pass pearl 2 - de kast in met dat ding!
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: pass pearl 2 probleem
Temperaturen zijn allemaal laag, alleen in de buurt van de LED is t een beetje warmer (30 vs 25)
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15174
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: pass pearl 2 probleem
Met soldeer litze, bv deze. Litze op het dichtgesoldeerde gat houden, bout erop, voila.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: pass pearl 2 probleem
bedankt. Meteen besteldBarry2001 schreef:Met soldeer litze, bv deze. Litze op het dichtgesoldeerde gat houden, bout erop, voila.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: pass pearl 2 probleem
C7 en C15 zijn niet geplaatst btwHenkjan schreef:Zo, van 1 print zitten de nw FETs er in. Het heet lopen van R9 dat Sander had is niet meer aanwezig, maar nu weer wat anders dat niet klopt
Zie de gemeten spanningen (geel):
IMG-20191117-WA0007.jpeg
De spanning tussen R16 en R17 staat constant op 23.4V, draaien aan de pot heeft geen effect.
De spanning over R6 is maar 0.2V, onafhankelijk van de pot. Spanning tussen pot en R6 is met de pot volledig rechtsom gedraaid 23.2V, met de pot compleet links 24.0V
Spanningsval over R9 is 6.4V
Re: pass pearl 2 probleem
Dan moet je 't waarschijnlijk zoeken in een kapotte of een slecht kontakt bij R27,R29 of Q11.
Iets mis met Q2 kan ook nog(omgekeerd gemonteerd).Maar dan wordt Q11 flink heet.
Anne
Iets mis met Q2 kan ook nog(omgekeerd gemonteerd).Maar dan wordt Q11 flink heet.
Anne
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: pass pearl 2 probleem
ik zal die weerstanden eens nameten. Q11 kan ik vervangen, die had Sander ook van de zelfde leverancier die de nep 2sk170's geleverd had, dus ze waren al verdacht. ik heb de vervangende al gekocht (bij Farnell), dus kunnen er zo in.
Re: pass pearl 2 probleem
Bert had dat ook al met z'n mosfet voor een stroombron.Henkjan schreef:ik zal die weerstanden eens nameten. Q11 kan ik vervangen, die had Sander ook van de zelfde leverancier die de nep 2sk170's geleverd had, dus ze waren al verdacht. ik heb de vervangende al gekocht (bij Farnell), dus kunnen er zo in.
Die
Anne
Laatst gewijzigd door Ah!buis op ma 18 nov 2019, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: pass pearl 2 probleem
Dat zal 't wel niet zijn.Ik heb de nummers door elkaar gehaaldHenkjan schreef:ztx450.pdf
Het gaat in het verhaal hiervoor over de Q2 P-mosfet, niet Q11.
Q11 is een gewone NPNtransistor en die wordt nu vermoedelijk flink warm (heet).
Anne
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: pass pearl 2 probleem
is me niet opgevallenAh!buis schreef:...
Q11 is een gewone NPNtransistor en die wordt nu vermoedelijk flink warm (heet).
Re: pass pearl 2 probleem
Welke leverancier was dat, Huijzer?Henkjan schreef:Q11 kan ik vervangen, die had Sander ook van de zelfde leverancier die de nep 2sk170's geleverd had, dus ze waren al verdacht. ik heb de vervangende al gekocht (bij Farnell), dus kunnen er zo in.
Re: pass pearl 2 probleem
Hopelijk heb ik je niet teveel van de wijs gebracht met dat Q2 Q11 verwisselen.Korte termijn geheugen laat 't nogal afweten, heb een papiertje+potlood naast me liggen maar dat gebruik ik, eigenwijs, vaak niet
Dat de ZTX450 nep zou zijn, wie doet de moeite voor een ding van een paar cent ?
Na een nachtje slapen bijna zeker dat er iets met Q2 mis is (ja, niet Q11)
Verkeerde transistor, nep geval of omgekeerd gemonteerd.
Anne
Na een nachtje slapen bijna zeker dat er iets met Q2 mis is (ja, niet Q11)
Verkeerde transistor, nep geval of omgekeerd gemonteerd.
Anne
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: pass pearl 2 probleem
Sander had ze van ebayZweitse schreef:Welke leverancier was dat, Huijzer?Henkjan schreef:Q11 kan ik vervangen, die had Sander ook van de zelfde leverancier die de nep 2sk170's geleverd had, dus ze waren al verdacht. ik heb de vervangende al gekocht (bij Farnell), dus kunnen er zo in.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: pass pearl 2 probleem
Ah!buis schreef:Hopelijk heb ik je niet teveel van de wijs gebracht met dat Q2 Q11 verwisselen.Korte termijn geheugen laat 't nogal afweten, heb een papiertje+potlood naast me liggen maar dat gebruik ik, eigenwijs, vaak nietDat de ZTX450 nep zou zijn, wie doet de moeite voor een ding van een paar cent ?
Na een nachtje slapen bijna zeker dat er iets met Q2 mis is (ja, niet Q11)
Verkeerde transistor, nep geval of omgekeerd gemonteerd.
Anne
We gaan Q2 eens streng toespreken.
Ook George (hij heeft de print ontworpen) vermoedde al wat met Q2
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: pass pearl 2 probleem
Heeft iemand anders nog wat bij Mouser nodig? Of een bestelling waar ik op kan meeliften?
€20 verzendkosten is wat idioot voor 2 MOSFETjes van €1 samen...
€20 verzendkosten is wat idioot voor 2 MOSFETjes van €1 samen...
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15174
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: pass pearl 2 probleem
Waarom niet 'gewoon' verre Nel? Geen verzendkosten.
Edit: dat is niet de through hole, ik kijk niet goed
Edit: dat is niet de through hole, ik kijk niet goed
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15174
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: pass pearl 2 probleem
Kan zelf ook nog wel wat bedenken voor mouser, wie nog meer mee wil liften, laat maar horen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15174
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: pass pearl 2 probleem
Laatste kans mensen, doe over een uur de bestelling de deur uit.Barry2001 schreef:Kan zelf ook nog wel wat bedenken voor mouser, wie nog meer mee wil liften, laat maar horen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: pass pearl 2 probleem
R27 en R29 zijn binnen een % van de schema waardeHenkjan schreef:ik zal die weerstanden eens nameten. .
Re: pass pearl 2 probleem
Ziet er proper uit, kan eigenlijk niet mis.
Je zou nog met een ohmmeter kunnen nazien of er tussen "d" en "s" (van Q2) een diode te meten is.
Met "d" positief geleiden en "s" positief sperren.
Wel bij uitgeschakelde voeding.
Anne
Je zou nog met een ohmmeter kunnen nazien of er tussen "d" en "s" (van Q2) een diode te meten is.
Met "d" positief geleiden en "s" positief sperren.
Wel bij uitgeschakelde voeding.
Anne
