Animo check Composiet Amplifier Mk2

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2

Bericht door dre »

Ik ben er eigenlijk al klaar voor...... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2

Bericht door Henkjan »

Oven al.warm?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2

Bericht door ray5150 »

dre schreef:
Ik ben er eigenlijk al klaar voor...... :mrgreen:
Je hebt al je voorraden weggewerkt ? :shock:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2

Bericht door dre »

Nee,dat lukt nooit meer......
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2

Bericht door Pjotr »

Om een idee te geven van een halve Moscode CA eindtrap:
CA125.gif
Is nu 62mm x 185mm en past daarmee op een standaard 100mm x 200m Fischer profiel. Levert nog steeds 250W in 8 ohm maar slechts 125W in 4 ohm en 65W in 2 ohm. De ruststroom halveert naar 100mA en daarmee ook het rust vermogen. Dus minder geshikt voor zwaar werk met moeilijke speakers maar prima voor mid/hoog bij multichannel.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2

Bericht door ray5150 »

Verkocht ! :D :yeah: :goedzo:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2

Bericht door Shadow »

Leuk versterkertje voor het midhoog idd. :lol:
Waar ben je nu op uitgekomen Peter? 240's of 9240's? of passen ze allebei?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2

Bericht door Pjotr »

Shadow schreef:
Leuk versterkertje voor het midhoog idd. :lol:
Waar ben je nu op uitgekomen Peter? 240's of 9240's? of passen ze allebei?
Mwah, kan toch wel behoorlijk meer leveren dan de LM3886 CA. Zeker in 6 - 8 ohm. De 240 is N-channel en de 9240 de complementaire P-channel. Ze zitten er dus alle twee in paartjes op! :D
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2

Bericht door motoindo »

Pjotr schreef:
Levert nog steeds 250W in 8 ohm maar slechts 125W in 4 ohm en 65W in 2 ohm. De ruststroom halveert naar 100mA en daarmee ook het rust vermogen. Dus minder geshikt voor zwaar werk met moeilijke speakers maar prima voor mid/hoog bij multichannel.
Dat is voldoende prik voor menig woofer tenzij je met iets van 79dB/Watt/Meter te maken hebt 8) Ben zelf nogal erg van de D maar moet zeggen dat dit wel een heel erg mooi ontwerp aan het worden is :goeie: zou er eventueel plek zijn voor een headertje waarop eventueel iets geprikt zou kunnen worden eventueel ?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2

Bericht door Shadow »

Pjotr schreef:
Shadow schreef:
Leuk versterkertje voor het midhoog idd. :lol:
Waar ben je nu op uitgekomen Peter? 240's of 9240's? of passen ze allebei?
Mwah, kan toch wel behoorlijk meer leveren dan de LM3886 CA. Zeker in 6 - 8 ohm. De 240 is N-channel en de 9240 de complementaire P-channel. Ze zitten er dus alle twee in paartjes op! :D
oh duhhh #-o
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2

Bericht door Pjotr »

motoindo schreef:
Pjotr schreef:
Levert nog steeds 250W in 8 ohm maar slechts 125W in 4 ohm en 65W in 2 ohm. De ruststroom halveert naar 100mA en daarmee ook het rust vermogen. Dus minder geshikt voor zwaar werk met moeilijke speakers maar prima voor mid/hoog bij multichannel.
Dat is voldoende prik voor menig woofer tenzij je met iets van 79dB/Watt/Meter te maken hebt 8) Ben zelf nogal erg van de D maar moet zeggen dat dit wel een heel erg mooi ontwerp aan het worden is :goeie: zou er eventueel plek zijn voor een headertje waarop eventueel iets geprikt zou kunnen worden eventueel ?
Hoi Chris,

Jup, meeste woofers vragen rond hun resonantie relatief weinig stroom. Het is dan meer spanning wat ze graag lusten. Echter, voor de CSS Trio (8") had ik toch wel 2x Ucd400 in bridge nodig om hem in 8L niet te laten stressen bij 30Hz. Spanning dus i.p.v. stroom! Was niet met MFB maar met een bi-quad gecorrigeerd. Maar goed, geeft evengoed de grens aan. Het zwaardere ontwerp is primair voor moeilijke speakers zoals Maggie planars. Dat ga ik eerst afmaken en kunnen we ook verder kijken i.c.m. MFB.
Shadow schreef:

oh duhhh #-o
Denk dat je de 240 vs 244 bedoelde. Die kunnen allebei, de 244 is meer complementair aan de 9240. Al maakt dat in dit ontwerp weinig uit.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2

Bericht door ray5150 »

Wat bedoelt Chris met dat extra headertje dan ?
Ik vermoed iets met MFB ?
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2

