1 februari nadert, met recht een wedstrijd
Whiskers
Moderator: Beheerdersteam
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Whiskers
335 mm hoog
QXYZCABD
Je maakt het wel spannend zo.
Is nu al leuk
Veel suc6 met de wedstrijd
QXYZCABD
Je maakt het wel spannend zo.
Is nu al leuk
Veel suc6 met de wedstrijd
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Whiskers
Je hebt al een voorsprong. Ik heb alleen nog maar de helft van de drivers en een idee in mn hoofd...pappaleo schreef:
1 februari nadert, met recht een wedstrijd
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Whiskers
Nee, 385tonvandeacker schreef:335 mm hoog
QXYZCABD
Je maakt het wel spannend zo.
Is nu al leuk![]()
Veel suc6 met de wedstrijd
De letters zijn afkortingen voor enkele binnenmaten. Omdat er nog schuine paneeltjes inkomen heb ik een modelletje in excel gemaakt om de inhoud van de compartimenten te berekenen bij bepaalde buitenmaten.
Als het mijn wordfeud letters waren, zou ik swappen.
Het is overigens nog maar een testkast. Ik laat bijv de onderkant geschroefd zitten om de lengte van de "afvoergoot" nog aan te kunnen passen.
Laatst gewijzigd door pappaleo op di 12 nov 2019, 9:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Whiskers
Drivers vond ik ook lastig dit keer. Ben er ook nog niet helemaal uit. Vandaar dit testkastje. Ik had echt geen zin in een standaard 2-wegje in gulden snede verhouding. En mijn oorspronkelijke idee vereiste heel veel cnc freeswerk en was dus een brug te ver.Henkjan schreef:Je hebt al een voorsprong. Ik heb alleen nog maar de helft van de drivers en een idee in mn hoofd...pappaleo schreef:
1 februari nadert, met recht een wedstrijd
Re: Whiskers
Ja i.d.d. Hopen dat de cavia het redt dan tot die tijd...pappaleo schreef:IMG_20191111_220017__01.jpg
Een vierkant bakje met afvoergoot. Het begin is er. Ik draag deze op aan onze cavia, al 6 jaar en still going strong.
1 februari nadert, met recht een wedstrijd
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Whiskers
Ja, anders moet ik weer op zoek naar ander dempingsmateriaal.Pjotr schreef:Ja i.d.d. Hopen dat de cavia het redt dan tot die tijd...pappaleo schreef:IMG_20191111_220017__01.jpg
Een vierkant bakje met afvoergoot. Het begin is er. Ik draag deze op aan onze cavia, al 6 jaar en still going strong.
1 februari nadert, met recht een wedstrijd
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Whiskers
Wel jammer dat de cavia er dan alleen nog maar uit kan tegen de tijd dat hij vloeibaar geworden is...
Februari komen ook de lammetjes weer.. past er misschien ook in..
Kees
Februari komen ook de lammetjes weer.. past er misschien ook in..
Kees
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Whiskers
Nee, dat besefte ik niet. En het klopt ook niet want de bezetting staat al vast, wijzigingen door voortschrijdend inzicht daargelaten.
Maar je vroeg om letters, dus die krijg je.
Maar je vroeg om letters, dus die krijg je.
Re: Whiskers
Ok, lijkt mij een goed plan zover. Wijzigingen door voortschrijdend inzicht zou ik wel mee oppassen. Het gevaar bestaat dat het dan nooit af komt 
Re: Whiskers
Die uitspraak behoeft enige uitleg. (voor mij, althans.)pappaleo schreef:Ik had echt geen zin in een standaard 2-wegje in gulden snede verhouding.
Is dat een bepaalde symmetrische verhouding ?
Van Wikipedia word ik in deze ook niet veel wijzer, hele bak wiskunde, en Leonardo en Bach worden er ook nog bijgesleept...
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Whiskers
Dat is de verhouding 1 : 1,618. Dus een speakertje van bijv 18cm breed en bijna 30cm hoog.
Is een verhouding die over het algemeen aangenaam oogt.
Is een verhouding die over het algemeen aangenaam oogt.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Whiskers
Wat schuine plankjes gemaakt en een gaatje gefreesd.
Morgen kan er gelijmd worden.
Re: Whiskers
ohhh leuk, breedbander of coaxiaaltje met laagondersteuning in de zijkant?? Wordt nog een hele klus om de fase uit te lijnen. Wil je de sleuf niet aan de voorzijde hebben?
Re: Whiskers
Je hebt er stiekem ook al een gat in gefreesd.
Wat houd dat eigenlijk in, een fase uitlijnen ?
Wat houd dat eigenlijk in, een fase uitlijnen ?
Re: Whiskers
ray5150 schreef:Die uitspraak behoeft enige uitleg. (voor mij, althans.)pappaleo schreef:Ik had echt geen zin in een standaard 2-wegje in gulden snede verhouding.
Is dat een bepaalde symmetrische verhouding ?
Van Wikipedia word ik in deze ook niet veel wijzer, hele bak wiskunde, en Leonardo en Bach worden er ook nog bijgesleept...
http://mh-audio.nl/Calculators/standingwaveinbox.html
