Animo check Composiet Amplifier Mk2
Moderator: Beheerdersteam
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Je hebt al je voorraden weggewerkt ?dre schreef:Ik ben er eigenlijk al klaar voor......
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Om een idee te geven van een halve Moscode CA eindtrap:
Is nu 62mm x 185mm en past daarmee op een standaard 100mm x 200m Fischer profiel. Levert nog steeds 250W in 8 ohm maar slechts 125W in 4 ohm en 65W in 2 ohm. De ruststroom halveert naar 100mA en daarmee ook het rust vermogen. Dus minder geshikt voor zwaar werk met moeilijke speakers maar prima voor mid/hoog bij multichannel.
Is nu 62mm x 185mm en past daarmee op een standaard 100mm x 200m Fischer profiel. Levert nog steeds 250W in 8 ohm maar slechts 125W in 4 ohm en 65W in 2 ohm. De ruststroom halveert naar 100mA en daarmee ook het rust vermogen. Dus minder geshikt voor zwaar werk met moeilijke speakers maar prima voor mid/hoog bij multichannel.
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Leuk versterkertje voor het midhoog idd.
Waar ben je nu op uitgekomen Peter? 240's of 9240's? of passen ze allebei?
Waar ben je nu op uitgekomen Peter? 240's of 9240's? of passen ze allebei?
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Mwah, kan toch wel behoorlijk meer leveren dan de LM3886 CA. Zeker in 6 - 8 ohm. De 240 is N-channel en de 9240 de complementaire P-channel. Ze zitten er dus alle twee in paartjes op!Shadow schreef:Leuk versterkertje voor het midhoog idd.![]()
Waar ben je nu op uitgekomen Peter? 240's of 9240's? of passen ze allebei?
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Dat is voldoende prik voor menig woofer tenzij je met iets van 79dB/Watt/Meter te maken hebtPjotr schreef:Levert nog steeds 250W in 8 ohm maar slechts 125W in 4 ohm en 65W in 2 ohm. De ruststroom halveert naar 100mA en daarmee ook het rust vermogen. Dus minder geshikt voor zwaar werk met moeilijke speakers maar prima voor mid/hoog bij multichannel.
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
oh duhhhPjotr schreef:Mwah, kan toch wel behoorlijk meer leveren dan de LM3886 CA. Zeker in 6 - 8 ohm. De 240 is N-channel en de 9240 de complementaire P-channel. Ze zitten er dus alle twee in paartjes op!Shadow schreef:Leuk versterkertje voor het midhoog idd.![]()
Waar ben je nu op uitgekomen Peter? 240's of 9240's? of passen ze allebei?
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Hoi Chris,motoindo schreef:Dat is voldoende prik voor menig woofer tenzij je met iets van 79dB/Watt/Meter te maken hebtPjotr schreef:Levert nog steeds 250W in 8 ohm maar slechts 125W in 4 ohm en 65W in 2 ohm. De ruststroom halveert naar 100mA en daarmee ook het rust vermogen. Dus minder geshikt voor zwaar werk met moeilijke speakers maar prima voor mid/hoog bij multichannel.Ben zelf nogal erg van de D maar moet zeggen dat dit wel een heel erg mooi ontwerp aan het worden is
zou er eventueel plek zijn voor een headertje waarop eventueel iets geprikt zou kunnen worden eventueel ?
Jup, meeste woofers vragen rond hun resonantie relatief weinig stroom. Het is dan meer spanning wat ze graag lusten. Echter, voor de CSS Trio (8") had ik toch wel 2x Ucd400 in bridge nodig om hem in 8L niet te laten stressen bij 30Hz. Spanning dus i.p.v. stroom! Was niet met MFB maar met een bi-quad gecorrigeerd. Maar goed, geeft evengoed de grens aan. Het zwaardere ontwerp is primair voor moeilijke speakers zoals Maggie planars. Dat ga ik eerst afmaken en kunnen we ook verder kijken i.c.m. MFB.
Denk dat je de 240 vs 244 bedoelde. Die kunnen allebei, de 244 is meer complementair aan de 9240. Al maakt dat in dit ontwerp weinig uit.Shadow schreef:
oh duhhh
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Wat bedoelt Chris met dat extra headertje dan ?
Ik vermoed iets met MFB ?
Ik vermoed iets met MFB ?
