acoustic energie vifa tweeter
Moderator: Beheerdersteam
acoustic energie vifa tweeter
Een vriend van mij heeft al heel erg lang een set ae speakers.
Hier zitten de vifa dx25sc07-04 tweeters in.
Nu speelt de ene tweeter veel zachter dan de andere. Het zit
ook echt in de tweeter zelf. Nu kan ik over deze tweeter niet
veel info vinden. Is hier een vervanger voor, of misschien een reparatieset?
Hier zitten de vifa dx25sc07-04 tweeters in.
Nu speelt de ene tweeter veel zachter dan de andere. Het zit
ook echt in de tweeter zelf. Nu kan ik over deze tweeter niet
veel info vinden. Is hier een vervanger voor, of misschien een reparatieset?
Re: acoustic energie vifa tweeter
Volgens mij zijn het inderdaad ferro fluid tweeters. Gaat hij zachter spelenSARK schreef:Zit er ferro fluid in? Misschien is het uitgedroogd?
als dat uitdroogd?
Re: acoustic energie vifa tweeter
Het kan stroperig worden … je zou de tweeter eens kunnen demonteren (als dit al mogelijk is) en schoon kunnen maken en daarna luisteren of hij luider speelt zonder de ferro fluid.
Re: acoustic energie vifa tweeter
Het klusje is geklaard.
Het diafragma liet zich erg makkelijk verwijderen. Deze was 1 geheel met een kunstof behuizing.
Daar zaten de aansluitpunten ook aan vast, dus ik kon het in 1 geheel zo vanaf pakken.
Eerst alles schoongemaakt en ze weer geprobeerd. Tadaaa ze speelden weer zoals het hoort.
Nieuwe ferrofluid erin gedaan, en ze spelen weer als vanouds.
Het diafragma liet zich erg makkelijk verwijderen. Deze was 1 geheel met een kunstof behuizing.
Daar zaten de aansluitpunten ook aan vast, dus ik kon het in 1 geheel zo vanaf pakken.
Eerst alles schoongemaakt en ze weer geprobeerd. Tadaaa ze speelden weer zoals het hoort.
Nieuwe ferrofluid erin gedaan, en ze spelen weer als vanouds.
Re: acoustic energie vifa tweeter
Ik heb geen idee hoeveel vloeistof erin gegaan is.
Ik had er net iets te veel in gedaan, het moet net iets onder de rand,
het mag niet overstromen bij het plaatsen van de spreekspoel.
Ik heb een flesje van 1 cc gekocht, en daar heb ik nog ruim van over.
https://www.speakerrepairshop.nl/nl/fer ... /a-4597-30
Ik had er net iets te veel in gedaan, het moet net iets onder de rand,
het mag niet overstromen bij het plaatsen van de spreekspoel.
Ik heb een flesje van 1 cc gekocht, en daar heb ik nog ruim van over.
https://www.speakerrepairshop.nl/nl/fer ... /a-4597-30
Re: acoustic energie vifa tweeter
Oké!
Ik wil ook een set tweeters aan gaan pakken namelijk.......
Ik wil ook een set tweeters aan gaan pakken namelijk.......
Re: acoustic energie vifa tweeter
Deze gingen erg makkelijk. Ik heb ze ook gehad, waarbij je 2 zeer iele litze draadjes
los moest solderen, om het diafragma te kunnen verwijderen. Dat was erg eng.
los moest solderen, om het diafragma te kunnen verwijderen. Dat was erg eng.
Re: acoustic energie vifa tweeter
Welke tweeters wil je gaan doen? Misschien kun je ergens plaatjes van de constructie vinden.
Re: acoustic energie vifa tweeter
Ik ga een set Accuton tweeter doen......
Dus ook voorzichtig in ieder geval!
Dus ook voorzichtig in ieder geval!
Re: acoustic energie vifa tweeter
Mijn handen beginnen al te trillen bij de gedachte.dre schreef:Ik ga een set Accuton tweeter doen......
Dus ook voorzichtig in ieder geval!
Ik had bij deze het geluk, dat er al 1 "stuk" was.
Re: acoustic energie vifa tweeter
Ha goed om te lezen dat het is gelukt en dat het idd de ferrofluid was! Ook goed dat je ze meteen alle twee hebt aangepakt .... good thinking 
Re: acoustic energie vifa tweeter
Kan slechte ferrofluid ook invloed hebben op de diepgang van de tweeter?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: acoustic energie vifa tweeter
Theoretisch zal het dikker worden van de ferrofluid een effect hebben op het gehele weergavegebied. Alles wordt zachter omdat er een rem op gezet wordt.
Re: acoustic energie vifa tweeter
De meting liet veel bulten zien en een afval in het laag.......
Een mooi klusje voor in de kerstvakantie!
Een mooi klusje voor in de kerstvakantie!
