Fijn om te horen dat ze in de smaak vallen. Maar nu dat ik het allemaal nog een keer doorgenomen heb voor het hier te documenteren, heb ik me misschien iets te veel laten leiden door hoe ik ze wou hebben wat betreft het uiterlijk, dat ik 2 dingen door elkaar heb gehaald en de doorgangen tussen de kamers te groot heb gemaakt. Nu heeft dat volgens mij geen nadelige gevolgen gehad, maar toch beetje slordig. Tsja, al doende leert men zullen we maar zeggen. Er zit niet veel verschil tussen de 2 sets. Een voorkeur voor 1 van de 2? De SB 18's staan op marktplaatstonvandeacker schreef:Tjee....mooi hoor...zeer strak....mag je trots op zijn.
Zit er een veel verschil tussen de 2 SB sets die je nu hebt...voorkeur voor de ene...of de andere.
Of gewoon leuk om te wisselen.
Ik doe niets anders met mijn sets dan wisselen...en genieten.![]()
![]()
![]()
![]()
SBA vloerstaander
Moderator: Beheerdersteam
Re: SBA vloerstaander
Laatst gewijzigd door Rick76 op do 12 dec 2019, 8:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Inderdaad nu je het zegt, ik heb Medite Premier gebruikt. Dat is tussen die gladde lagen toch wat aan de zachte kant.Shadow schreef:Medite heeft ook V313 met zo’n gladde afwerklaag, heb ik m’n Copper Projects van gemaakt, Medite MR volgens mij...Rick76 schreef:Ik heb hiervoor medite-mdf gebruikt, is inderdaad wat gladder afgewerkt dan bouwmarkt mdf maar volgend project toch maar eens (zwarte)v313 mdf gaan proberen, want dat gladde is maar een mm of 3 (boven en onderkant)en er tussen misschien nog wel zachter dan normaal
Die heb ik ook voor het eerst gebruikt.....
Doe mij maar V313,veel harder.
Doe mij maar V313,veel harder.
MDF Tricoya is kwalitatief het beste MDF wat er is, laat ik ff weten als medewerker bij een houthandel bedrijf 
Wat is er beter als de V313?
En het prijsverschil?
Ik ben in ieder geval nieuwsgierig!
En het prijsverschil?
Ik ben in ieder geval nieuwsgierig!
Ooooohhhhh.....
Daar zijn mijn subs van gebouwd!
Harder,zwaarder en een heel stuk duurder.
De eerste keer dat ik dat ging zagen dacht ik nog: ik heb toch net een nieuw zaagblad gemonteerd?
Daar zijn mijn subs van gebouwd!
Harder,zwaarder en een heel stuk duurder.
De eerste keer dat ik dat ging zagen dacht ik nog: ik heb toch net een nieuw zaagblad gemonteerd?
Thnx voor de tip. Had ik nog nooit van gehoord, even informatie opgezocht en is blijkbaar super heavy duty, maar daarin tegen ook best prijzig. Het ligt dan een beetje aan de afwerking anders zou ik eerder voor berken multiplex gaan en evt dun mdf (rondom kast) er op lijmen. En als ik Dre zijn ervaring met dat Tricoya lees dan gaat dat qua hardheid een beetje naar Trespa toe volgens mij.Madrox schreef:MDF Tricoya is kwalitatief het beste MDF wat er is, laat ik ff weten als medewerker bij een houthandel bedrijf
- SSassen
- Contacteer:
Oei! Mag ik een brutale vraag stellen? Ik zoek nog iemand die echt vakwerk levert om een verzameling luidsprekerkasten te spuiten. Alle voorbereiding doe ik zelf, dit om teleurstellingen te voorkomen en je krijgt ze dan superstrak in de spuitplamuur en geschuurd met korrel 800 aangeleverd. Feitelijk hoef je ze dan alleen af te lakken in 1K of 2K lak, liefst daarna nog met een laag clearcoat eroverheen.
2? 4? 6? 28? Je weet het nooit met jouSSassen schreef:een verzameling luidsprekerkasten te spuiten.
- SSassen
- Contacteer:
Twee heb ik spuitklaar op het moment, maar er zijn er meer op komst!Shadow schreef:2? 4? 6? 28? Je weet het nooit met jouSSassen schreef:een verzameling luidsprekerkasten te spuiten.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
En allemaal in dezelfde kleur?Shadow schreef:2? 4? 6? 28? Je weet het nooit met jouSSassen schreef:een verzameling luidsprekerkasten te spuiten.