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Correct, ben bezig met iets voor op HenkJan zijn PWR-ICE250 en dacht dat het in het kader van de dhzzbamfb ook wel leuk zou zijn om iets te maken wat aansluit op een van de vele mooie scheppingen alhier. Heb ook al zitten loeren naar pappaleo zijn kindje maar loop daar een beetje tegen het faseplugje aan - een ClingOn tegen de onderkant van die Tangband is niet ideaal ivm de onbalans wat de extra massa geeft op de hogere regionen. Maar laat ik stoppen dit topic te vervuilenray5150 schreef:Wat bedoelt Chris met dat extra headertje dan ?
Ik vermoed iets met MFB ?
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Pjotr schreef:Ja klopt. Al zal het qua kosten niet heel veel uitmaken. Hooguit tussen de 10 en 20 euries. En voor midden en hoog in een multichannel zal de MK1 ook voldoende prik leveren. Lijkt het mij een eerdere optie om die naar gebalanceerd te modden. De opzet zo als ie nu is, is bedoeld om ook echt moeilijke speakers aan te kunnen sturen die onder de 2 ohm gaan. Down scalen kan altijd nog.
Pjotr schreef:Om een idee te geven van een halve Moscode CA eindtrap:
CA125.gif
Is nu 62mm x 185mm en past daarmee op een standaard 100mm x 200m Fischer profiel. Levert nog steeds 250W in 8 ohm maar slechts 125W in 4 ohm en 65W in 2 ohm. De ruststroom halveert naar 100mA en daarmee ook het rust vermogen. Dus minder geshikt voor zwaar werk met moeilijke speakers maar prima voor mid/hoog bij multichannel.
Keurig netjes zo. de reden van mijn verzoek is niet zozeer een financiële, als wel meer een praktische. ik kan in de hiervoor beoogde kast (een 3 HE 19 Inch rack frame wat een apparaat van Rohde en Schwarz is geweest.) na aftrek van transformator en voeding blijft er nog zo'n 25 cm ongeveer in de breedte over voor het vermogens gedeelte waar de compacte versie goed in zou kunnen passen. ook moeten de stuurprint en Coco ook nog een plaatsje hierin krijgen. dus toch nog best wel puzzelen zo.
Overigens ook nog plannen voor een voedings PCB, of word dat chassis montage ?
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Wat je wilt. Het is niet meer dan een brug met 2 elco's en snubbers. Nieuwe snap-in elco's zijn een stuk goedkoper (en kleiner) dan chassis mount tenzij uit de surplus. Zelf geef ik de voorkeur aan Schottky dioden, dus ik denk dat ik nog wel een printje er voor maak.ray5150 schreef:Overigens ook nog plannen voor een voedings PCB, of word dat chassis montage ?
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Ik heb daar zelf vooralsnog geen belang bij. misschien dat er andere geïnteresseerden voor zijn. (denk het wel)
Zelf ga ik vooralsnog uit van een gelijkrichter in een metalen huisje met faston aansluitingen, en een PCB met 4 stuks 10000 uf/63 Volt elco's in een symmetrische opstelling.
Zelf ga ik vooralsnog uit van een gelijkrichter in een metalen huisje met faston aansluitingen, en een PCB met 4 stuks 10000 uf/63 Volt elco's in een symmetrische opstelling.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Omdat ie dat niet in zijn recycleparadijs heeft liggen... 
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Helaas, geen koelkast voor Stokertje vandaag.
Ik had er destijds 10 overgenomen, 4 zijn er in de Aleph gegaan, 1 is er gesneuveld, 4 zijn er naar een niet nader te noemen forumlid die ook iets met klasse A wilde gaan doen gegaan, blijft er 1 over. een tweede exemplaar is inmiddels besteld. (was helemaal vergeten dat ik het ding nog had liggen...)
Ik had er destijds 10 overgenomen, 4 zijn er in de Aleph gegaan, 1 is er gesneuveld, 4 zijn er naar een niet nader te noemen forumlid die ook iets met klasse A wilde gaan doen gegaan, blijft er 1 over. een tweede exemplaar is inmiddels besteld. (was helemaal vergeten dat ik het ding nog had liggen...)
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Dat is geen brug hè, en maar 100V
Je hebt wel 200V exemplaren nodig anders kun je net zo goed een LMmetje nemen. Nou vooruit, een Aldi diepvriestasje voor snoek 
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Komen er sowieso Dre. Maar eerst de stuurprint maar eens afmaken...

Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Wat is eigenlijk het voordeel van Schottky's diode boven "gewone" ?