Bericht door motoindo »

ray5150 schreef:
Wat bedoelt Chris met dat extra headertje dan ?
Ik vermoed iets met MFB ?
Correct, ben bezig met iets voor op HenkJan zijn PWR-ICE250 en dacht dat het in het kader van de dhzzbamfb ook wel leuk zou zijn om iets te maken wat aansluit op een van de vele mooie scheppingen alhier. Heb ook al zitten loeren naar pappaleo zijn kindje maar loop daar een beetje tegen het faseplugje aan - een ClingOn tegen de onderkant van die Tangband is niet ideaal ivm de onbalans wat de extra massa geeft op de hogere regionen. Maar laat ik stoppen dit topic te vervuilen 8-[
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2

Bericht door ray5150 »

Pjotr schreef:
Ja klopt. Al zal het qua kosten niet heel veel uitmaken. Hooguit tussen de 10 en 20 euries. En voor midden en hoog in een multichannel zal de MK1 ook voldoende prik leveren. Lijkt het mij een eerdere optie om die naar gebalanceerd te modden. De opzet zo als ie nu is, is bedoeld om ook echt moeilijke speakers aan te kunnen sturen die onder de 2 ohm gaan. Down scalen kan altijd nog.
Pjotr schreef:
Om een idee te geven van een halve Moscode CA eindtrap:

CA125.gif

Is nu 62mm x 185mm en past daarmee op een standaard 100mm x 200m Fischer profiel. Levert nog steeds 250W in 8 ohm maar slechts 125W in 4 ohm en 65W in 2 ohm. De ruststroom halveert naar 100mA en daarmee ook het rust vermogen. Dus minder geshikt voor zwaar werk met moeilijke speakers maar prima voor mid/hoog bij multichannel.

Keurig netjes zo. de reden van mijn verzoek is niet zozeer een financiële, als wel meer een praktische. ik kan in de hiervoor beoogde kast (een 3 HE 19 Inch rack frame wat een apparaat van Rohde en Schwarz is geweest.) na aftrek van transformator en voeding blijft er nog zo'n 25 cm ongeveer in de breedte over voor het vermogens gedeelte waar de compacte versie goed in zou kunnen passen. ook moeten de stuurprint en Coco ook nog een plaatsje hierin krijgen. dus toch nog best wel puzzelen zo.

Overigens ook nog plannen voor een voedings PCB, of word dat chassis montage ?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2

Bericht door Pjotr »

ray5150 schreef:
Overigens ook nog plannen voor een voedings PCB, of word dat chassis montage ?
Wat je wilt. Het is niet meer dan een brug met 2 elco's en snubbers. Nieuwe snap-in elco's zijn een stuk goedkoper (en kleiner) dan chassis mount tenzij uit de surplus. Zelf geef ik de voorkeur aan Schottky dioden, dus ik denk dat ik nog wel een printje er voor maak.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2

Bericht door ray5150 »

Ik heb daar zelf vooralsnog geen belang bij. misschien dat er andere geïnteresseerden voor zijn. (denk het wel)
Zelf ga ik vooralsnog uit van een gelijkrichter in een metalen huisje met faston aansluitingen, en een PCB met 4 stuks 10000 uf/63 Volt elco's in een symmetrische opstelling.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2

Bericht door Shadow »

Waarom geen Schottky pakken Ray?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28477
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2

Bericht door ds23man »

Omdat ie dat niet in zijn recycleparadijs heeft liggen... :lol:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2

Bericht door ray5150 »

Helaas, geen koelkast voor Stokertje vandaag. :mrgreen:
STPS80H100TV.jpg
Ik had er destijds 10 overgenomen, 4 zijn er in de Aleph gegaan, 1 is er gesneuveld, 4 zijn er naar een niet nader te noemen forumlid die ook iets met klasse A wilde gaan doen gegaan, blijft er 1 over. een tweede exemplaar is inmiddels besteld. (was helemaal vergeten dat ik het ding nog had liggen...)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2

Bericht door Shadow »

Zijn ook Schottky's dit Ray :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2

Bericht door Pjotr »

Dat is geen brug hè, en maar 100V :D Je hebt wel 200V exemplaren nodig anders kun je net zo goed een LMmetje nemen. Nou vooruit, een Aldi diepvriestasje voor snoek :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2

Bericht door dre »

Ik zie zo'n print wel zitten eigenlijk. :sure:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2

Bericht door Pjotr »

Komen er sowieso Dre. Maar eerst de stuurprint maar eens afmaken... :sure: :relax:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2

Bericht door ray5150 »

Wat is eigenlijk het voordeel van Schottky's diode boven "gewone" ?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2

Bericht door Shadow »

Minder ruis op de lijn O:)
Plaats reactie