- SSassen
- Contacteer:
Nee, ben aan 't knutselen met de drivers die ik niet verkocht krijg hier op 't forum, weggooien is ook zonde tenslotte!ray5150 schreef:Je bent een fabriekje begonnen ?
Misschien een idee, Tony Gee zit min of meer bij je om de hoek, zou die iets voor je kunnen betekenen ?SSassen schreef:Oei! Mag ik een brutale vraag stellen? Ik zoek nog iemand die echt vakwerk levert om een verzameling luidsprekerkasten te spuiten. Alle voorbereiding doe ik zelf, dit om teleurstellingen te voorkomen en je krijgt ze dan superstrak in de spuitplamuur en geschuurd met korrel 800 aangeleverd. Feitelijk hoef je ze dan alleen af te lakken in 1K of 2K lak, liefst daarna nog met een laag clearcoat eroverheen.
Ik neem aan dat hij wel een of meerdere adressen heeft, of dat zelf doet ?
Hallo Sander, voordat je bij mij bent gearriveerd ben je al een heleboel mensen/bedrijven die hun vak verstaan wat betreft lakken voorbij gereden denk ik. Mijn werkgever doet niet moeilijk als ik af en toe (zaterdags) gebruik maak van de werkplaats als ik iets voor mezelf wil maken. Maar is het niet de bedoeling dat ik dan voor derden ga werken, sorry. Even over het spuitklaar aanleveren, persoonlijk geniet dat niet mijn voorkeur. Het kan voorkomen bij evt lakfouten dat de spuiter zegt dat het aan het voorwerk ligt, en de voorwerker aan de spuiter en dan begint het getouwtrek. Gewoon kaal aanleveren dan is er bij eventuele lakfouten de uitvoerder aansprakelijk. En voor mensen die ergens iets willen laten lakken, maak fatsoenlijke afspraken wat je er van verwacht en probeer eventueel van te voren wat info in te winnen over de kwaliteit/kundigheid (ervaring met hout/mdf) van het bedrijf, dan moet het goedkomen.SSassen schreef:Oei! Mag ik een brutale vraag stellen? Ik zoek nog iemand die echt vakwerk levert om een verzameling luidsprekerkasten te spuiten. Alle voorbereiding doe ik zelf, dit om teleurstellingen te voorkomen en je krijgt ze dan superstrak in de spuitplamuur en geschuurd met korrel 800 aangeleverd. Feitelijk hoef je ze dan alleen af te lakken in 1K of 2K lak, liefst daarna nog met een laag clearcoat eroverheen.
- SSassen
- Contacteer:
Bedankt Rick, alle begrip voor. De reden dat ik zelf al het voorwerk doe is omdat ik door schade en schande wijs ben geworden. Geen enkele meubelspuiterij levert de kwaliteit voorwerk die ik lever, dat kost je namelijk een dag werk en daarmee zou het spuitwerk onbetaalbaar worden.
-
Rob Dingen
- Contacteer:
Bij mij in de buurt zit een goede spuiterij die strak werk levert.
https://www.spuiterij-jansen.nl
Rob
https://www.spuiterij-jansen.nl
Rob
-
Rob Dingen
- Contacteer:
Hoeft toch niet elke dag.
Kun je gelijk eens hier op de koffie en eventueel luisteren.
Kan ik ook eens zien wat voor kerel jij bent
Rob
Kan ik ook eens zien wat voor kerel jij bent
Rob
- SSassen
- Contacteer:
Dank voor het aanbod! Wordt gewaardeerd!Rob Dingen schreef:Hoeft toch niet elke dag.
Kan ik ook eens zien wat voor kerel jij bent![]()
Rob
Naar aanleiding van wat ik heb gelezen in een ander draadje dat je overweegt iets te bouwen met de Sb cac drivers, mijn speakers staan nu ongeveer 1 jaar in de woonkamer, spelen zowat iedere dag en ik ben er nog steeds erg tevreden over. Dus dat ontwerp van i-amp is wat mij betreft een aanrader. Die Bromo-kit heb ik ook nog aan gedacht (ik heb immers nog een paar kastjes waar het zo in pastrho schreef:Is dit een ontwerp van i-AMP?
De driver keuze vind ik heel interessant. Ben benieuwd hoe die CAC je gaat bevallen.