P. Atkinson State of the Art

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12408
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door pappaleo »

Shadow schreef:
roy brouwer schreef:
Gerhard zn ontwerp? maar voor 800 per stuk bouw je niet zo veel hoor.. by the way ik heb nog een setje nieuwe B139B liggen dus als ik weer eens wat bouw... de Sota. Had graag een foto geupload maar het is een beetje lastig hier... ieder zijn smaak in mijn optiek is de Sota een prachtig ding om te zien, los van het geluid..
Ik zou even zoeken op ‘Isobarix’
Daar heb je 2 setjes voor nodig... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door Shadow »

Heee kijk in Leo z’n signature staat een linkje :roll:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door ray5150 »

pappaleo schreef:

Daar heb je 2 setjes voor nodig... :mrgreen:
Dit is alvast setje 1. :mrgreen:
https://link.marktplaats.nl/m1468521479
roy brouwer
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 14:25

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door roy brouwer »

Sota.jpg
roy brouwer
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 14:25

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door roy brouwer »

IMG_20191103_150633.jpg
Toch al een tijdje erg blij mee... kan het niet helpen haha
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28476
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door ds23man »

overbodig.PNG
:mrgreen:
roy brouwer
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 14:25

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door roy brouwer »

Overbodig?.. ongetwijfeld onnodig complex … maar een ontwerp omvat meer dan alleen het geluid, tenminste smaken verschillen natuurlijk! zag de Isobarix… ik heb ze nooit gehoord natuurlijk, maar dat ding ziet er niet uit in de woonkamer.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door ray5150 »

Nette kasten, nu nog plintjes langs de muren. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door Henkjan »

ray5150 schreef:
Nette kasten, nu nog plintjes langs de muren. :mrgreen:
juiste prio's in elk geval :bakkie:
roy brouwer
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 14:25

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door roy brouwer »

Ik denk ik krijg de volle laag voor dat tweelingsnoertje wat naar de speaker gaat, vallen ze over mijn plinten.. wees blij dat ik die niet heb anders had dat snoertje met een spijkertje in het midden op de plint getimmerd gezeten.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door Pjotr »

Nee hoor, hij past prima in zo'n interieur :rock: :relax:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12408
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door pappaleo »

roy brouwer schreef:
.... zag de Isobarix… ik heb ze nooit gehoord natuurlijk, maar dat ding ziet er niet uit in de woonkamer.
Mijn vrouw vraagt wanneer je de afspraak met de oogarts hebt. :hide:
roy brouwer
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 14:25

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door roy brouwer »

Haha... elk jaar dus dat zit wel goed. Ik heb hier natuurlijk met een stelletje freaks te maken maar ik heb dit setje gebouwd in 1999 voor fl. 1660 voor de units en fl. 150 voor het mdf en fl. 300 voor de spuiter. Als ik nu Here she comes again van Royskopp aan heb staan moet ik de kopjes vasthouden ook op laag volume, strak in de witte pianolak een hele mooi uitziende set speakers voor weinig. Grote blij :-)
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door audiomanics »

Doet me een beetje denken aan de uitspraak: "als een man belooft iets te doen hoef je 'm er niet ieder jaar aan te herinneren.."

Kees
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28476
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door ds23man »

Als ik iets beloof wordt ik er minimaal 4 keer per dag aan herinnerd.... 8-[ 8-[
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door Pjotr »

ds23man schreef:
Als ik iets beloof wordt ik er minimaal 4 keer per dag aan herinnerd.... 8-[ 8-[
Dan beloof je teveel :roll: :lol:
roy brouwer
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 14:25

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door roy brouwer »

ds23man schreef:
overbodig.PNG

:mrgreen:
Dus jij zou hem een nieuw filtertje geven?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28476
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door ds23man »

Ik zou de kringloop langs laten komen....


:mrgreen:
roy brouwer
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 14:25

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door roy brouwer »

Haha Mafkees... serieuze vraag
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28476
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door ds23man »

In hifi is een 5 weg volledig overbodig en onnodig complex, zeker gezien de kwaliteit van de drivers van tegenwoordig. Ik kom zelf uit de PA wereld en daar is een 4 weg systeem uit het oogpunt van rendement en belastbaarheid te bilijken. Met een goeie mid kunnen die twee dome tweeters naar de schroothoop.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door ray5150 »

Het is en blijft natuurlijk een ontwerp van dik 40 jaar geleden, ontworpen en gebouwd met de units die toen gangbaar waren.
(ook al zijn de hierboven getoonde exemplaren maar zo'n 20 jaar oud.)
Had men destijds de beschikking gehad over de spullen (en meetmogelijkheden) die nu redelijk simpel verkrijgbaar zijn, dan had men waarschijnlijk heel andere keuzes gemaakt.

Overigens zijn het naar mijn inzien hier juist geen "freaks" maar juist hele nuchtere mensen (een enkeling daar gelaten) die vaak van een technische en/of professionele achtergrond voorzien zijn en die toevallig interesse hebben in muziek, electronica, en het zelf bouwen van luidsprekers.
Zo leeft er hier amper discussie over zaken als kabels, voetjes, gehacktificaties, Van der Heide, en andersoortig zweverig gedoe. en dat is goed.
Laatst gewijzigd door ray5150 op za 09 nov 2019, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
roy brouwer
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 14:25

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door roy brouwer »

Klopt units zijn twintig jaar oud Mid is niet van Kef maar Davis En de Tweeter is meen ik van Philips. ik heb er zelf niet heel veel verstand van, kan voornamelijk bouwen maar suggesties om ze eens op te frissen... graag
roy brouwer
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 14:25

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door roy brouwer »

Maar kom vooral eens luisteren hoe slecht ze zijn.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door Shadow »

Neem ze mee naar de luisterdag in Hengelo op 1 februari O:)
roy brouwer
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 14:25

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door roy brouwer »

effe :shock:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”