Eigenlijk gebruik ik die vooral om de woofer iets "steiler" af te laten lopen. Zeker in- en net na uit overgangsgebied.
Nooby schreef:
Ik heb natuurlijk maar 2 random drivers in een kast geduwd, niet het beste startpunt begrijp ik. Als ik zie hoe complex het filter moet worden om het enigszins lekker te maken is de vraag of het de 2 tientjes van de tweeters waard is of dat ik bv het setje xt25 dat hier ook op het forum te koop staat en er zo in past moet kopen...
Om heel eerlijk te zijn, lijkt me dat sowieso een betere keuze.
Dit is best een aardig woofer.
Ik denk persoonlijk dat hij een iets betere tweeter verdient.
Maar goed, dat is persoonlijk.
Aan de andere kant is het ook maar een rear.
Dus ik denk dat je er weinig van gaat merken.
Sterker nog, ik denk dat het nogal overkill is voor een rear.
Normaal gesproken neem ik een redelijke breedbander oid als rear.
En zou ik deze woofer + mooie tweeter (waveguide?) als fronts gaan gebruiken
Tijdvenster moet je zo kiezen dat je net geen reflecties meer ziet.
Het liefst Hann 25% nemen in ARTA (of iets equivalent in een ander programma).
Dan moet je binnen toch zeker vanaf zo'n 250Hz kunnen meten.
Een uniform. rectangular/box of rechthoekig tijdvenster is sowieso af te raden.