Toch maar eens voorstellen...

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
NoTrebel
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 29 apr 2019, 21:49

Toch maar eens voorstellen...

Bericht door NoTrebel »

Hallo allemaal,

tl;dr: Ik ben Albert, en bezig met plannen om 2 monoblokjes te maken, die allebei een Kef Cresta 2 gaan aansturen

Ik ben al weer een poosje lid, maar heb me nog nooit voorgesteld blijkbaar :O. Op het internet gebruik ik vooral NoTrebel en Trebel als nicknames. In het echte leven ben ik bekend als Albert :D.

Ik ben hier terechtgekomen bij een zoektocht naar een compacte versterker. Ik ben niet vies van zelfbouw, en aangezien ik niet echt kant-en-klaar kon vinden wat ik zocht (2 losse, en relatief kleine monoblokjes), leek het me een mooi plan om zelf wat te bouwen. De versterker die ik nu gebruik is veel te groot voor de plek waar die staat, en de speaker-relais houden er mee op :( . Qua zelfbouw ben ik niet bedreven in het ontwerpen van de versterker zelf, dus zal iets moeten doen met een bestaand ontwerp. Solderen daarentegen is geen probleem, heb genoeg ervaring, inclusief veel te kleine smd componentjes. Behuizing ga ik ook zelf ontwerpen/maken :).

Het te vervangen setje is niet de enige in huis: In de woonkamer nog een mooie Philips 22RH802, aangesloten op een paartje 22RH496. Beide zijn niet van wereldklasse, maar ik kan met deze setjes prima van muziek genieten, dat lijkt me het belangrijkste :).

Ik ben op dit moment eerst nog bezig met het afronden van 2 andere projectjes, maar als die klaar zijn moet er toch echt wel een concreet plan (en het liefst ook alle componenten) zijn om daarmee verder te gaan :)
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Toch maar eens voorstellen...

Bericht door Barry2001 »

Welkom hier Albert. Misschien is/wordt dit iets voor je nieuwe project.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Toch maar eens voorstellen...

Bericht door Shadow »

Welkom!
NoTrebel
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 29 apr 2019, 21:49

Re: Toch maar eens voorstellen...

Bericht door NoTrebel »

Barry2001 schreef:
Welkom hier Albert. Misschien is/wordt dit iets voor je nieuwe project.
Bedankt :). Leuk project, en ik blijf het ook zeker volgen, maar de Mk2 klinkt me iets te krachtig voor wat ik wil/nodig heb. Wat dat betreft ook zonde van het geld. De Mk-1 past wellicht beter...
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Toch maar eens voorstellen...

Bericht door Barry2001 »

Is onlangs een complete MK1 kit aangeboden: viewtopic.php?f=21&t=27986 die misschien nog beschikbaar is. Prijs is heel redelijk (heb dezelfde kit nog ingepakt liggen :mrgreen: en was daar iets meer voor kwijt).
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Toch maar eens voorstellen...

Bericht door Shadow »

Geweldige versterker, heb er straks 4 in gebruik O:)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Toch maar eens voorstellen...

Bericht door Pjotr »

Welkom Albert. Voor die 150 euries die Erik vraagt kom je niet snel goedkoper uit anders dan China Ebay printjes. Weet alleen niet of bij dat aanbod van Erik de trafo's inbegrepen zijn.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Toch maar eens voorstellen...

Bericht door ray5150 »

Welkom Albert. De CA MK1 lijkt me in dit geval goed bij jouw wensen te passen, zou maar gauw op die aanbieding van Erik duiken.
Zo heel vaak worden ze ook weer niet aangeboden.
NoTrebel
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 29 apr 2019, 21:49

Re: Toch maar eens voorstellen...

Bericht door NoTrebel »

Bedankt voor het welkom allemaal :)
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Toch maar eens voorstellen...

Bericht door John P »

No Trouble!
Plaats reactie