevreden, dus daar moet ik nog wat anders voor verzinnen.

Hoewel de kast een aparte vorm heeft die je niet snel na gaat maken in je schuur, is de opbouw toch wel heel erg zelfbouw. Ik heb de kast namelijk in elkaar gelijmd met ms-polymeerkit en geklemd met een paar stukjes schilderstape. 0 lijmklemmen nodig.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: De strijd met de Wedstrijdluidspreker 2020

Bericht door Arno »

Ploatjes
Bijlagen
nieuwe voet.jpg
interieur.jpg
20200102_134134-2.jpg
Laatst gewijzigd door Arno op zo 26 jan 2020, 20:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: De strijd met de Wedstrijdluidspreker 2020

Bericht door Barry2001 »

Leuk idee zeg.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: De strijd met de Wedstrijdluidspreker 2020

Bericht door Shadow »

Originaliteit 11/10 idd =D>
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Je moet toch ergens van winnen

Bericht door Arno »

Het begint erop te lijken dat ze morgen meedoen zonder dat ik ze zelf ooit heb horen spelen... :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Luidspreker Ontwerpwedstrijd”